۱۰۲۷۸۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ماندن در بارسا، گزینه منطقی مسی

تبعات شکست فاجعه‌آمیز بارسلونا برابر بایرن‎مونیخ همچنان ادامه دارد و به عقیده رسانه‌‌های اسپانیایی تغییراتی گسترده در این باشگاه از بازیکنان و کادرفنی گرفته تا مدیران رده‌بالا و حتی شاید ریاست باشگاه در راه است.

فرهیختگان: تبعات شکست فاجعه‌آمیز بارسلونا برابر بایرن‎مونیخ همچنان ادامه دارد و به عقیده رسانه‌‌های اسپانیایی تغییراتی گسترده در این باشگاه از بازیکنان و کادرفنی گرفته تا مدیران رده‌بالا و حتی شاید ریاست باشگاه در راه است. دریافت ۸ گل در لیگ قهرمانان اتفاقی عادی برای باشگاه بزرگی چون بارسا نیست و هریک از رسانه‌‌های معتبر این کشور خبر‌های مختلفی از این جابه‌جایی‌‌ها منتشر کرده‌اند. شایعات آمدن رونالد کومان به‎عنوان سرمربی جدید آبی و اناری‌‌ها قوت گرفته و ظاهرا مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شده اما مشکل اصلی آنجاست که ستاره سابق بارسا تا پایان مسابقات یورو ۲۰۲۰ که البته یک سال به تاخیر افتاده، با تیم ملی هلند قرارداد دارد و جدا کردن او از این تیم بسیار دشوار خواهد بود. از سوی دیگر گفته می‌شود نفراتی چون عثمان دمبله، ایوان راکیتیچ، آرتورو ویدال، آرتور ملو، جونیور فیرپو، مارتین برایت‌وایت و ساموئل اومتیتی نیز در لیست فروش باشگاه قرار گرفته‌اند و در تابستان جاری تیم را ترک خواهند کرد. البته آرتور برزیلی مدتی پیش با یوونتوس به توافقاتی رسیده و جدایی‌اش قطعی است.

حتی برخی رسانه‌‌ها از جدایی احتمالی لوئیس سوارز خبر داده و نوشته‌اند که مهاجم اروگوئه‎ای بارسا بار دیگر پیراهن آژاکس را به تن خواهد کرد. سوارز تنها یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده است و شاید به همین دلیل سران باشگاه تصمیم دارند او را در مهلت نقل‎وانتقالات کنونی بفروشند تا پولی از این انتقال نصیب‌شان شود. آژاکس هم که پیش از این به‎مدت سه سال و نیم او را در اختیار داشت، پیشنهادی برای خرید دوباره مهاجم سابقش آماده کرده و به‎زودی مذاکرات طرفین آغاز خواهد شد.

اتفاق بعدی که هواداران بارسا در دو فصل اخیر منتظر وقوع آن هستند و هنوز رخ نداده، باز شدن دوباره پرونده بازگشت نیمار به نوکمپ است. سران باشگاه پس از این نتیجه تحقیرآمیز در لیسبون دوباره سراغ این ستاره برزیلی رفته‌اند تا شاید پس از مدت‌‌ها تلاش بتوانند نیمار را دوباره به بارسا برگردانند. آنها درنظر دارند آنتون گریزمان را به‎عنوان ‌بخشی از مبلغ خرید نیمار وارد این معامله کنند و البته پاریسی‌‌ها هم بی‌میل نیستند درصورتی‌که وینگر برزیلی خود را از دست بدهند گریزمان را جانشین او کنند تا همچنان قدرت خط حمله خود را حفظ کنند. این شایعات در شرایطی مطرح می‌شود که بارتومئو همین چند هفته پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که با توجه به بحران مالی پس از شیوع کرونا و قیمت بالای نیمار، پروژه خرید دوباره او حداقل در این فصل اجرایی نخواهد شد و این تیم خرید گران‌قیمتی نخواهد داشت، بااین‎حال شکست برابر بایرن تمام معادلات را به هم‌ زده و باشگاه را مجبور کرده تا حتی شاید به‌صورت صوری چنین شایعه‎ای را مطرح کند.

جدای تمام این شایعات، اصلی‌ترین بحث این روز‌ها درخصوص این تیم به خبر احتمال جدایی لیونل مسی از بارساست که می‌تواند بزرگ‌ترین بمب نقل‎وانتقالات امسال باشد. پس از شکست تیم مقابل بارسلونا شایعه احتمال جدایی ستاره آرژانتینی مطرح شد، درحالی‌که تصور می‌شد او می‌خواهد تصمیمش را در تابستان آینده عملی کند اما حالا برخی منابع نزدیک به این بازیکن می‌گویند که او تصمیم گرفته و احتمالا همین تابستان راهی باشگاه دیگری خواهد شد.

پیش از این بار‌ها شایعه رفتن او از نوکمپ مطرح شده اما هیچ‎گاه مثل این‌بار جدی نبوده و به نظر می‌رسد باید منتظر یک انتقال جنجالی در هفته‌‌های پیش‎رو باشیم. مگر اینکه تغییرات در باشگاه به‌گونه‎ای رخ دهد که او درنهایت برای ماندن متقاعد شود. اما سوال اصلی اینجاست که او فصل بعد کدام تیم را برای بازی انتخاب خواهد کرد.

منچسترسیتی

سیتی می‌تواند مقصدی جذاب برای مسی باشد. حضور پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم باعث می‌شود دوباره زوج این مربی و بازیکن شکل بگیرد که حاصل آن جام‌‌های متعدد برای بارسا بود. سیتی نیز همانند بارسا و در فاصله ۲۴ ساعت پس از شکست این تیم به‎صورت عجیبی از لیگ قهرمانان حذف شد و حالا به‎دنبال تقویت خود برای فصل بعد و حضور پرقدرت در لیگ جزیره و همچنین اروپا هستند. پیروزی آنها در پرونده محرومیت از رقابت‌‌های اروپایی در دادگاه CAS باعث شد با خیالی راحت برای فصل بعد آماده شوند و خرید مسی می‌تواند آنها را به یک مدعی جدی تبدیل کند. البته مسی در ۳۳ سالگی دیگر انگیزه‌‌های سابق را ندارد و با توجه به اینکه تمام دوران فوتبالش را در نوکمپ گذرانده شاید نتواند در لیگ انگلیس موفق باشد. بااین‎حال نباید فراموش کرد که او یکی از بهترین‌‌های تاریخ است و سیتی درصورتی‎که کمترین شانسی هم برای خرید او داشته باشد بی‌درنگ و بدون تردید پیشنهادش را مطرح خواهد کرد.

اینترمیلان

حتی پیش از اینکه بارسا به این حال و روز دچار شود هم مالکان چینی اینتر پروژه بلندپروازانه خرید مسی را در سر داشتند. او در دو سال اخیر به یکی از اهداف اصلی نراتزوری تبدیل شده و در هفته‌‌های اخیر بار‌ها اخباری مبنی‎بر تمایل این تیم برای به خدمت گرفتن این اعجوبه آرژانتینی منتشر شد. حالا با جدی‌تر شدن بحث احتمال جدایی مسی از بارسا، مدیران اینتر نیز به‎دقت شرایط را زیرنظر دارند تا درصورتی‌که تصمیم مسی جدی شد، پیشنهاد خود را ارائه کنند.

فوتبال ایتالیا پس از بحران کالچوپولی با افت شدیدی روبه‎رو شد و حالا دوباره درحال بازگشت به روز‌های اوج است.
بااین‎حال 2 سال پیش کمتر کسی تصور می‌کرد بازیکنی مثل کریس رونالدو تصمیم بگیرد به سری A برود و تا زمانی‌که خبر انتقال او به یوونتوس رسمی شد هنوز هم تردید‌ها در این‎باره ادامه داشت. شاید حضور رونالدو این انگیزه را در مسی ایجاد کند تا او هم به لیگ ایتالیا برود و رقابت جذاب این دو در لالیگا این‎بار در دیگر لیگ معتبر اروپایی شکل بگیرد. اینتر درحال‎حاضر مشکل مالی برای راضی کردن بارسا و البته مسی ندارد و از سوی دیگر حضور خاویر زانتی، همبازی سابق مسی در تیم ملی آرژانتین به‎عنوان نایب‎رئیس باشگاه می‌تواند برگ برنده اینتر در مذاکرات طرفین باشد.

نیوول اولدبویز

بازگشت به تیم دوران کودکی می‌تواند انتقالی رمانتیک برای این ستاره آرژانتینی باشد. او چندین‎بار ابراز تمایل کرده تا فوتبالش را در باشگاهی که در آن رشد کرده و کودکی‌اش را گذرانده، به پایان برساند اما شاید در شرایط فعلی کمی زود باشد تا از این انتقال صحبت شود. مسی علاقه زیادی به این تیم دارد اما در شرایط کنونی و درحالی‌که هنوز چند سالی از فوتبالش باقی مانده، بعید است تصمیم بگیرد به کشورش برگردد و ویترین بازی در اروپا را از دست بدهد. از سوی دیگر این تیم درحال‎حاضر شرایط چندان خوبی ندارد و تقریبا بااطمینان می‌توان آنها را از بین گزینه‌‌های اصلی کنار گذاشت.

السد قطر

حضور در لیگ قطر هم شاید برای او کمی زود باشد. بااین‎حال قطری‌‌ها هم مشکل مالی ندارند و به‎راحتی می‌توانند هزینه خرید و همچنین دستمزد بالای او را تامین کنند و در فاصله کمی تا جام‎جهانی 2022 که قرار است در این کشور برگزار شود یکی از بهترین‌‌های تاریخ را در لیگ خود داشته باشند. حضور ژاوی روی نیمکت السد که البته یکی از گزینه‌‌های هدایت بارسا نیز هست، می‌تواند یکی از انگیزه‌‌های مسی برای حضور دوباره در کنار کاپیتان سابق بارسا باشد.

آنها به‎تازگی سانتی کازورلا را نیز به خدمت گرفته‌اند و احتمالا از همین حالا به رویای جذب مسی فکر می‌کنند. شاید کمی سوررئال باشد اما در فوتبال هیچ‌چیز بعید نیست.

پاری‌سن‏‌ژرمن

تیم پرستاره فرانسوی سرانجام توانست به نیمه‎نهایی لیگ قهرمانان برسد و امید زیادی دارد تا حداقل حضور در فینال این تورنمنت را تجربه کند. آنها در سال‌‌های اخیر هزینه زیادی برای خرید ستاره‌‌های فوتبال انجام داده‌اند اما همه این ولخرجی‌‌ها تنها به موفقیت در جام‌‌های داخلی محدود بوده و نتوانسته در لیگ قهرمانان برای آنها توفیقی به‏دنبال داشته باشد. با مثلث رویایی مسی، نیمار و امباپه این رویا دست‎یافتنی‌تر خواهد شد اما باید دید آیا آنها بودجه لازم برای خرید مسی در این فصل را در اختیار دارند یا مجبور می‌شوند از بین نیمار و امباپه یکی را قربانی کنند. معاوضه او با نیمار یکی از گزینه‌هاست که البته درصورتی‌که نیمار در مسیر بازگشت به نوکمپ باشد، بعید است مسی تصمیمش را برای جدایی عملی کند.

ماندن در بارسا

شاید محتمل‌ترین و منطقی‌ترین گزینه برای او نشستن بر سر میز مذاکره با مدیران باشگاه و درنهایت ماندن در این تیم است. او هدفش ایجاد تغییرات در باشگاه است و اگر کاتالان‌‌ها خواسته‌‌های او را تامین کنند دلیلی برای جدایی ندارد. مسی از همان ابتدا نظر مساعدی روی کیکه ستین نداشت و مخالف حضور او روی نیمکت این تیم بود. از سوی دیگر در ماه‌‌های اخیر با بارتومئو و اریک آبیدال، مدیر ورزشی باشگاه هم به مشکل خورده و احتمالا نخستین شرط او برای ماندن در نوکمپ جدایی مدافع فرانسوی سابق این تیم است که به نظر می‌رسد در روز‌های آینده اتفاق خواهد افتاد.
انتخاب یک مربی جدید نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی ماندن یا جدایی مسی داشته باشد. بااین‎حال بارسا به‌تدریج باید خود را برای دوران پسامسی آماده کند و به فکر جانشینی مناسب برای ستاره آرژانتینی خود باشد که تا چند سال دیگر فوتبال را کنار خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج