جاباما
۱۰۲۶۱۷۶
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

خطر بزرگی که استقلال را تهدید می‌کند

احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال ظهر سه‌شنبه در آخرین گزارش ماهیانه خود به هواداران این تیم ضمن اعلام این نکته که نمی‌خواهد با مطرح‌کردن بدهی‌های ارزی و ریالی که برسر باشگاه ریخته کام هواداران را از برد شیرین مقابل سپاهان تلخ کند

فرهیختگان: احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال ظهر سه‌شنبه در آخرین گزارش ماهیانه خود به هواداران این تیم ضمن اعلام این نکته که نمی‌خواهد با مطرح‌کردن بدهی‌های ارزی و ریالی که برسر باشگاه ریخته کام هواداران را از برد شیرین مقابل سپاهان تلخ کند این وعده را داد که به‌زودی مقصران این بدهی‌ها و دلایل اینکه چرا تاکنون این مشکلات برطرف نشده را معرفی و بازگو خواهد کرد.

این درحالی است که مدیرعامل استقلال حدود یک‌ماه پیش در گزارش ماهیانه ماقبل آخر خود با صراحت اعلام کرده بود برای بدهی ۶۰۰ هزار دلاری وینفرد شفر، سرمربی آلمانی سابق استقلال این باشگاه حدود بیست‌ودو،سه روز بیشتر فرصت ندارد و درصورتی که این اتفاق نیفتد قطعا عواقب سنگینی این باشگاه را تهدید خواهد کرد. اما درحالی که امروز ۲۳ مرداد و به‌نقل از یکی از مدیران باشگاه شنبه ۲۵ مرداد ددلاین فیفا مبنی‌بر تسویه‌حساب یا مساله با شفر به پایان خواهد رسید از درون باشگاه استقلال خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد و به‌نظر باید منتظر برخی عواقب باقی ماند.

رایزنی‌های متعدد با شفر

درحالی موعد پرونده‌های مالی انباشته در زمان مدیریت سعادتمند یکی‌یکی فرا می‌رسد که به‌اندازه بدهی‌های این باشگاه به طلبکاران داخلی و خارجی طی مدت حضور مدیرعامل جدید در باشگاه تامین اعتبار مالی صورت نگرفته است، هرچند تلاش‌های زیادی در این خصوص انجام شده و همچنان ادامه دارد. با این حال هزینه‌های پشتیبانی باشگاه از یک‌سو و تامین منابع مالی برای قرارداد بازیکنان و بستن قرارداد جدید با بازیکنان مدنظر کادرفنی برای فصل بعد و حتی تامین مالی به‌منظور مذاکره با تمدیدی‌های استقلال از سوی دیگر مشکلات مالی را چندبرابر کرده است.

با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد طی روزهای گذشته هفته جاری سعادتمند و سایر مدیران باشگاه و اعضای هیات‌مدیره تمام تلاش خود را به‌کار بستند تا حداقل با تامین منابع مالی به‌منظور پرداخت مطالبات میلیاردی شفر و پسرش پرونده او را بسته تا استقلال با مشکل جدی و جدیدی مواجه نشود. بر همین اساس و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» مدیرعامل باشگاه شخصا طی دوسه روز گذشته با شفر و پسرش یعنی ساشا شفر به صحبت پرداخته و تمام سعی خود را کرده است تا این قضیه ختم‌به‌خیر شود و در این بین تمام راه‌هایی که می‌توان هرچه سریع‌تر با سرمربی آلمانی به مصالحه رسید بین طرفین بررسی شده و این درحالی است که مذاکرات و تلاش‌ها برای رسیدن به این منظور همچنان ادامه دارد.

نکته قابل‌توجه اینکه قرار بود در ساعات پایانی دیشب جلسه اضطراری باشگاه استقلال برای حل مشکل پرونده شفر برگزار شده و احتمالا مصوبات این جلسه راهکارهای بعدی برای برون‌رفت از این گرفتاری را مشخص خواهد کرد‌.

طلبی که نرسید

نکته قابل‌توجه اینکه درخصوص تامین منابع مالی برای بستن پرونده وینفرد شفر طی روزهای اخیر باشگاه استقلال برای زنده‌کردن یک طلب خود اقدامات لازم را به انجام آورده بود اما محقق‌نشدن این امر در روزهای آخر موجب شده وضعیت برای سعادتمند و باشگاه استقلال در فاصله کمتر از یکی‌دو روز تا مهلت قانونی فیفا پیچیده شود و حالا مشخص نیست ۶۰۰ هزار دلار بدهی شفر که با نرخ این روزهای دلار حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد تومان خواهد شد از کدام طریق تامین اعتبار شده و به وی و پسرش پرداخت خواهد شد. همین موضوع کار را برای هیات‌مدیره و مدیران باشگاه سخت کرده و آنها طی دیروز و امروز تمام سعی خود را کرده‌اند تا در این زمینه با ناکامی مواجه نشوند.

عواقب نبستن پرونده شفر

نکته دیگر اینکه برخی شایعات روزهای گذشته در فضای رسانه‌ای منتشر شد که مشخصا وزارت ورزش اراده‌ای برای حل مشکل بدهی‌های شفر و برانکو ندارد و حتی این‌طور به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت غیررسمی ابلاغ شده است که در این خصوص عجله نکنند چون بعدا با پرداخت بدهی‌های آنها مشکل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی این دو تیم حل شده و این پنجره بازخواهد شد، این درحالی است که طبق اطلاعاتی که از وکلای حقوقی مرتبط با این امر گرفته چنین استنباط و برداشتی اشتباه است و با توجه به اینکه درباره استقلال، پرونده شفر در کمیته انضباطی فیفا قرار دارد و با توجه به نامه فدراسیون جهانی فوتبال به باشگاه استقلال که در آن مشخصا زمان مصالحه یا تسویه قید شده است، درصورتی که تا موعد مقرر این اتفاق نیفتد مطمئنا جریمه سنگین‌تری که احتمالا بسته شدن قطعی یک پنجره یا کسر امتیاز خواهد بود، شامل باشگاه استقلال شده و در این صورت کار از کار خواهد گذشت.

بویان دردسری ندارد!

نکته پایانی در این گزارش این است که استقلالی‌ها همزمان با نامه تهدیدآمیز فیفا برای شفر نامه جداگانه دیگری درخصوص پرداخت مطالبات بویان دریافت کردند با این تفاوت که پرونده بویان بازیکن سابق مقدونیه‌ای استقلال هم‌اکنون در کمیته تعیین وضعیت قرار دارد و معمولا این کمیته احکام سختگیرانه‌ای را صادر نکرده و به‌صورت موقت باشگاه‌ها را جریمه می‌کند.

پس به این ترتیب با توجه به اینکه فرصت نهایی در نامه بویان تعیین نشده، استقلالی‌ها می‌توانند هر زمانی که ۱۳۰ هزار دلار باقی‌مانده بویان را به وی پرداخت کردند از جریمه فیفا در این خصوص رهایی پیدا کرده و پنجره خود را باز کنند. اما با توجه به مهلت نهایی ذکرشده توسط کمیته انضباطی فیفا برای پرداخت مطالبات شفر درصورت عدم تحقق این امر مطمئنا همان‌طور که در بالا ذکر شد تنبیهات سختگیرانه‌ای برای باشگاه استقلال توسط فیفا در نظر گرفته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • العین

      بابا مسعود با داوران حلش میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبی سلام به بابا مسعودتون برسون

      • مهرداد آبادانی 4

        از طرف بابا مسعود حل شده هست اما چون برنامه زمین زدن پرسپولیس بابت بدهیها در جریان هست ، حل مشکلات سوگلی رو با صبر بیشتر انجامش میدن
        #سهمیه فساد
        #بابا مسعود بابا محمود

    • جم

      برانکو هم قراردادش سنگینه ها گفتم شاید فراموش کرده باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا موندم تیمی که با چهار پنالتی داوری کثیف ۴بازی برده کری خواندن دارد

    • بدون نام

      کدام تیم تو دنیا با چهار پنالتی به ماقبل فینال رسیده جز کیسه بخدا اگر من خدایی نکرده طرفدار کیسه بودم الان میرفتم واسمشو نمیاوردم واین ننگ چهار بازی با گرفتن چهار پنالتی از دواوری کثیف گرفته طرفداری ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه جماعت پرروترازاین حرفهاست داداش اینو همه میدونن همه

    • بدون نام

      فقط وزارت برای طلب برانکوپول داره

    • بدون نام

      مهرداد لنگی حقیر همه میدونن بابا مسعود لنگیه از کلیپ پسرش معلوم شد یعنی کلمه بابا مسعود اونقد تحقیرتون کرده که میخوای به ما غالبش کنی؟؟؟؟ خخخ الان اگه تو خیابون هم بگی بابا مسعود همه میدونن بابای لنگیاس.نمونش مجری صدا و سیما وقتی گفت بابامسعود لنگیا بهشون برخورد

    • بابامسعود+چرک پولیس

      هیچ خطری بزرگترازبابامسعودلنگیانیست

    • پدران

      بابا مسعود

      پاسخ ها

      • اس اس

        لنگیها موضوع طارمی با تیم ترکیه ای یادتون نره ۱۲بازی بادو قرارداد همزمان .روحانی .رجب اردوغان. باج به ترکیه نمیدونم چرا لنگ رو دسته یک نفرستن چندتا ۳هیچ باید میشد

    • H

      بابا مسعود پرداخت می کنه اگه نشد وزارت خارجه با خودت مجلس نشد کل کشور پول و جور می کنند تیم در باری یعنی این

    • سرور کیسه

      بابا موعود رو یادتون رفت کیسه کشای کثیف......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج