جاباما
۱۰۲۴۷۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هشدار پلیس نسبت به خرید‌های ناامن اینترنتی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا توصیه‌هایی را برای مقابله با خرید‌های ناامن اینترنتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا توصیه‌هایی را برای مقابله با خریدهای ناامن اینترنتی ارائه کرد.

سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به گسترش فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی مردم گفت: این روزها با افزایش نفوذ فضای مجازی، شاهد آن هستیم که بسیاری از اقدامات و امور مردم نیز در همین فضا انجام می‌شود که خرید کردن نیز یکی از آن هاست.

وی با بیان اینکه این فضا از چشم افراد سودجو و فرصت طلب نیز دور نمانده است، خاطرنشان کرد: برخی افراد با فروش محصولات تقلبی، ایجاد سایت‌های قلابی فروش، فیشینگ و ... به دنبال سودجویی از کاربران هستند که در این راستا رعایت چند نکته مهم اما ساده بسیار تاثیرگذار است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا ادامه داد: مهم‌ترین نکته انجام خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک یا همان ای_نماد است. کاربران باید توجه داشته باشند که با مشاهده این نماد حتما باید روی آن کلیک و مشخصات صاحب حساب و زمان اعتبار آن را چک کنند.

وی درباره خریدهایی که کاربران را به صفحات پرداخت آنلاین هدایت می‌کند، نیز گفت: کاربران باید هنگام «لاگین» به درگاه‌های پرداخت به آدرس صفحه توجه کنید. این صفحه حتماً باید با آدرس /shaparak.ir ختم شده باشد و در ابتدای آن هم عبارت HTTPS قابل مشاهده باشد. کاربران توجه داشته باشند که ممکن است افراد سودجو از آدرس‌های مشابه برای ایجاد خطای دید استفاده کنند.

رجبی از کاربران خواست که هنگام خرید اینترنتی از صفحه‌ کلید مجازی سایت‌ها استفاده کنند و اظهارکرد: اعداد این صفحات باید بعد از هر بار refresh یا به روز کردن صفحه تغییر کنند.

وی با تاکید بر نقش استفاده از رمز یکبار مصرف در جلوگیری از بروز جرائم اینترنتی گفت: کاربران حتما باید رمز دوم یک‌بارمصرف خود را فعال کنند. همچنین توصیه ما این است که مردم یک کارت بانکی را برای انجام خریدهای اینترنتی اختصاص دهند و آن را به مبلغ دلخواه شارژ کنند و از انجام خریدهای اینترنتی با کارتی که مبالغ بالایی در آن نگهداری می‌شود، خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج