۱۰۲۳۷۷۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پنجشنبه سرنوشت‌ساز برای رسیدن به آسیا

هفته بیست‌و‌هشتم رقابت‌های لیگ برتر از امروز با انجام دو بازی بسیار مهم شروع می‌شود که در حساس‌ترین بازی، شهرخودرو در مشهد پذیرای استقلال است.

روزنامه شرق: هفته بیست‌و‌هشتم رقابت‌های لیگ برتر از امروز با انجام دو بازی بسیار مهم شروع می‌شود که در حساس‌ترین بازی، شهرخودرو در مشهد پذیرای استقلال است. برای بیان اینکه چرا این بازی حساس‌ترین دیدار هفته است، می‌شود دلایل زیادی برشمرد، ولی مهم‌ترین این دلایل، جدال برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش‌رو است. این بازی، جدال تیم‌های پنجم و دوم فعلی جدول لیگ است و ازآنجا‌که بعد از این بازی فقط دو دیدار برای هر تیم باقی مانده، بخش زیادی از معماها حل می‌شود.

شهرخودرو با ۴۴ امتیاز در رده پنجم جدول است و اختلافش با تیم استقلال رده‌دومی چهار امتیاز است؛ پرواضح است شکست شهرخودرو که در دو بازی قبلی‌اش خوب نتیجه نگرفته، به‌منزله ازدست‌رفتن شانس سهمیه آنهاست. در واقع اگر شهرخودرو این بازی را واگذار کند، آن وقت اختلافش با استقلال به هفت امتیاز می‌رسد که با توجه به دو بازی باقی‌مانده، دیگر شانس رسیدن به این تیم را نخواهد داشت.

نگاهی دقیق‌تر به وضعیت شهرخودرو به‌خوبی نشان می‌دهد چرا گرفتن سه امتیاز برای این تیم اهمیت دارد؛ اما اکنون چنین شرایطی برای استقلال، با اجبار بیشتری هم صادق است؛ آنها همان‌طور‌که عنوان شد با ۴۸ امتیاز در رده دوم ایستاده‌اند ولی به‌شدت توسط تیم‌های تراکتور و سپاهان تهدید می‌شوند. جدول رده‌بندی می‌گوید تراکتور با ۴۶ و سپاهان با ۴۵ امتیاز در تعقیب استقلال رده‌دومی هستند و منتظر ایستاده‌اند تا شاگردان فرهاد مجیدی امتیاز از دست بدهند تا جایشان را در جدول رده‌بندی بگیرند.

تراکتور، برخلاف مدعیان رسیدن به جایگاه دومی، بازی‌اش روز دوشنبه برگزار می‌شود و می‌تواند به دقت نظاره‌گر بازی‌های امروز باشد؛ چون علاوه بر استقلال، سپاهان هم باید همین امروز به مصاف رقیبش برود؛ نیم‌ساعت بعد از شروع بازی استقلال، سپاهان در اصفهان پذیرای تیم احیا‌شده نساجی است؛ نساجی در دو هفته اخیر تیم‌های قدرتمند فولاد و پرسپولیس را زمین گیر کرده؛ اولی را برده و با دومی هم مساوی کرده است. در جدول رده‌بندی، نساجی در رده نهم ایستاده و اگر دنبال محقق‌کردن وعده‌هایشان برای حفظ جایگاه تک‌رقمی تیمشان هستند، باید از این بازی نتیجه بگیرند؛ اما در سپاهان شرایط کاملا متفاوت است؛ برخلاف نساجی که خطر سقوط تهدیدش نمی‌کند و شانسی هم برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول ندارد، سپاهان به‌شدت در پی کسب سهمیه آسیاست و در این راه باید به آب و آتش بزند.

آنها بازی حساس و شش امتیازی‌شان را به استقلال در هفته گذشته واگذار کرده‌اند و مشخص است اگر یک بار دیگر پایشان بلغزد، اندک امیدشان از دست می‌رود. تفاضل گل آنها فعلا از استقلال پایین‌تر است ولی اگر قرار باشد امیدوار به شکست استقلال مقابل شهرخودرو بمانند، ابتدا باید هرطور شده بازی‌شان برابر نساجی را با پیروزی پشت سر بگذارند؛ البته نبودن امیر قلعه‌نویی که همچنان به‌دلیل مراقبت‌های پزشکی مجبور است دور از استرس و تیم باشد، می‌تواند روی کیفیت بازی سپاهان تأثیر بگذارد.

فردا هم که قرار است پرسپولیس، قهرمان زودهنگام لیگ برتر، به مصاف ذوب‌آهن برود؛ این دیدار شاید برای پرسپولیسی‌ها تشریفاتی قلمداد شود ولی اگر شاگردان یحیی گل‌محمدی در پی ثبت رکورد امتیازگیری در تاریخ لیگ برتر هستند، باید سه امتیاز این دیدار را به دست بیاورند. در سوی مقابل شرایط برای ذوب‌آهن وخیم است؛ این تیم درحال‌حاضر از ۲۷ بازی، ۲۶ امتیازی است و در رده دوازدهم جدول ایستاده ولی مشکل اینجاست که با منطقه خطر فقط دو امتیاز فاصله دارد؛ اگر آنها این بازی را از دست بدهند و پارس جنوبی و پیکان در ادامه بازی‌های هفته، دست پر از زمین خارج شوند، ذوب‌آهن رسما یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر وزیر ورزش ......باشدکه مشهدی ها خواسته باشند امتیاز بگیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج