جاباما
۱۰۲۷۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

قرمز ها چاق هستند و آبی ها لاغر!

اشتهاي شما چه رنگی است؟

رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سيري يا گرسنگي ما تأثير بگذارند. در واقع آنچه كه ما از آن خواهيم نوشت، تأثير رنگ‌ها بر اشتهاي ماست.

اشتهاي شما چه رنگی است؟
اشتهاي شما چه رنگی است؟


بازی با رنگها

رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سيري يا گرسنگي ما تأثير بگذارند. در واقع آنچه كه ما از آن خواهيم نوشت، تأثير رنگ‌ها بر اشتهاي ماست. برخی رنگ‌ها اشتها را سرکوب می‌کنند (که این مورد برای کسانی که قصد کم کردن کالری را دارند سودمند است) در حالی که سایرین سرعت تنفس و ضربان قلب را بالا می‌برند.


جذابیت رنگ

اما چرا؟ اصولا دو نكته در غذا هست كه اشتهاي ما را تحريك مي‌كند؛ رنگ و بو. رستوران‌دارها و مدرسان آشپزي سال‌هاست كه مي‌دانند جذابیت غذاهای گوناگون با رنگ آنها ارتباط تنگاتنگی دارد. وقتي كه در مجله‌‌اي مثل پرديس صفحات آشپزي را مرور مي‌كنيد، احساس گرسنگي به شما دست مي‌دهد و اين دليلي ندارد جز اينكه شکل غذا موجب خروج نورون‌ها از هیپوتالاموس می‌شود و حس گرسنگي در ما بيدار مي‌شود.


رنگ های خوراکی و غیرخوراکی

بسیاری از رنگ‌های سرد به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارند و متخصصان به تازگی موفق به ساخت آن شده‌اند. با این حال شما کمتر خوراکی‌ای پیدا می‌کنید که رنگ‌هایی مثل آبی را در خود داشته باشد. این رنگ با توجه به تربیت ذهنی ما به هیچ وجه اشتها برانگیز نیست و این موضوعی است که فراریان از چاقی باید به آن توجه کنند و رژیم خود را به نوعی رنگ سرد بزنند.


اشتهاي شما چه رنگی است؟

نارنجی: از آبگوشت تا آب پرتقال

دانشمندان عقيده دارند رنگ نارنجی، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، نیروبخش است و فعالیت ذهن را تحریک می‌کند. نارنجی جزء رنگ‌های گرم و مطلوبی است که به شما احساس راحتی می‌بخشد. مثلا براي وعده صبحانه استفاده از آب هويج يا آب پرتقال كاملا در خدمت كساني است كه دوست دارند صبحانه مفصل بخورند. زردچوبه به عنوان يكي از اصلي‌ترين ادويه‌ها، رنگ نارنجي را به غذا مي‌دهد و همين مسأله غذا را خوشمزه‌تر نشان مي‌دهد. تجربه خوردن آبگوشت، نشان‌دهنده اين است كه قوم ايراني با اين رنگ الفت ديرينه دارد.


سبز: شكموهاي سالم

سبز رنگ طبیعت، سلامتی و فراوانی است و طرفداران بسياري دارد. به دلیل ارتباط رنگ سبز با طبیعت اغلب از آن به عنوان رنگی آرامش بخش یاد می‌شود و خوراکی‌های سبز رنگ در باور عمومي سالم و مناسب براي خوردن هستند. اگر شما به رنگ سبز علاقه داريد، مي‌توانيد از تركيبات انواع سبزي‌هاي خشك و تازه و انواع صيفي‌جات در سفره خود استفاده كنيد و تا مي‌توانيد بدون نگراني آنها را ميل كنيد. البته براي برخي از ايراني‌ها خوراكي‌هاي سبزرنگ اشتهابرانگيز هستند و تازه بعد از قلع و قمع كردن غذاي سبز نوبت به غذاي اصلي مي‌رسد.


زرد: شادي شيرين

مهمترين ادويه‌اي كه رنگ زرد را به غذا تحميل مي‌كند، زعفران است كه طيفي تند از اين رنگ شاد محسوب مي‌شود. به غير از اين روغن‌هاي معطر سنتي و كره هم اين رنگ را در خود دارند. رنگ زرد محرک اشتهاست چون موجب برانگیختن احساس شادی می‌شود. جوجه‌كباب يكي از خوشمزه‌ترين خوراكي‌هايي است كه به اين طيف نزديك است. اين روزها استفاده از فلفل زرد نيز به شدت مورد توجه آشپزها قرار گرفته است چون تركيب اشتهابرانگيزي به غذا مي‌دهد.


خاکستری: حالم بد شد!

رنگ خاکستری اشتها را کم می‌کند و حتی موجب دلزدگی شما از غذا خوردن می‌شود. به گفته پزشكان متخصص نكته مثبت اين رنگ آن است كه موجب کاهش اضطراب - در کنار آن اشتها - می‌شود. اگر مي‌خواهيد خيلي به خودتان سخت بگيريد در محيط خاكستري غذا بخوريد.
البته این کاری است که باعث می شود خیلی از غذاخوردنتان لذت نبرید. به هر حال خود دانید.


قرمز: رنگ گرسنگي

رنگ قرمز از لحاظ احساسی فوق العاده قدرتمند بوده و سرشار از انرژی است. این رنگ، سرعت تنفس و فشار خون را بالا می‌برد و همچنین اشتها را تحریک می‌کند. به دلیل همین تاثیر اغلب در رستوران‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. اصولا قرمز رنگي تند و اشتهابرانگيز است كه طيف مختلفي از غذاها با آن ارتباط تنگاتنگي دارند. مهمترين رنگ‌هاي خوراكي هم از رنگ قرمز نشأت مي‌گيرند. همچنين بسياري از چاشني‌ها سرخ‌رنگ‌اند. به نظر مي‌رسد مغز ما دربرابر اين رنگ كاملا تربيت شده است.


اشتهاي شما چه رنگی است؟

فیروزه‌ای: يار و ياور لاغرها

رنگ فیروزه‌ای اشتها را تحریک می‌کند. اين روزها پاستاهاي جديدي به اين رنگ توليد شده است اما بيش از آنكه اين رنگ تعريف خوراكي داشته باشد، در دكور آشپزخانه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اگر تصویری شامل دو رنگ فيروزه‌اي و نارنجي بر دیوار آشپزخانه آویزان کرده و هنگام صرف غذا به آن نگاه کنید، خیلی زود از شر هیکل لاغر و استخوانی خود خلاص خواهید شد.


آبی: لاغري همين جاست

سرماي رنگ آبي، در تضاد با اشتهاست. این رنگ موجب کند شدن متابولیسم شده و اثر آرامش بخش دارد. رنگ آبی قویا با احساس خونسردی و آرامش همراه است. به دلیل اینکه این رنگ به ندرت به صورت طبیعی یافت می‌شود، اغلب از آن به عنوان كاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌کنند. بنابراین هنگام غذا خوردن یا آشپزی نباید از این رنگ استفاده کنید. بنا بر توصیه کارشناسان اگر قصد رژیم گرفتن دارید، بهتر است یک لامپ آبی روی سر یخچال قرار دهید تا میل به خوردن را در خود سرکوب کنید. همچنین می‌توانید از بشقاب یا رومیزی آبی استفاده کنید یا در یک فضای آبی رنگ غذا بخورید... البته اگر اضافه وزن داريد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

اشتهاي شما چه رنگی است؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zari

      @

    • sarar

      jaleb bod

    • ley lA

      khb firo0zeii eshteha miiare Abi kam mikone?
      ina k akheyli nazdik be hame teyfr rangisho0n

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج