۱۰۲۴۶۷۸
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

جدال برسر هویت سیاسی یک متهم اقتصادی

امید اسدبیگی نامش با فساد در شرکت کشت و صنعت نیشکر ‌هفت‌تپه بارها شنیده شده اما حالا به یک سوژه سیاسی میان فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. عده‌‌ای با انتشار عکسی که نشان می‌دهد به همراه برخی در شب حمله به ستاد میرحسین موسوی حضور داشته، مدعی شده‌‌‌اند که اسدبیگی از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸ بوده است.

روزنامه همدلی: امید اسدبیگی نامش با فساد در شرکت کشت و صنعت نیشکر ‌هفت‌تپه بارها شنیده شده اما حالا به یک سوژه سیاسی میان فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. عده‌‌ای با انتشار عکسی که نشان می‌دهد به همراه برخی در شب حمله به ستاد میرحسین موسوی حضور داشته، مدعی شده‌‌‌اند که اسدبیگی از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال ۸۸ بوده است.

موضوعی که سبب شد برخی با هشتگ «دروغ نگو» در فضای مجازی پاسخ دهند که حضور او در آن محل به عنوان عضویت در ستاد انتخاباتی نبوده، بلکه او قصد داشته نظم ستاد میرحسین را بر هم بزند. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در یکی دو دهه‌ اخیر از پرحاشیه‌ترین شرکت‌های ایران بوده است. مشکلات مدیریتی و در پی آن اعتراضات کارگری با نام این کارخانه گره خورده است.

کارگران این مجموعه بارها به‌دلیل عدم دریافت حقوق تحصن و اعتصاب و راهپیمایی کرده‌‌‌اند. حالا به نظر می‌رسد عده‌‌ای قصد دارند که ماجرای نیشکر ‌هفت‌تپه را به حوادث سیاسی مختلف پیوند بزنند. اسدبیگی مدیرعامل و مالک این شرکت قدیمی است؛ جوانی متولد ۱۳۶۶ و متهم به فساد گسترده مالی که باعث ورشکستگی شرکت نیشکر ‌هفت‌تپه شده است. حالا برخی از کاربران اسدبیگی را به ستاد انتخاباتی موسوی منتسب کرده‌اند. کاربری در این باره نوشته است: «عضو ستاد بوده و ‌هفت‌تپه را جایزه گرفته از طرف دوستانش.»

عده‌ای هم این موضوع را که اسدبیگی عضو ستاد میرحسین بوده است، از اساس رد می‌کنند. ‏ کاربری با انتشار دوعکس نوشته: «امید اسدبیگی در جریان حمله به ستاد میرحسین مانع تصویربرداری خبرنگاران می‌شود. تصویر سمت راست ۱۱ سال بعد، امید اسد بیگی رئیس کارخانه نیشکر ‌هفت‌تپه و از متهمان اصلی اختلاس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری!» یکی دیگر در این زمینه می‌نویسد: «امیداسدبیگی؛ همان که ‎هفت‌تپه را بالا کشید و خون کارگران را در شیشه کرد. موتورسوارِهفت‌تیرکش هم ‎حسن میرکاظمی، حسن‌رعیت شریک ‎بابک زنجانی. همان که با پول دزدی باغ‌وحشی شخصی درست کرد.» کاربر دیگری نوشته است: «‏دلیل ‌‌‌این‌که عده‌‌ای سعی دارند به زور ‎امید اسدبیگی را عضو ستاد ‎میرحسین موسوی جا بزنن فقط و فقط یک چیزه اونم این که سال‌هاست در حسرت فقط یک تخلف کوچک در زمان نخست‌وزیری وی و بعدش موندن تا از کاه کوه بسازن اما ارزنی گیرشان نیامد.»

حالا کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار این عکس پرسش‌های زیادی را مطرح می‌کنند. ‌‌‌این‌که این جوان دهه شصتی که این روزها تصاویر دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد مالی‌اش دست به دست می‌شود، با چه سابقه و پشتوانه‌ای توانست به عنوان بخش خصوصی در مزایده‌ای مالک این شرکت دولتی شود؟

برخی دیگر هم در تشریح عکس یادآوری کرده‌‌‌اند که اسدبیگی هیچ وقت عضو ستاد نبوده و آن عکس مربوط به زمانی است که عده‌‌ای قصد برهم زدن نظم ستاد میرحسین موسوی را داشته‌‌‌اند و اسدبیگی هم با آنان همراهی می‌کرده است. در این میان ۱۲مرداد۹۹ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم گفت: «امید اسدبیگی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به دلایل مختلفی که ثابت شده است اهلیت عهده‌داری امور این شرکت را دارا نیست.»

احمد نادری پیرامون وضعیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با بیان ‌‌‌این‌که مساله واگذاری شرکت هفت‌تپه یکی از مسایل بلندمدت در این حوزه است، افزود: «واگذاری این شرکت به دولت یا به کسی که اهلیت لازم را دارد در دست پیگیری است.» در نهایت کاربری به نام آرش عاشوری که گفته می‌شود عکاس این عکس جنجالی است، با انتشار توئیتی نوشت که فردی که در عکس حضور دارد آن شب در حمایت از مهاجمین به ستاد موسوی، می‌خواست مانع عکاسی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستان

      عجب کشوری داریم

    • حسن

      حالا که هویت این بابا رو شده دست وپا بزنید

    • mksh

      سناد اصلاحات رابرهم زده بعد جایزه هز دولت حامی اصلاحات گرفته؟؟؟؟!!!!عجب!!!!!!

      پاسخ ها

      • کریستیانو

        خدایش دست شیطون از پشت بستن،اینا دیگه
        کی هستن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج