جاباما
۱۰۲۸۷۴۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

امارات: خواهان روابط خیلی بهتر با ایران هستیم

سفارت امارات در آمریکا در رشته توئیت‌هایی با اشاره به توافق این کشور با رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد که این توافق علیه ایران نیست.

خبر‌گزاری فارس: حساب کاربری رسمی سفارت امارات در آمریکا در یک رشته‌توئیت با اشاره به توافق سازش این کشور با رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد که هدف از این توافق ضدیت با ایران نبوده است.

در اولین پیام این سفارتخانه آمده است: «این توافق علیه ایران و به خاطر ایران نیست. ایران با کمک به شرایط کلی، این توافق را امکان پذیرتر کرد اما هدف بلند مدت ما داشتن روابط خیلی بهتر با ایران است.»

سفارت امارات در آمریکا در پیامی دیگر مدعی شد: «ایران باید اذعان کند که بسیاری از سیاست‌هایش در منطقه طی سال‌های گذشته موجب ایجاد شکاف [میان این کشور با] بسیاری از کشورهای منطقه و فراتر از آن شده است. اما این توافق، فضای ژئوپلتیک بهتری ایجاد می‌کند که برای همه بهتر است.»

امارات همچنین ادعا کرد: «ما با ایران مشکلاتی جدی داریم، اما در عین حال می‌خواهیم این مشکلات را از طریق مذاکره و تنش‌زدایی حل و فصل کنیم.»

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه نیز دوشنبه این هفته در توییتر خود، مدعی شده بود که این اقدام جنجال‌برانگیز ابوظبی علیه ایران نیست.

قرقاش در این پیام نوشت: «معاهده صلح امارات و اسرائیل تصمیمی حاکمیتی است و علیه ایران نیست؛ این را می‌گوییم و تکرار می‌کنیم. مداخله در تصمیم‌هایمان را نمی‌پذیریم همانگونه که تهدید را نمی‌پذیریم چه از روی خشم [و قلدری] باشد چه نگرانی.

وی در ادامه نوشت: «تصمیم‌های راهبردی ما، متحولانه است که تأثیرات خود را خواهد داشت؛ تصمیم‌های آینده ما موقعیت و رقابت را تقویت خواهد کرد.»

امارات و رژیم تل‌آویو پنجشنبه گذشته طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لعنت خدابرآمریکای جنایتکار وطرفدارانش

      شما بی شرف ها دستتون نمیرسه وگرنه برعلیه ایران هرکاری که بتونید میکنید
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج