جاباما
۱۰۲۶۳۰۲
۳۲ نظر
۵۰۰۰
۳۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس و استقلال بخوانند!

کُری خون رگ‌های فوتبال است. لذت هواداری. مثل نمک و ادویه که خیلی وقت‌ها غذا را خوردنی می‌کند اما برخی رفتارها نشان از عدم توسعه‌یافتگی ما می‌دهد.

احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «آخرین بازی پرسپولیس - استقلال در لیگ برتر را که با نتیجه تساوی ۲-۲ تمام شد، کنار حمید درخشان و امیدرضا روانخواه دیدم. دو بازیکن از دو نسل متفاوت که یکی از آنها رفت و برگشت در شهرآورد گل زده و دیگری تجربه بردن بازی هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی را در کارنامه‌اش دارد.

در لحظاتی حرص و جوش می‌خوردند اما نه برای هم کُری می‌خواندند، نه متلک‌های فلفل‌دار به سمت هم شلیک کردند، نه توهینی در میان بود و نه تحقیری. بعد از بازی هم چای خوردند، دست دادند و رفتند پی زندگی‌شان. گوشی‌های همراه اما لبریز بود از رکیک‌ترین ناسزاها و بدترین تحقیرها و ... این رفتار فقط خاص هواداران نوجوان نبود، حتی برخی بازیکنان و پیشکسوتان هم وارد این بازی‌های کودکانه شدند.

کُری خون رگ‌های فوتبال است. لذت هواداری. مثل نمک و ادویه که خیلی وقت‌ها غذا را خوردنی می‌کند اما برخی رفتارها نشان از عدم توسعه یافتگی ما می‌دهد. اسباب ناامیدی است و بیانگر این که چقدر کوته‌بینانه به یک «بازی» نگاه می‌کنیم و بعد انتظار داریم پیشرفت کنیم!

پرسپولیس و استقلال در جام حذفی به هم خوردند؛ یک اتفاق هیجان‌انگیز در روزهای کرونایی. قاعدتاً باید خوشحال باشیم در روزهایی که بوی مرگ گرفته و در دسته‌های دویست تایی می‌میریم، این فرصت را داریم تا یک شهرآورد دیگر را ببینیم. بین دو تیمی که بی‌وقفه مدعی هستند صاحب مکتبی غنی هستند و به عنوان بهترین تیم ایران و آسیای ۴۰ میلیون هوادار دارند اما بیانیه باشگاه پرسپولیس و وارد کردن اتهاماتی مربوط به گذشته یک کودکی تمام‌عیار بود. درست به اندازه آن طرح موزاییکی بیخود روی سکوها در دیدار مقابل ذوب‌ آهن که یک «هیس بزرگ» را رو به رقبا نشان می‌داد. آنها با قاطعیت قهرمان لیگ شدند، با فاصله امتیازی دو رقمی از حریف سنتی و برای چهارمین بار متوالی، چه نیازی به این طرح داشتند؟

باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند مدعی شود که این کار را کانون هواداران انجام داده و آنها دخیل نبودند. اگر کانون هواداران طرحی در نقد مدیریت باشگاه اجرا می‌کرد، باشگاه همین‌ قدر اهل دمکراسی می‌شد و دست به سینه می‌ایستاد و با نگاه می‌کرد؟

اگر از دیگران انتظار احترام داریم، خودمان هم باید یک قدم برداریم. اگر مدعی هستیم که رقبا باید به افتخار تیم قهرمان تونل افتخار بسازند، قهرمان هم رفتارش باید وقار قهرمانانه داشته باشد نه مثل تازه به دوران رسیده‌ها هیس نشان دهد! این سیاست چشم در برابر چشم و «اول اونا فحش دادن ما هم باید فحش بدیم» فقط به عمیق‌تر کردن نفرت‌ها و تکثیر فحش‌های جنسی می‌انجامد و احترام به حاشیه رانده می‌شود.

برخی بازیکنان سپاهان به بهانه اعلام چند پنالتی به سود استقلال مدعی اراده‌ای برای قهرمانی آبی‌ها شده اند اما آیا واقعاً سپاهان در قامت یک مدعی ظاهر شد و شایسته پیروز شدن بود؟

همین نگاه باعث شده که باشگاه پرسپولیس با صدور یک بیانیه تهاجمی، حمله‌ای پیشگیرانه به داورها و برگزارکنندگان مسابقه داشته باشد. پنهان کردنی نیست که آنها از اتهام اثبات نشده «مداخله وزیر» برای قهرمانی پرسپولیس دل‌چرکین هستند و از هیچ رفتاری برای تضعیف حریف کوتاهی نمی‌کنند اما سرانجام دمیدن در این کوره نفرت چیست؟ شاید نشود بر هوادار نوجوان خرده گرفت اما بزرگترها و عاقلان چرا این کار را می‌کنند؟ اگر واقعاً به سلامت یک تورنمنت شک دارید و مطمئن هستید که از قبل برای قهرمانی یک تیم برنامه‌ریزی شده، چرا وارد آن می‌شوید؟ چرا بازیگردانی می‌کنید؟

یک رفتار غلط، غلط است حتی اگر صد میلیون نفر آن را انجام دهند. مرد و مردانه به زمین بروید، حریف را شکست بدهید و محترم جشن بگیرید اما دست بکشید از این کودکی‌ها و لج‌بازی‌ها! بزرگ شوید و مثل بزرگان رفتار کنید!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام امیییید

      من یک لنگی هستم مکتبمم دوست دارن
      هیسسسسسس

    • بدون نام

      چرابرای زمانی که ناجوانمردانه به پرسپولیس می تاختندهمچین مرثیه ای نسرودید.حالاکه تشت رسوایی کیسه افتاده دعوت به مرام وجوانمردی میکنی .باباخوشابه انصافت محمدی جان.

    • لعنت بر فاشیست و نژادپرست

      نفهم کاملا معلومه کیسه ای هستی و این متن رو در سفارش کیسه تنان نوشته ای اگر حرف های بزرگ بزرگ میزنی اول باید خودت عمل کنی ....کیسه= نفهمی

      پاسخ ها

      • تاج توی کله تان

        واقعا ثابت کردی مثل همه لنگیها ومکتب بی مرام ونامردتون فاشیست ونژاد پرستی.تومستطیل سبز هم اکثرا اینگونه باقاضی میدان وبازیکنان رقیب مانند اون ترسوی!! خلیل زاده تون خشن وباپرروئی برابر بازیکنان حریف خط ونشون میکشید خودتون هم همه مسابقات رادیدهاید وبه حرف من رسیده ای بی منطق اما متاسفانه شهامت پذیرش واقعیت راندارید . وواقعا رفتارتون خجالت آوره درزمین فوتبال ... نویسنده وآدمین برترینها سانسور نکن

    • بدون نام

    • بدون نام

      چرا به چهار سال هوچیگیری استقلالی ها اشاره نمیکنی

    • سلطان

      شک ندارم نویسنده این متن یک استقلالی هست ، زیرا از اول متن تا آخر آن از تیم کیسه حمایت کرده و برای تیم های پریپولیس و سپاهان کری خونی کرده است . دوست عزیز نویسنده تو که اهل قلم هستی اینگونه ماهیت خودتو علیه ارتش سرخ نشون میدی چه انتظاری از هوادار خردسال داری ؟ قلم و اهل قلم باید بی طرف مطلب بنویسند .

    • بدون نام

      نویسنده محترم مخاطب تو فقط پرسپولیس بود انصاف داشته باش

    • بدون نام

      نویسنده هم کیسه کشه داره آتیش بسووووووز کیسه کش بسووووووز..پماد هم دیگه جواب نمیده

    • خسروان

      شما گزارشگر عزیز میگی مرد مردونه کجا دنبالش میگردی توی کیسه کیسه همیشه کیسه است

    • بدون نام

      اول کیسه کشهای لجن وبی عرضه شروع کردن

    • بدون نام

      متن عالی،من پرسپولیسی هستم.

    • پسر سرخ ایران

      تو بیخود کردی در باره پرسپولیس اینجوری غلت اضافی میکنی بسوز کیسه کش که سوزش شماها تمامی ندارد.هیس کیسه کش خفه بشه.

    • بدون نام

      در عجبم همین صحبت هایی که میکنی خودش یجور تحریک مهندس بیشتر روی صحبتت پرسپولیس بود هیچی نگی بهتره تو زمین هر کس که لیاقت برد داره مشخص میشه هر تیمی که بهتر بازی کنه حقشه من پرسپولیسی هستم ولی زمین بازی تعیین میکنه

    • حقیقت تلخه

      همه چیز از وزیر شروع شد. چهار سال عقبگرد فوتبال ایران به خاطر قهرمان کردن لنگ

    • ادب از که آموختی

      احسنت من هم موافقم.وی ای ار بیادحداقل عدالت داخل زمین رعایت بشه.

    • باورصاد

      چرکپولیسی ها هرگزبزرگ نبودند ونیستند

    • بدون نام

      نویسنده قطعا کیسه کشه وگرنه از تکون دادن پرچم ژاپن و تهمت وزیر پرسپولیسی و بابا مسعود و غیره وغیره هم حرف میزد

    • گودرزوبرادران

      متن پریپولیس واستقلال بخواننداشتباه است
      بایدمینوشتیدپیروانی بخواند

    • بدون نام

      معلومه نویسند که طرفدار کیسه هستید ودم از دمکراسی میزنید احمق تو که همش پرسثولیس را کوبیدی پی خودتی اگر فرض میکنید بی طرفانه نوشتید این خوزه بلات بدرد خودت واون کیسه میخورد که دارید زیر پوستی ازش دفاع میکنید بازم میگم خود خودتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف نزن بابا

      • بهداد

        دقیقا

    • بدون نام

      دیدگاهت بدرد خودت میخورد کیسه جون ااگر فکر میکنید ما قبول دتریم بی طرفانه نوشتی پس خود خودتی

    • آبی دل

      تا قبل قهرمانیشون فوتبال تمیز بود ولی الان فساد چه جالب واقعا قابل ترحم اند لنگی هااااا خخخخخخخ

    • بدون نام

      از کسی مثل پیروانی که کارنامه سیاهی دارد چه انتظاری بیشتر از این دارید لقب دکتر هم بخودش داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صبحت آدام بکنید ازافشین دزد بی شرف
        انتظاری نیست

      • بدون نام

        دوستان لطفآازگفتن پیروانی استفاد نکنید
        بفرمائید افشین دزدگثیف

      • بدون نام

        در ورزش, علم و سایر موارد آدم شدن مهمه که افشین پیروانی آدم که نشد بماند . . . مثل خیلیها به ظاهر آدمهای دیگر.

    • من تاجی ام تا چشمت دراد

      واقعا دمت گرم عالییییییی بود
      لنگیا حقیقت تلخه.....

    • وطن

      اینهمه تو این یکسال تو برنامه های زنده تلویزیونی رفتن رو اعصاب هوادار پرسپولیس تو کجا بودی که الان از طرح موزائیکی هیس دردت گرفته جناب احسان خان محمدی.والله مکتب تو همون مکتب امیرحسین صادقی و فرهاد مجیدی هاست

    • بدون نام

      شک نکن کار خوده لنگی هاست مگر برای دیاباته این کارنکردن که ممنوع خروج شده تا تمرکزش از دست بده

    • بدون نام

      آقای مدیر اخبار داغ لطفا بی طرفانه نظرات را به نمایش بگذارید یا سانسور می کنید ویا چیز های که به ضررپرسپولیس هست منتشر نمی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج