جاباما
۱۰۲۵۰۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قلعه‌نویی و تابستان‌های تلخ در مصاف با استقلال

داستان تقابل‌های امیر قلعه‌نویی با تیم سابقش استقلال نکات جالبی دارد که هم در آن پیروزی‌های مهم بوده و هم ناکامی‌ها.

خبرورزشی: بازی امشب بدون شک برای امیر قلعه‌نویی از اهمیت فوق‌‌العاده زیادی برخوردار است چون رویارویی‌های او با استقلال همواره جذاب و البته بسیار پرحاشیه از آب در‌می‌آید! البته حالا باید به همه این موارد، شرایط خاص سپاهان و نارضایتی هواداران این تیم را هم اضافه کرد. امیر به خوبی می‌داند تنها راه برای افزایش احتمال تمدید قرارداد و یا جدا شدن از این تیم در قالب یک مربی برنده، موفقیت در جام‌حذفی است. موفقیتی که گام اول آن، کنار زدن آبی‌های پایتخت است. البته نکته جالب توجه اینجاست که قلعه‌نویی معمولاً در فصل تابستان مقابل استقلال نتایج خوبی کسب نمی‌کند بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم خاطرات تلخ برای او دوباره تکرار خواهد شد یا اینکه اتفاق جدیدی امشب در ورزشگاه آزادی رخ می‌دهد؟

اولین شکست تابستانی

اولین شکست تابستانی قلعه‌نویی مقابل استقلال در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، ۱۱ سال پیش رقم خورد. در تابستان سال ۸۸ امیر قلعه‌نویی که به تازگی استقلال را رها کرده و سرمربی سپاهان شده بود، با یک گل در ورزشگاه آزادی مغلوب استقلال شد. نکته مهم اینکه آن مسابقه به دلیل محرومیت تیم میزبان، در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد. دقیقاً مانند شرایطی که امشب در ورزشگاه آزادی حکمفرماست. البته یک سال پس از آن مسابقه نیز سپاهان همراه امیر در یکی از زیباترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر با حساب ۴-۳ دوباره به استقلال باخت تا شاگردان پرویز مظلومی به یک پیروزی ارزشمند تابستانی دست پیدا کنند.

ناکامی همراه ملوان و سپاهان

علاوه بر دو شکستی که توضیح دادیم، سپاهان همین چند روز قبل نیز در ورزشگاه آزادی مغلوب استقلال شد تا روند ناکامی‌های قلعه‌نویی برابر تیم اسبق خودش در فصل گرما همچنان ادامه پیدا کند. به این شکست، باید ناکامی همراه ملوان در تابستان سال ۹۴ برابر استقلال را نیز افزود. البته وجه اشتراک هر دو بازی مذکور این است که قلعه‌نویی به دلایل مختلف روی نیمکت سپاهان و ملوان حضور نداشت اما کاملاً بدیهی است که نتایج به پای او نوشته می‌شود.

پیروزی

در کنار شکست‌هایی که برشمردیم، قلعه‌نویی تابستان سال ۹۰ یک پیروزی باارزش هم مقابل استقلال به دست ‌آورده است. کامیابی او مقابل آبی‌ها در حالی حاصل شد که هدایت تراکتورسازی را بر‌عهده داشت. با این شرایط باید منتظر بمانیم و ببینیم امشب تعداد ناکامی‌های امیر تداوم پیدا می‌کند یا به مهم‌ترین پیروزی تابستانی‌اش مقابل استقلال خواهد رسید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج