۱۰۲۵۶۶۴
۱۷۵ نظر
۵۰۳۱
۱۷۵ نظر
۵۰۳۱
پ

صف اجرای احکام مهریه با سکه ۱۰میلیونی!

صف‌های طولانی برای پیگیری اجرای مهریه در اداره پنجم اجرائیات ثبت اسناد در این روزهای کرونایی که مردم بیم جان‌شان را دارند، به معضلی بزرگ تبدیل شده است؛ صف‌هایی که مردم برای انجام کارشان باید از نخستین ساعات بامداد حاضر شوند.

خبرگزاری تسنیم: صف‌های طولانی برای پیگیری اجرای مهریه در اداره پنجم اجرائیات ثبت اسناد در این روزهای کرونایی که مردم بیم جان‌شان را دارند، به معضلی بزرگ تبدیل شده است؛ صف‌هایی که مردم برای انجام کارشان باید از نخستین ساعات بامداد حاضر شوند.

برابر اصل سی و چهارم قانون اساسی، دادخواهی‏ حق‏ مسلم‏ هر فرد است‏ و هرکس‏ می‏‌تواند به‏ منظور دادخواهی‏ به‏ دادگاه‌ های‏ صالح‏ رجوع‏ کند و همه‏ افراد ملت‏ حق‏ دارند این‏گونه‏ دادگاه‌ ها را در دسترس‏ داشته‏ باشند و هیچکس‏ را نمی‏‌توان از دادگاهی‏ که‏ به‏ موجب‏ قانون‏ حق‏ مراجعه‏ به‏ آن‏ را دارد منع کرد.

همچنین برابر اصل ‏ یکصد و پنجاه و نهم قانون اساسی مرجع رسمی‏ تظلمات‏ و شکایات‏، دادگستری‏ بوده و تشکیل‏ دادگاه‏‌ها و تعیین‏ صلاحیت‏ آنها منوط به‏ حکم‏ قانون‏ است‏.

اما گاهی به وسیله برخی قوانین صلاحیت عام محاکم تخصیص می‌خورد که البته در برخی موارد بنا به سیاست‌های کلان دولت و در راستای قضازدایی، این تخصیص مناسب است و گاه نیز به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم، این قضا زدایی جز ایجاد دردسر و مشکلات عدیده برای شهروندان فایده‌ای ندارد.

یکی از این موارد دردسرساز بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن افرادی که سند رسمی لازم‌الاجرا از قبیل سند رهن، اجاره، عقد نکاح و یا طلاق دارند، برای اجرای مفاد سند خود، اول باید به ادارات ثبت مراجعه کنند و نمی‌توانند ابتدا از طریق دادگاه اقدام کنند.

تا پیش از تصویب این قانون برای دارندگان اسناد لازم‌الاجرا این اختیار وجود داشت که برای اجرای مفاد سند خود، به دادگاه یا حسب مورد به دفترخانه و ادارات ثبت مراجعه کنند اما با تصویب این قانون، افرادی که سند رسمی لازم‌الاجرا دارند، برای اجرای مفاد سند، اول باید به دفترخانه و ادارات ثبت مراجعه و استیفای حقوقشان را درخواست کنند و در صورتی که در ادارات ثبت به حق خود نرسند، پس از مهلت‌هایی که در قانون بیان شده، می‌توانند در دادگاه طرح دعوی کنند.

به بیان ساده‌تر، در گذشته دارندگان اسناد رسمی برای اجرای مفاد اسناد خود مختار بودند به دادگاه یا اجرای ثبت مراجعه کنند و صلاحیت یکی نافی صلاحیت مرجع دیگر نبود.

بر همین اساس در مواردی که فرد تمکن مالی مناسب داشت و نیز امکان معامله به قصد فرار از دین برای او متصور نبود، دارندگان اسناد رسمی ترجیح می‌دادند به جای مراحل پیچیده و زمان‌بر قضایی و معطل شدن در راهروی دادگاه‌ها، اجرای مفاد سند رسمی را از ادارات ثبت اسناد بخواهند و این شیوه با توجه به این که برای ذینفع مخارجی نظیر هزینه‌های دادرسی را در بر نداشت و از طرفی به لحاظ تقسیم کار بین ادارات ثبت و دادگستری تعداد مراجعان معقول و مناسب بود طرفداران خاص خود را داشت.

اما بعد از تصویب این قانون(بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه) و به سبب عدم وجود زیرساخت‌های لازم در کلانشهرها به ویژه در خصوص اجرای مهریه، مشکلات فراوانی را به همراه داشته است.

در حال حاضر در ارتباط با مهریه به عنوان یکی مصادیق بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه، اداره پنجم اجرای اسناد رسمی پیش‌بینی شده است؛ یک اداره برای کل شهر تهران و همین مسئله باعث شده روزانه جمعیت زیادی برای انجام امور خود به این اداره سرازیر شوند.

صف اجرای احکام مهریه با سکه ۱۰میلیونی!

پرونده‌های مربوط به مهریه همواره از جمله پرونده‌هایی به شمار می‌رود که وقت بسیاری از دادگستری را به خود اشغال می‌کند و شاید مقنن با این تصور که از طریق اجرا در ادارات ثبت از حجم پرونده‌های دادگستری کاسته می‌شود، این پرونده‌ها را به سمت ادارات اجرا سوق داده است اما در عمل با لحاظ این موضوع که بعد از دو ماه و در صورت عدم امکان اجرا بدون پرداخت نیم عشر، امکان پیگیری از دادگستری وجود دارد بعید است که در عمل شاهد کاهش واقعی پرونده ها در دادگستری باشیم.

صف اجرای احکام مهریه با سکه ۱۰میلیونی!

در همین ارتباط ابوذر نصرالهی وکیل دادگستری یکی از مراجعه کنندگان به اداره پنجم اجرای اسناد به خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، گفت: به وکالت از یکی از شهروندان برای درخواست اجرای مهریه، سه روز متوالی به اداره پنجم اجرای اسناد مراجعه داشتم تا موفق به ثبت پرونده شدم. با توجه به امکانات موجود در روز، حداکثر امکان ثبت ۱۵۰ پرونده وجود دارد و با توجه به این محدودیت، شهروندان برای اخذ نوبت ناگزیرند از شب قبل در پشت درب اداره منتظر بمانند.

وی افزود: من که ساعت چهار بامداد به اداره مربوطه مراجعه کرده بودم، حدود ۷۰ نفر را پیش رو داشتم!!!

صف اجرای احکام مهریه با سکه ۱۰میلیونی!

این وکیل دادگستری اضافه کرد: مشکلات به همین‌جا ختم نمی‌شود. بعد از تشکیل پرونده و لزوم ابلاغ اجراییه به متعهد، اداره پنجم از متقاضی می‌خواهد که سه هفته بعد جهت معرفی اموال مراجعه کند و بعد از مراجعه و معرفی اموال عنوان می‌شود که سه هفته بعد برای پیگیری رجوع کنید.

نصرالهی ادامه داد: این مهلت 6 هفته‌ای فرصت مناسبی است تا متعهد حساب‌های خود را خالی و اموال خود را منتقل کند و نتیجه آن می‌شود که ذینفع بهره‌ای از سند رسمی آن هم بعد از کلی دوندگی و تلاش، نمی‌برد.

وی گفت: حال آنکه سابق بر این این امکان وجود داشت که با توجه به وصف رسمی بودن سند، خواهان بتواند بدون پرداخت خسارت احتمالی ظرف مدتی کوتاه که عموماً از سه روز تا یک هفته تجاوز نمی‌کرد نسبت به توقیف اموال خوانده اقدام کند و در صورت پیروزی در دعوا، امیدوار باشد بتواند حقوق خود را استیفا کند.

صف اجرای احکام مهریه با سکه ۱۰میلیونی!

این وکیل دادگستری اضافه کرد: وضعیت سایر ادارت مربوط به اجرای اسناد رسمی نیز بهتر از اداره پنجم نیست و همین وضعیت در آن اداره‌ها حاکم است.

نصرالهی گفت: این روزها خصوصا با شیوع بیماری کرونا و این که محل تجمع مردم چه در اداره پنجم واقع در خیابان قائم مقام و چه سایر ادارات واقع در چهار راه جهان کودک در زیر زمینی با سقف کوتاه پیش بینی شده و تجمع بیش از صد نفری در این اماکن و عدم امکان رعایت فاصله اجتماعی و عدم رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان خطرات جدی را ایجاد کرده است این درحالی است که حتی در فرض موجود و با توجه به امکانات الکترونیکی موجود، می‌شد برگهای لازم‌الاجرای صادره توسط دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک ارسال شود و نیز امکان ارسال درخواست ها و پیگیری پرونده به صورت برخط فراهم می‌شد تا از مراجعات بیهوده و غیر ضروری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ضمن آن که بهتر بود مانند گذشته مراجعه به ادارات ثبت برای اجرای اسناد رسمی اختیاری باشد تا در صورتی که ذینفع امیدی به اجرا از طریق ثبت نداشته باشد چندماه وقت خود را در ادارات مزبور تلف نکند.

با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره کل ثبت اسناد استان تهران باید اولاً علاوه بر اداره پنجم، ادارات دیگری را نیز برای اجرای مهریه پیش بینی کند زیرا به طور قطع و یقین یک اداره برای کل شهر تهران کفایت نمی‌کند و موجب معطلی بیش از حد مردم و در نتیجه نارضایتی آنها می‌شود. قرار بود مردم با این روش، دیگر معطل فرایندهای پیچیده قضایی نشوند اما نه تنها مشکل حل نشده بلکه مضاعف نیز شده است. ثانیاً با توجه به وضعیت فعلی دنیا و کشور، باید فضای بهتری از فضای فعلی برای انجام امور مردم با این ازدحام در نظر گرفته شود تا خطر شیوع ویروس کرونا کاهش یابد. ثالثاً قطعا فرایندهای الکترونیک می‌تواند هم از معطلی مردم و هم خطر شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

در تصاویر این گزارش، دو برابر آنچه در تصویر وجود دارد، در داخل راهرو منتظر انجام کارشان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در ماه ۲ سکه میدهم افتخار هم دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق خانمتان را می‌دهید، مطلب عجیبی نیست.

      • بدون نام

        خویش ما برای ۱۳۷۰ عدد سکه سه ساله زندان است .باهاش خداحافظی کردیم دیدارمان شده به آن دنیا.

      • بدون نام

        انشالله به درجات بالاتر نائل بشی

      • بدون نام

        ماشالا ثروتمند

      • بدون نام

        ۱۹:۲۲
        خویشتان اولین اشتباهش ازدواج با دختر دهه هفتادی بود چون احتمالا هم خودش دهه شصتی بود ، دختران دهه هفتادیها با پسران دهه هشتادی بهتر میتونن زندگی کنن تا دهه شصتی .
        خویشتان اگه با دهه پنجاهی ازدواج میکرد بهتر از دهه هفتادی بود
        دومین اشتباهشم مهریه تاریخ تولدی بود البته اگه مهریه دخاره عوض ۱۳۷۰ تا خود ۷۰ تا هم بود بازم به احتمال زیاد کارش با اون دختر به طلاق میکشید به دلیل همون اشتباه اولش

      • بدون نام

        باز خوبه مال من 1358 تا بود .چند تا کمتر بود!!!

      • بدون نام

        آخ آخ عجب ظلم سنگینی به زنان میشه.چاره کار فمنیسمه که حق زنان مهریه خوار رو از مردان بگیره.امان از این ظلم

      • بدون نام

        19:18 حق زن؟ کدوم حق؟ این حق رو چه کسی به شما داده؟ قانون ؟ پس خود قانون پرداخت کنه نه شوهر. چرا زنان نباید به مردان مهریه بدن ولی مردان باید مهریه بدن؟ چرا؟

      • بدون نام

        کار خوبی میکنید که بدهی تونو تو همین دنیا صاف میکنید و نمیذارید ب قیامت

      • بدون نام

        بابا جان بیایید،حق طلاق رو از مرد بگیرید،،حق طلاق مساوی باشه،اموال بعد از ازدواج بین زوج و زوجه هر دو نصف بشه هرچی اینکه بعضیا زرنگی کنن بزنن به اسم فامیلاشون هم پیگیری بشه و جرم محسوب بشه،،حق ارث بین دختر و پسر یکی بشه،حضانت فرزند مساوی بین زن و مرد بشه،مهریه رو هم بردارین،

      • بدون نام

        اخه چرا مهریتونو سکه میزنید مثل جنوب مهریه پول در حد ۱۰ میلیون ولی جهیزیه با اقاست

      • بدون نام

        اخه چرا مهریتونو سکه میزنید مثل جنوب مهریه پول در حد ۱۰ میلیون ولی جهیزیه با اقاست

      • آزموده

        دروغ زمینی بگین نه فضایی. خخخخخخ. ماهی بیست میلیون تومان. میخواین بگین ماهی سی چهل میلیون درآمد دارین. منم هفته ای یه برج میسازم .کی به کیه...

      • بدون نام

        تو لیلی اصلی رو پیدا کن من کوه کن نیستم کوه رو براش جابه جا میکنم و ۱۳۷۰۰ عدد سکه تمام بهار هم براش به پاش می ریزم. بعید میدونم لیلی واقعی حاضر بشه خاری به پای مجنونش بره چه برسه بفرستتش خدایی نکرده زبون لال به زندان.

      • بدون نام

        فکر می کنید با فرستادن شوهر بیچاره به زندان مشکلت حل می شود طرف می خوره و میخوابه واین شما هستید که موهایتان هم رنگ دندانتان سفید خواهد شد دیدم میگم.

      • ابی

        الان زنارو بکشید بهتره تا طلاق.واسه مهریه بالاها میگم

      • بدون نام

        متولد 1385 هم ازدواج میکنه. یه مشت بچه ننر

      • حامد

        زن گرفتن تو این شرایط دیوانگی است .

      • بدون نام

        طرف هزار میلیاردی صحبت میکنه ماهی بیست میلیون دستمال کاغذی هم براش نیست کجایی عمو.

    • بدون نام

      صف سکه رلیگان

    • بدون نام

      اینهمه آدم رفتن مهریه بگیرن واویلا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل اینه که ما عادت کردیم بد زندگی کنیم مثلا وقتی یه چیزی مثل ازدواج تو ایران ایراد داره بدتر میریم سمتش

      • بدون نام

        اونموقع که حق تمکین هزار کوفت دیگه به مرد میدن جونتون درمیاد لالمونی میگیرید

      • بدون نام

        قوانین کلا ایراد داره
        امیدی هم به اصلاح نیست

    • بدون نام

      خانم ها صف را رعایت کنید

    • ❤️رهام❤️

      همه خانوما شدن کلاهبردار مراقب باشید تو تله نیفتید

      پاسخ ها

      • وطن

        اون موقع که جیک جیک مستون بود فکر اینجاهارو بکنید .برای همین بذارید بزرگترهاتصمیم بگیرن..نه عاشق وچشم ودل کور تابه اینجای داستان میرسید.وقتی قبول کردین یعنی حقشون نه دزدن نه حق خوروزورگو.عندالمطالبه.قاصی هم حق وادانکنه اون دنیاباید جواب گو باشه

      • بدون نام

        کلاهبردار واقعی امثالی مثله شماهان

      • بدون نام

        کلا زن نباید گرفت حالا تشخیص اینکه طرف شغلش ازدواجه یا واقعا قصدش ازدواجه خیلی سخته کلا مهریه چیز داغونیه

      • بدون نام

        از وقتی آقایون نامردی را پیشه کارخود کردند، زن ها هم به فکر چاره افتادند. زن ستیزی و بی احترامی تا کی تحمل کنیم.

      • مهدیه

        همه؟ مراقب حرف زدنت باش تو رو هم یه خانمی لابد به دنیا اورده دیگه
        میدونم بعضی از خانما دنبال مهریه گرفتن و یه پولی جمع کردنن ولی بفهم همه اینطوری نیستن و جمع نبند

      • بدون نام

        همه خانم ها واقعا بی انصافی ست مثل اینکه بگوییم همه مردها خیانت می کنن به همسرشون

    • بدون نام

      عموی من برای ۱۴ سکه و یک شاخه نبات دوساله در زندان به سر میبرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دو سال پیش که سکه گرون نبود زن عموت بدبخت مهریه اش کم بود که عموت که توان ۱۴ تا سکه به قیمت دو سال پیش و نداشت چرا اصلا زن گرفت یا چرا ۱۴ تا سکه مهریه کرد؟

      • بدون نام

        یکی اش رو میگی نودونه تاش رو نمیگی !!!!!
        یک شاخه نبات اش رو میدم

      • بدون نام

        ببخشید عموتون ۱۴ تا سکه رم نداش رو چه عقلی رفت دختر مردمو گرفت.؟؟؟!

      • بدون نام

        تو کاسه داغ تر از آش نشو،صد در صد اگه عموت الان بالاشهر خونه و ماشین میلیاردی و حساب تپل داشت از اونایی بودی که میگفتی حق بابام رو خورده یا ارث پدربزرگم و بلعیده،

      • بدون نام

        عموی من هم با ۹۹۹ سکه بیست ساله داره با همسرش زندگی میکنه از روز اول هم زندگیشان بهتره.

      • بدون نام

        این را هم در نظر بگیریم که بعضی خانم ها در زمان نامزدی طولانی دست شوهر بدبخت را می خوانند و بعد از هفته اول عقد مهریه شان را به اجرا می گزارند.

      • بدون نام

        خودم می دونم بیربطه ولی لطفا یک ثانیه سکوت برای شهید بازیگر جورج فلوید.ممنون.

      • بدون نام

        بی عرضست

    • بدون نام

      لطفا پس از خواندن شماره به باجه مربوطه مراجعه فرمائید و سکه خود را تحویل بگیرید.

    • بدون نام

      حقشونه
      تا شما باشید موقع قبول کردن مهریه یکم فکر کنید و به هرکسی اعتماد نکنید.
      این روزا کاسب سکه زیاد شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه با مهریه سبک زیر بار نمیرن . خانمها عاشق چشم و هم چشمین

      • بدون نام

        عزیزم الان ۱۴ تا سکه هم ۱۴۰ میایونه که از عهده خیلی ها برنمیاد مشکل از اقتصاد خرابه

      • بدون نام

        دیگه ازین کمتر؟ اصن بگو یه سکه. پسفردا سکه شد دونه ای صد میلیون باز ناله هاتوپو از سر میگیرید. خجالت بکشید بابا

    • بدون نام

      کاسبی خوبی هست چند تا شماره بگیری هفته بعد بری شماره ها رو بزاری برای فروش مزایده به بالاترین قیمت.

    • ..

      زن ایرونی تکه خوشگله با نمکه ......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون و سوسکه به بچش گفته بود

      • بدون نام

        کوهنوردی یادت نره

      • بدون نام

        خوشگل تک حتما و مطمئنا تا به حال ندیدی دیده بودی اینطور نمیگفتی

      • بدون نام

        وقتی مهریه اش گذاشت اجرا نمکش را حس میکنی

      • بدون نام

        ای بسوزه پدر عاشقی.

    • بدون نام

      آفرین با این کشور داری تون

    • ابراهیم ایرانپور مبارکه

      در مورخ۱۳۹۹/۵/۱۹ جهت پیگیری پرونده ام به شعبه دوم دادگستری مبارکه مراجعه نمودم که آقای موسوی پور فرمودند برو به سازمان ملل شکایت کن .این چه ننگی است که در دستگاه قضایی مراجعین را به شکایت به سازمان ملل ارجاع می دهند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه شکایتی کردی برادر؟ مهریه مثل بدهیه اول و اخر باید پول مردمو بدی. دیگه شکایتت واسه چیته

    • بدون نام

      من شاهد زنده طرف هفته اول مهرش را گذاشت اجرا آقا را فرستاد زندان.ندیده بودم تو کتاب ها هم باور نمیکردم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم شنیدم
        زن نگیرید ملت دیوانگیه

      • بدون نام

        ببین اقاهه چکار کرده که همون هفته اول دعواشون شده. ماشالا به زنداریتون

      • بدون نام

        منم به چشم دیدم آقا رفته زن دوم
        گرفته ، زن اول خودکشی کرده بماند که زن اول مهریه و پشتیبان هم نداشت تا جدا بشه،اینقدر همش خودتون رو مظلوم جلوه ندید

      • بدون نام

        منم دیدم مردای عیاش و خیانتکاری رو که نه تنها مهر نمیدن بلکه زنی که حاضره مهرش رو ببخشه هم طلاق نمیدن
        اینا به زن به عنوان کنیز و اسیر نگاه میکنن

    • بدون نام

      وقتی تند تند عقد می کنید ومی گویید کی داده کی گرفته حالا خوب چشماتون را باز کنید وببینید که هم دادند هم به زور می گیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به مهریه دشمن ازدواج

    • بدون نام

      من یک کارمند هستم که ده سال پیش ازدواج کردم. در این ده سال افزایش حقوق کارکنان دولت با تورم جامعه هم خوانی نداشته پس بر اساس عدالت این تفاوت قیمت سکه را باید دولت پرداخت کند. امیدوارم که در دادگاه خانواده این موضوع مد نظر قرار گیرد.

    • م.ح

      علی برکت الله!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار کاره انگلیسیاس کاملا مشخصه.

    • بدون نام

      لعنت بر زنانی که مهریه میگیرن. آقایون بیدار بشین تا کی میخاین حماقت کنین سکه بندازین؟؟؟ همه با هم متحد بشین مهریه ندازین هیچ کسی هم هیچ ... نمیتونه بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقشونه خودتون غلط میکنین چیزی که ندارین مهر میکنین .......

      • بدون نام

        امثاله تو فقط زن رو وسیله خوشگذرونیتون میدونید.

      • بدون نام

        لعنت به خودت مگه مجبورتون کردن که هر زنی هر چقدر مهریه گفت بگین چشم خب نکنید تا آخر مجرد‌بمونید
        بعدشم مهریه حق زنه حق قانونیشه چون اگه زد و مرده شلوارش دوتا شد بتونه یه ‌خاکی بریزه تو سرش
        شیرفهم شد شما اگه نمیتونی مهریه بدی زن نگیر
        انگار مجبورتون کردن که زن‌بگیرین

      • بدون نام

        تا خر هست خرسوارم هست
        آقایون اگه خر نشن و مهریه های نجومی رو قبول نکنند تو چاله مهریه هم نمی افتن
        آخه مگه دختره کیه که 1370سکه مهرش میکنی؟
        دخترایی که ارزش ی تار موی انوشه انصاری یا مرحومه مریم میرزاخانی رو هم ندارند

      • بدون نام

        بنظرمن بایدمجلس ودولت وقوه قضاییه این داستان مهریه وسکه بازی راتعطیل کنند،اصلااعلام کنن توعقدنامه بیشتراز5 سکه واونم بنلم پنج تن آل عبا،ممنوع وجرم تلقی بشه،اونوقت ببینیدزنان محترم چگونه زندگی کنند،وازطرفی اعلام بشه توعقدنامه که منبعدهرچی شوهردرآمدکسب کرد،درصورت فوت شوهر،بجای یک هشتم،بشه یک چهارم،امادیگه اون 5 سکه هم تعلق نگیره،! بنظرمنطقی نمیاد! ? یه کم عاقلانه فکرکنید

      • بدون نام

        لعنت

    • فرزند شهید

      مملکت گل بلبل داریم با این تورم وحشتناک چه بلایی میخواد سر ملت مظلوم ایران بیاد این مسئولین تا کی میخوان به ملت فشار بیارن

      پاسخ ها

      • ایران وطنم

        اک اقایون مرد باشن زنا نامرد نمیشن...فکر میکنن برده گرفتن..حقشونه

    • امین

      مهریه مزخرفترین قانونی هست که باید حذف بشه وقتی حرف از برابری حقوق زن و مرد میزنید دیگه حرف از مهریه بیشتر شبیه شوخیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر حق طلاق و مسکن و کار و... هم به زنان بدن مثل مردان اونوقت میشه برابری حقوق

      • بدون نام

        قوانین ضد زن هست
        همه چی برابر باشه
        بعدش مهریه رو بردارن
        زن که اسیر و کنیز و برده نیست

    • بدون نام

      یه دیه دادن دادن درست میشه حدود ۳۰ سکه تمام!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره خدایی نکرده خط ندی طرف بزنه طرفش و ناکار کنه بعد از دیه تازه اگر هم رضایت هم بگیری باید صد بار رفتن و اومدن خار شدن و بعد ۸ سال هم زندان جنبه عمومی شو در نظر بگیر.

      • وطن

        بعد مرگ فرزند مادروپدر غیر ا ون دیه مهرم میتونه بگیره.نمیدونستی بدون

    • ایدیت

      باافتخارم این خبرگذشتین تازه رفتین بایه وکیل ام مصاحبه کردین،تواین اوضاع ملت پول پیدامیکنن بخورن تاسکه بدن،جای پیگری راه برای جوانای بدبخت،چطور مهریه گرفتن ازاینکه هست راحت ترم بشه،هریکی این خبرنوشته خودش دنبال مهریه است

    • بدون نام

      من کارمند اجرای ثبت هستم بعضی ها برای شوهرهایی که هیچی ندارن از این اداره به اون اداره می دوند وقتی میدونی شوهرت هیچی نداره هم خودتو آواره اداره ها می کنی هم کلی برگه های بیخودی هدر میره ومعمولا هم قشر ضعیف هستند که بیخودی اداره هارو شلوغ میکنن برای هیچی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی از مردها هم پول رو دارند زمان طلاق مالکیت اموالشون رو به شکل صوری به اسم اطرافیان میزنن تا دادگاه بگه طرف پول نداره

      • بدون نام

        زن مرد بی پول نباید شد
        به خاطر مهریه و طلاق نمیگم
        بی پولی بدبختی میاره

    • بدون نام

      واقعا متاسفم من خودم زخم خورده این قانون مهریه هستم بازار کاری برای عده ای درست شده برای کاسبی من حق زندگی دارم درسن کم ازدواج کردم دیدم با خانمم صلاح نمیرویم جدا شدیم اون الان زندگی میکنه با سکه ده میلیونی من باید تو زندان بخوابم واقعا متاسفم به همه چیز خودمان خصوصا قانون مهریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی هزار و یک قانون مالکیت مرد بر زن میزارن و درست میدونید پس مهریه هم درسته

      • بدون نام

        در این وسط مخصوصا بچه های کوچک بدترین آسیب روحی و روانی را خواهند دید و آینده شان هم مطمئنا بهتر از والدینشان نخواهد شد.

      • وطن

        پس جای ترکیه ایهابودین چکار میکردین زن هرچی رو بخواد برمیدا ره جدامیشه توکشورخارجم برای زن وبچه ارزش قائل میشن بعد مردتوایران برعکسه

    • بدون نام

      دوست دارم بدونم از بین این خانما که بدو بدو راه افتادن سکه 11 میلیونی بگیرند بپرسند چند درصدشون طرفدار برابری حقوق زن و مرد اند(فمنیست اند) و چند درصد به اسلام معتقد اند؟ چون این مهریه را اسلام تو دامن مرد ها گذاشت اما در عوض یک حقوقی هم برای مرد قائل شد که ابدا رعایت نمیشه
      زن ایرانی که امروز دنبال معصومه قمی (مسیح علی نژاد) و سالومه سیدنا راه افتادن از یک موجود پاچه گیر خطرناک تره. چون نه عقلی براش مونده نه شان انسانی.
      خلاصه خیلی مواظب باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زورتون میرسه برید قیمت مسکن و ماشین رو اول کنترل کنید بعد واسه زنها رجز بخونید،قیمت یه آپارتمان صد متری تو جای متوسط به بالا تو شهرستان بالای دو میلیارده،تو تهران که از پنج شش میلیارد شروع میشه ،یعنی هزار تا سکه میشه پول یه آپارتمان صد متری تو محله های نسبتا بالای تهران نه بالاشهر،

      • بدون نام

        قوانین ضد زن هست
        زن تویه ایران کنیز و اسیر هستش
        یه مهریه مونده
        اون رو هم یا قسطی میدید یا اصلا نمیدید

    • بدون نام

      قانون طلاق تو ایران باید مثل اروپا شود موقع طلاق دارایی نصف نصف مهریه هم جمع شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق ثبت ازدواج و حق طلاق به زن داده شود

    • محسن

      البته یادشون رفته توبرگه نوبت بنویسن حق بامشتری است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاری از مجلس و دولت ساخته نیست بعد از خدا باید پناه ببریم به منشور کوروش یا منشور سازمان ملل شاید یه قطعنامه ای بدهد و فرج زندگی های مردم شود.

    • بهزاد

      کدوم حق ؟ خجالت بکشید! یک نوع هرزگی همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زن جماعت خودشو در حد یه کالا آورده پایین شعارشم اینه که مهریه حقمه!!!! مسخرست واقعا

      • بدون نام

        زندگی های واقعا داغون و بی آینده و بچه های بیگناه و از هیچ جا بی خبر همش هم وضع بد اقتصادی است.در اینجا من حق و به طور مساوی هم به مرد می دهم هم به زن.خدا خودش مار از این وضعیت نجات دهد.

      • بدون نام

        بریم ببینیم مردم ترک و روس مثال چگونه زندگی می کنند یه اصلاحی در قانون بدهیم.

    • بدون نام

      دیگه ازآذربایجان،ترکیه یاروسیه زن بگیریم!بااین قانون احمقانه مهریه وقیمت سکه!

    • بدون نام

      اقا زن نگیرین اخر همتون همینه ها.تو این زمونه زنه میاد خونه ات تا چشمش به یکی بهتر از تو افتاد میره با اون. اخرشم میره مهریه میگیره میندازتت زندان.تو ایران تا اطلاع ثانوی ازدواج و فرزنداوری اکیدا ممنوع!

    • بدون نام

      این مهریه باعث نابودی خانواده شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونیکی باعث نابودی خونواده میشه بی اخلاقی و بیشعوری
        بعضی اقایونه. نه مهریه.

    • بدون نام

      مهریه برای خانهاشده تجارت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول مهریه رو میگیرن بعد یه ماشین و خونه میگیرن بعدشم میفتن دنبال شوهرای مردن

      • بدون نام

        پسرمن29 ساله،دانشجوی سال3 دکتری عمران،بادخترخاله اش ازدواج کردوصاحب یک پیرشدوازبس یکسره وازهمون لحظه اول اختلاف داشتن،مهریه300 سکه بودوبعدعقدوقبل ازدواج پسرم خواست جدابشن،وتهدیدبه اجرای نصف مهریه شد،دوسال بعدازدواج خودکشی کردوخودش رادارزد،چرا! چون باشیطان ازدواج کرد،وبعدمرگش زنش سکه هاراکه برد،تمام اسباب واثاثیه روهم بردو نوه ام رابرد،ودوسال تمام هرروزتودادگاهه وروزی یه شکایت داره! حالبه من بایدشاکی مرگ پسرم باشم ! اون دست پیش میگیره،متلسفم برای این مملکت بدبخت بی صاحب بی قانون،خب چاره چیه!? پس قوانین ایرادداره

      • بدون نام

        بله همه شدن باشعور مدرن همه هم فالگیر و کارشناس خانواده.

      • بدون نام

        تازه ازدواج فامیلی بودی مشکل فرهنگ داغونه ما است و الا لا غیر... خداوند صبر دهد و ظالم پابرجا نخواهد بود این چیزی بوده که ما با چشم دیدیم.

    • بدون نام

      مجردها میترسندتقصیرشان نیست

    • بدون نام

      کی داده کی می تونه بگیره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرف نخواد بده هیچ قانونی توان گرفتن را ندارد این مدلش رو هم دیدیم و شنیدیم.

    • هومن

      یاد بگیرید بجای عندالمطالبه بنویسید عندالاسطاعه

    • بدون نام

      والا قدیم یه سفر مشهد و کربلا بود از این حرف ها نبود همه هم خوشبخت.

    • بدون نام

      مهریه رو با بچه معامله کنید. سرتان کلاه نرود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه رو بدبد به مرد
        عمرتون رو تلف نکنید

    • بدون نام

      مهریه فقط یک جلد کلام اله مجید آخر خوشبختی و سعادت.

    • بدون نام

      زندگی که با شمارش و عدد سکه شروع بشه آخرش آوارگی دادگاه و زندان و هزار داستان نگفته نشنیده دیگه.

    • بدون نام

      مهریه فقط یه سفر تایلند و لاغیر. خودتان بمانید و همسر را راهی کنید به وطن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ یه سفر به پاتایا قربتا الی الله

      • بدون نام

        این مورد جواب میده در تحت شورای امنیت

    • بدون نام

      من ازدواج نکردم تا به زن جماعت باج ندهم. و به خودم افتخار میکنم

      پاسخ ها

      • امین

        من هم پسری مجردم. وقتی دغدغه ها و زندگیای متاهلا رو میبینم روزی هزاربار شکر میکنم که مجردم داداش

      • بدون نام

        منم دخترم و ازدواج نکردم
        ازدواج کنیزی و بردگی هست واسه زنها

    • بدون نام

      بهترین مهریه تعداد سکه به شماره کد ملی .زندگی آنوقت پایدار و خیلی عمیق می شود.

    • بدون نام

      میدونستین برای هر سکه ای که درخواست میکنند باید درصدی به حساب قوه قضاییه واریز کنند! در واقع باید درخواست مهریه که میدی همون اول یه پولی هم به دولت بدی

    • بدون نام

      حق زن چیه
      آیا خدا گفته یک مرد اگر نداره مهریه بده باید بره زندان
      آیا اگر مرد داشت مهریه را نمی‌داد
      آیا یک جوان بابت مهریه باید بره زندان
      این قانون مشکل داره که آبروی یک جوان بابت نداشتن مهریه می‌برد و به زندان می‌اندازد
      اگر جوانی پول داره که باید مهر بده وقتی هم نداره که نمیده آخه وقتی جوانی هزار سکه میزنه دادگاه باید همون موقع موجودی حساب بانکی جوان بگیره ببینه آیا توان پرداخت داره یا نه

    • بدون نام

      مرد اگه آدم باشه هیچ زنی زندگیشو خراب نمیکنه بخاطر پول، شک نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون زنهای قدیم بودن. زنهای الان مار خوردن افعی شدن. سر هیچ و پوچ زندگی خودشونو بهم میزنن

    • بدون نام

      به دختر بچه میگن میخواهی چیکاره بشی میگه میخوام شوهر کنم!!! هم فاله هم تماشا

    • ممد از اصفهان

      حالا کافیه مرد بدهی داشته باشه 1 نفر از این زنها حاضر نیست مهریه اش را بگیره بده به اون مرد بیچاره که بدهی شو صاف کنه. خانم هایی که ادعا میکنن پولکی نیستن و دنبال مال و منال نیستن و حاضرن چنین فداکاریی کنن این کامنت را لایک کنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عشق لایک گرفتن اینجا هم خیلیارو ول نمیکنه

    • بدون نام

      نامادری،ماهم،بعداز،فوت،پدرم،350سکه،ذاگذاشته،اجراخدایااین،چه،قانونی،است،5سال،مارابهدادگاه،میکشاند،نامادری،نصیب،هییچ،کس،نکند،خدایامادرم،یک،فرشته،بود

    • سیبو

      چرا ازدواج میکنید که بخواین طلاق بگیرید کامل نه زن بگیرید نه شوهر بکنی هیچی توش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازدواج مزخرفترین کار دنیاست

      • بدون نام

        حالا بازار آزاد نشد بازار مشترک ال منافع هم جواب میده.

    • بدون نام

      وقتي ميريد خواستگاري و خانواده دختر هزارو سيصد و چند سكه مهريه ميذارن و قبول ميكنيد و هيچ اعتراضي نميكنيد بايد الان تاوانش رو بديد احمقا

    • آزموده

      خانوم هایی که مهریه به اجرا میزارن رو باید با چاقو سوراخ سوراخ کرد. تا درس عبرتی باشد برای دیگران.

    • بدون نام

      اگر قوانین ازدو


      اگر قوانین اسلام را قبول دارید مهریه هم هست فقط مقدارش دست خودتان است از بعضی حق ها بگذرید تادر مورد مهریه به توافق برسید چون حضرت محمد هم قبول داشت زندگی حضرت فاطمه گواه است مهریه باعث امنیت و پناه زنان است

    • حقیقت گو

      ادامایی هستن که با ده تومن طرف و از رو زمین محو میکنن چه اجباری به دادن مهریه دارین اونایی که مهریه رو میزارن اجرا همین بهتر که از رو زمین محو شون

    • بدون نام

      مهریه حق زن نیست

    • بدون نام

      مهریه ندید

    • بدون نام

      مهریه نندازید

    • بدون نام

      مهریه قبول نکنید

    • بدون نام

      مهریه نمیدیم

    • بدون نام

      مهریه قبول نمی کنیم

    • بدون نام

      نه به مهریه

    • بدون نام

      نه به ازدواج

    • بدون نام

      ازدواج نکنید

    • بدون نام

      مهریه ندید به زن ها

    • بدون نام

      تمام زن ها کاسب مهریه و کاسب سکه هستن مراقب باشید زن نگیرید

    • بدون نام

      زن نگیرید

    • بدون نام

      زن نمی گیریم

    • بدون نام

      ازدواج نمی کنیم

    • بدون نام

      زن ها با مهریه و سکه کاسبی می کنند مراقب باشید

    • بدون نام

      زن نمی خواهیم

    • بدون نام

      مهریه و سکه شده کاسبی واسه زن ها

    • بدون نام

      سکه قبول نمی کنیم

    • بدون نام

      سکه نمیدیم

    • بدون نام

      سکه نزنید

    • بدون نام

      نه به سکه

    • بدون نام

      ازدواج نکنید مراقب باشید

    • بدون نام

      مرد ها عاقل شدن دیگه زیر بار مهریه و سکه نمیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم احساساتی زیاده

    • بدون نام

      مراقب باشید تو دام زنان کاسب مهریه و کاسب سکه نیفتید !

    • بدون نام

      دیگه زیر بار مهریه و سکه نمیریم

    • بدون نام

      دیگه زیر بار زن ها نمیریم

    • فرزند شهيد

      اين رويه تورم و قيمت سكه باعث افزايش خشونت و جرم و جنايت در جامعه مي شود - زن تقاضاي مهريه مي كند و مرد هم به فكر قتل همسرش مي افتد چون ديه همسرش كمتر از مهريه اش است - آقاي رييس جمهور وفتي به ريش مردم ميخندد تبعات شديدي به همراه خواهد داشت راستي آقاي رئيس جمهور كدوم شنبه متوجه شدي كه سكه بيش از ده ميليون تومان شده

    • بدون نام

      هیچ معنی نداره که مهریه بیشتر از دیه کامل یک انسان بالغ باشد اگر برای مهریه خارج از این حد و حتی خیلی کمتر از این حد ، مالیات در نظر گرفته شود به تحکیم وضعیت خانواده ها خیلی بیشتر کمک می کند اخیرا در موارد بسیاری بحث مهریه به یک محل درامد برای برخی افراد تبدیل شده است

    • حامد

      زن گرفتن تو این دوران اشتباهه خداییش . بزار همه بترشن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سن بالاها دوست دارند با عشق ازدواج کنن

    • بدون نام

      چرا برای حذف جهزیه 300 میلیونی لال مونی گرفتید تبلیغات راه نمی اندازید؟؟!!
      جهزیه در قانون به عهده مرد ولی به گردن دختر افتاده !!

    • بدون نام

      بیشتر زنا فقط بلدن کلک بزنن و از پوست آدم واسه خودشون تشک درست کنن

    • بدون نام

      اونایی که میگن نه به مهریه و فلان و بهمان انتظار جهاز خوب و سنگ تموم خانواده دخترو نداشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج