۱۰۲۶۹۳۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کدام صندوق‌های سهامی بیشترین بازدهی را کسب کرده‌اند؟

بازار سرمایه ایران از ابتدای سال ۹۹ به دلیل حمایت های دولت و همچنین بازدهی های قابل توجه در نیمه دوم سال ۹۸ پذیرای حجم نقدینگی بسیاری از سهامداران بود و روز به روز به حجم بازار گسترده تر می شد.

برترین‌ها: بازار سرمایه ایران از ابتدای سال ۹۹ به دلیل حمایت های دولت و همچنین بازدهی های قابل توجه در نیمه دوم سال ۹۸ پذیرای حجم نقدینگی بسیاری از سهامداران بود و روز به روز به حجم بازار گسترده تر می شد.

این گسترش بازار در حالی بود که اکثر افرادی که سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کرده بودند اطلاعات چندانی نسبت به بازار سرمایه نداشتند و به دلیل جو حاکم بر جامعه بورس را مکانی برای سرمایه گذاری انتخاب کرده بودند.

کدام صندوق‌های سهامی بیشترین بازدهی را کسب کرده‌اند؟

با این حال صندوق های سرمایه گذاری در این شرایط بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفتند چراکه تعداد افراد تازه وارد به بورس در حال افزایش بود و سرمایه های تازه نفس به دنبال جایی برای سرمایه گذاری حرفه ای می گشتند.

همچنین پیشنهاد کارشناسان بازار سرمایه از ابتدای سال 99 به تازه واردان بورس این بود که به طور مستقیم و بدون اطلاعات کافی سرمایه گذاری نکنند و بهتر است ابتدای امر سرمایه خود را به افراد متخصص واگذار کنند.

صندوق های سرمایه گذاری سهامی که به نسبت صندوق های دیکر بازدهی بیشتری داشته است اما از طرفی ریسک سرمایه گذاری بیشتری نیز دارد، از ابتدای سال 99 مورد اقبال سرمایه گذاران بیشتری قرار گرفته است.

صندوق های سهامی به این دلیل که اکثر دارایی های خود را در بورس سرمایه گذاری میکنند، از بازدهی بیشتری نسبت به صندوق های دیگر که ریسک پایین تری دارند برخوردار هستند.

کارشناسان معتقد اند که صندوق ها مکانی امن و همچنین با بازدهی مناسب برای سرمایه گذارن به حساب می آیند.

ترین های صندوق های سرمایه گذاری سهامی از ابتدای سال ۹۹ کدام بودند؟

در این گزارش سعی شده است ترین های صندوق های سرمایه گذاری سهامی در از ابتدای سال 99 در اختیار مخاطبان قرار داده شود زیرا بی تردید عملکرد گذشته صندوق ها به عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب صندوق سرمایه گذاری مورد توجه سرمایه گذاران می باشد.

در ابتدا باید گفته شود که ترین ها به تنهایی نمی تواند مبنای تصمیم گیری برای سرمایه گذاری قرار بگیرد. بنابراین بهتر است در کنار این گزارش، به تحلیل های مختلف از صندوق ها مانند ارزش خالص هر واحد صندوق ، ارزش ابطال ارزش صدور آن نیز پرداخت.

بیشترین بازدهی صندوق های سهامی به ترتیب زیر است:

1) صندوق سهامی اندیشه خبرگان سهام با بازدهی 339 درصد از ابتدای سال 99 تا به امروز بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که ریسک صندوق با بتای 0.85 نسبت به صندوق های دیگر سهامی ریسک کمتری است.

2) صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم آبان نیز با کسب بازدهی 330 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. این درحالی است که بیشترین بازدهی این صندوق در تیرماه با 66 درصد بوده است. ریسک این صندوق نسبت به صندوق اندیشه خبرگان سهام بیشتر است.

3) صندوق مشترک نقش جهان با بازدهی 301 درصد پس از صندق سرمایه گذاری مشترک یکم آبان قرار گرفته است. ریسک این صندوق نسبت به صندوق های دیگر بیشتر است زیرا بتای آن عدد بالاتری را نشان میدهد.

کدام صندوق‌های سهامی بیشترین بازدهی را کسب کرده‌اند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد آرش

      اعتبار از بورس رفت و دیگه برنمیگرده
      بخدا برنمیگرده
      اونی که باید شعورش میرسید نرسید.

      پاسخ ها

      • مهدی

        بیخیال محمدآرش
        سخت نگیر
        بورس انقدرا هم بد نیست
        :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج