جاباما
۱۰۳۱۹۴۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

از ویلموتس کلک خوردیم، باید دنیا بداند!

درست است که الان همه مسئولان خودمان را محکوم می‌کنند و البته آن‌ها هم واقعا اهمال‌کاری کردند، ولی موضوع این است که طرف ما هم کلک‌زده و ما باید به‌نوعی این ناراحتی‌مان و حس بدی را که به ما وارد شده به جامعه فوتبال دنیا و حتی خود فیفا نشان دهیم که ما هم کلک خوردیم و این‌گونه نباشد که یک نفر کلک بزند و پولی را هم ببرد و چیزی هم نشود!

روزنامه فرهیختگان: درست است که الان همه مسئولان خودمان را محکوم می‌کنند و البته آنها هم واقعا اهمال‌کاری کردند ولی موضوع این است که طرف ما هم کلک‌زده و ما باید به‌نوعی این ناراحتی‌مان و حس بدی را که به ما وارد شده به جامعه فوتبال دنیا و حتی خود فیفا نشان دهیم که ما هم کلک خوردیم و این‌گونه نباشد که یک نفر کلک بزند و پولی را هم ببرد و چیزی هم نشود!

روزهای پرفراز و نشیب مجید جلالی با گل‌گهر حتی از روزهای الاکلنگی لیگ برتر هم پیچیده‌تر گذشت، روزهای سختی که این مربی صبور را وادار به استعفا کرد و روزهایی که این مربی آرام را چنان شادمان کرد که نحوه ابراز شادی‌اش سوژه عکاسان شد. این روزها بعد از یک‌ دوره هیاهوی پرفشار با خیالی راحت به استراحت مشغول است تا سر فرصت تیم فصل آینده‌اش را مشخص کند. آقامعلم فوتبال ایران البته از لیگ برتر عجیب امسال دست پر بیرون آمده و مطالب زیاد آموزشی برای مربیان جوان آماده کرده است تا در اولین کلاس آموزشی‌اش منتقل کند. او که در ۶ هفته پایانی لیگ برتر تقریبا سکوت کرده و تمام تمرکزش را روی تیمش گذاشته بود پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد و از ماه‌های پرفشار صحبت کرد.

چندین‌ماه سکوت کردید، دقیقا از روزی که تصمیم به استعفا گرفتید تا وقتی که تیم شما در لیگ برتر ماندگار شد.

روزهای خیلی حساسی در پیش داشتم و باید روی کارم تمرکز می‌کردم، چراکه ما برای ۶ بازی باقی‌مانده حدود ۳۶ روز زمان داشتیم و من باید با تمرکز کامل در این بازی‌ها حاضر می‌شدم و به همین دلیل ترجیح دادم تمام اوقات و فکرم با تیم باشد.

با اینکه گفتید می‌خواهید فرصت انتخاب را به مسئولان گل‌گهر بدهید ولی بازهم استعفا در نیمه راه جزء خصوصیات اخلاقی شما نبود.

به‌طور حتم شرایط طوری بوده که من تصمیم به این کار گرفتم، ولی بازهم خیلی خوشحالم که مدیران رده‌بالای گل‌گهر کماکان به من اعتماد داشتند که این اعتماد برای من خیلی باارزش بود و به کارم برگشتم.

برگشت شما با بهترشدن اوضاع تیم هم همراه شد.

بله و شما اثراتش را در بازی‌ها دیدید و خیلی بهتر شد.

رتبه دهم و ماندگاری در لیگ برتر ماحصل حضور شما در تیم گل‌گهر بود، چطور گل‌گهر را از انتهای جدول بیرون کشیدید؟

مسیر پرپیچ و خم و سختی را گذراندیم، کارم را در این تیم با ۹ بازیکن آسیب‌دیده و مشکل اتحاد درون‌تیمی شروع کردم درحالی که هیچ وقتی هم برای ترمیم نداشتیم و ۴۸ ساعت بعد با سپاهان در سیرجان بازی داشتیم. آن‌موقع من هم باید به بازی‌ها و مسابقات و هم به حل مشکلات تیم فکر می‌کردم که همین موضوع یک مقدار ترمیم تیم را به تاخیر انداخت ولی رفته‌رفته بهتر شدیم به‌طوری که در دور رفت بازی‌های مشهد و اهواز، بازی‌های خوبی بود منتها از درون این بازی‌ها امتیاز کمی جمع کردیم تا به نیم‌فصل رسیدیم. در نیم‌فصل تمام کمبودها و نیازهای تیم را رصد کردم و با همکاری مدیرعامل باشگاه و تلاش شبانه‌روزی تعدادی بازیکن را برای حل مشکلات جذب کردیم و بعد از انجام این کار مهم تیم روی روال بهتری افتاد؛ بازی‌ها و نتایج خوبی گرفتیم و درست زمانی در آبادان صنعت نفت را بردیم و در سیرجان بر استقلالی که در بهترین شرایطش بود پیروز شدیم و تیم روی بهترین روالش افتاده بود، متاسفانه با کرونا مواجه شدیم و ۴ ماه همه‌چیز تعطیل شد.

کرونا چقدر روی کار شما تاثیر گذشت؟

در این ۴ماه دوباره با چالش‌های متعددی مانند نتیجه تست‌هایی که یک‌دفعه برای ۱۲ نفر از بچه‎‌ها مثبت اعلام شد، روبه‌رو شدیم که این مسائل برای ما ویران‌کننده بود و روزهای سختی را در آن زمان برای ما پیش آورد. ازسوی دیگر تکلیف زمان تعطیلی‌ها مشخص نبود و حتی یادم است ۱۴ فروردین برنامه بازی‌ها را به ما دادند که لغو شد و اخباری که از سازمان لیگ برای ما می‌رسید بازی‌ها را به نیمه اردیبهشت و بعد از آن به آخر اردیبهشت منتقل کردند و برای همین بچه‌ها به هوای شروع بازی‌ها همواره تمرین پرفشار داشتند و من بعد از ۴ماه با فرسودگی بدنی بچه‌ها مواجه شدم؛ به همین دلیل چند بازی پشت‌سر هم را از دست دادیم و طبیعی است وقتی تیمی در پایین جدول تمام‌وقت در شرایط استرس و اضطراب زندگی می‌کند و بعد از چندین‌ماه چند باخت پشت‌سر هم می‌آورد مقداری از حالت نرمال خارج می‌شود.

و تصمیم به استعفا گرفتید!

آن‌موقع من احساس کردم اگر خودم کنار بیایم شاید به‌نفع گل‌گهر باشد، قصدم بازگذاشتن دست مدیران باشگاه بود و وقتی مطمئن شدم آنها هنوز به من اعتماد دارند امیدواری و انگیزه من را برای شروع دوباره بیشتر کرد که ما در مرحله اول یک مقداری تغییر در کادرفنی ایجاد کردیم که به ما خیلی کمک کرد و ۶ بازی آخر را به بهترین شکل ممکن انجام دادیم. در طول این ۱۰ماه راه‌های مختلفی را برای تیم به کار بردم که ان‌شاءالله شاید در سمینارها و کلاس‌ها با مربیان جوان بتوانم تجربیاتم را به آنها منتقل کنم.

البته چند هفته هم خودتان و هم بازیکن‌ها با کرونا درگیر شدید.

بله ما با کرونا سه‌بار مواجه شدیم و برای بار سوم کمی باتجربه‌تر شده بودیم که نگران نشویم و اتحاد تیمی را از دست ندهیم و درحقیقت بار آخر برای نوع مقابله با آن بهتر عمل کردیم، البته من صبح تست دادم عصر موقع تمرین تست تعداد زیادی از بازیکن های‌مان را مثبت اعلام کردند و ما قرار بود فردای آن روز با تیم شاهین بوشهر بازی کنیم که بلافاصله آنهایی که تست‌شان مثبت اعلام شد از تمرین کنار رفتند ولی هیچ‌کدام‌مان نه علائمی و نه مشکل خاصی نداشتیم و من خواستم که دوباره تست را تکرار کنند و حدود ساعت ۱۰ونیم همان شب بود که به من اطلاع دادند تست من منفی است ولی از آنجایی که گزارشش برای سازمان لیگ رفته بود فردای آن روز من از بالا بازی را نگاه کردم. به‌هرحال این موضوع از طرف مجموعه ما، مدیر باشگاه و افرادی که اطراف تیم بودند خیلی خوب مدیریت شد و خدا را شکر همان بازی با شاهین هم سرآغاز موفقیت‌های‌مان شد و با بازی خوب، انگیزه و روحیه بچه‌ها برای بازی‌های بعدی بیشتر شد و بعد از آن در تبریز ماشین‌سازی را هم بردیم.

گفتید ماشین‌سازی، آنقدر بعد از برد شما که همیشه آرام بودید خوشحالی‌تان را بروز دادید که شادی بعد برد مقابل ماشین‌سازی سوژه عکاسان هم شد.

خب واقعا خوشحال بودم چون از نظر من بازی در تبریز کلیدی‌ترین بازی ما بود، برد شاهین برایمان تا حدی قابل انتظار بود ولی در تحلیل بازی‌های ۶ هفته پایانی از همان ابتدا روی دو بازی تبریز و مسجدسلیمان حساس و معتقد بودم این دو بازی مهم‌ترین بازی‌های ما در این فصل است و خب وقتی در تبریز موفق شدیم من واقعا خوشحال بودم.

لیگ امسال با تمام فراز و نشیب‌هایش چطور گذشت؟

منحصربه‌فرد بود. یک لیگ در حالت عادی از زمانی که تمرینات را شروع می‌کنی تا زمانی که آخرین بازی لیگ انجام می‌شود همیشه ۱۰ ماه طول می‌کشد ولی وقتی این پروسه ۱۵ماهه می‌شود دیگر خیلی وحشتناک است و ما امسال با یک لیگ بسیار فرسایشی، با فشار سنگین، با آسیب‌دیده‌های زیاد، چالش‌های عجیب و تعطیلی‌های خیلی زیاد روبه‌رو بودیم که ۳۰ بازی طی ۱۵ماه بسیار آزاردهنده بود. مطمئن باشید اگر موضوع کرونا پیش نمی‌آمد این جدول می‌توانست چه در بالای جدول، چه میانه و حتی پایین جدول جور دیگری باشد، آن ۴ماه تعطیلی تحولات زیادی را ایجاد کرد، به‌خصوص که اگر یادتان باشد لیگ امسال ما شروعش هم با وقفه بیش از یک‌ماه آغاز شد و به‌واقع لیگ سختی را پشت‌سر گذاشتیم.

قرار است در لیگ جدید از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده نشود. به‌نظر شما این به‌نفع فوتبال ماست؟

هیچ‌وقت نمی‌تواند به‌نفع فوتبال باشد، شاید این تصمیم برای وضعیتی که درحال حاضر با آن روبه‌رو هستیم به‌طور موقت خوب باشد تا بعد از این برای آوردن این‌گونه مربیان و بازیکنان یک‌سری قواعد داشته باشیم و همین‌طور خود مدیریت‌ها و حتی مدیربرنامه‌ها در قبال آوردن آنها خودشان را مسئول بدانند که البته این قواعد را خیلی سال قبل باید طراحی می‌کردیم تا به چنین مشکلاتی نمی‌رسیدیم. ولی بعد از این همه ضررهایی که دادیم و همچنان می‌پردازیم بالاخره روزی باید این کار انجام شود، البته یک بخشی از گذاشتن این قانون هم به‌خاطر قرار گرفتن در فضای افکارعمومی خاص به‌خاطر پرونده موجود فوتبال است و برای آرام‌کردن فضای افکارعمومی در کشور لازم است.

نظرتان درباره اتفاق اخیر و پرونده ویلموتس چیست؟

این مشکل و موضوع خیلی تاثیرگذاری است و می‌تواند برای آینده شاید باعث کمک هم باشد، درست است که الان همه مسئولان خودمان را محکوم می‌کنند و البته آنها هم واقعا اهمال‌کاری کردند ولی موضوع این است که طرف ما هم کلک‌زده و ما باید به‌نوعی این ناراحتی‌مان و حس بدی را که به ما وارد شده به جامعه فوتبال دنیا و حتی خود فیفا نشان دهیم که ما هم کلک خوردیم و این‌گونه نباشد که یک نفر کلک بزند و پولی را هم ببرد و چیزی هم نشود!

برنامه شما برای ماندن در گل‌گهر است یا پیشنهاد دیگری را بررسی می‌کنید؟

درحال حاضر باید استراحت کنم، هنوز با گل‌گهر صحبت‌های جدی نداشتم و صحبت‌های ابتدایی غیرجدی بوده و باید صبر کنیم. گل‌گهر باشگاه خوب با ظرفیت‌های خوبی است منتها کارکردن برای تیمی که یک مرحله را گذرانده و وارد مرحله بعد شده، تمهیداتی می‌خواهد و قواعد و زمینه کار باید متفاوت باشد، اینها چیزهایی است که باید صحبت کرد و نمی‌شود الان یک جواب یهویی بگویم .

شما جزء مربیانی هستید که معتقدید به‌جای زیرسوال بردن قهرمانی پرسپولیس بهتر است دلیل موفقیت 4ساله‌اش بررسی شود.

این چیزی است که دوست دارم در فضای آموزشی به آن پرداخته شود، چون هیچ دلیلی ندارد وقتی یک تیمی یا یک فردی موفق است بخواهیم موفقیت‌های او را زیرسوال برده یا کوچک کنیم؛ ما باید رصد کنیم که چه کرده تا موفق شده و همین یک راه برای موفقیت آینده بقیه می‌شود، به‌نظر من این اصلی‌ترین کاری است که باید انجام شود و امیدوارم فضایی برای صحبت مفصل درمورد این مسائل ایجاد شود.

دیداری هم با اسکوچیچ و هاشمیان داشتید، نتیجه‌ای داشت؟

بله، این جلسه را هفته آخر لیگ برتر طی تماس با وحید هاشمیان گذاشتیم و درمورد تیمم و بازیکنانم صحبت کردم، به‌هرحال به‌عنوان یک مربی احساسم این است بازیکن‌هایی دارم که باید از آنها حمایت شود و جزء مسئولیت‌های خودم می‌دانم که این عمل انجام شود، در این جلسه در یک فضای خوب و صمیمی نزدیک به یک‌ساعت صحبت‌های خوبی درمورد فوتبال، تیم‌ملی و بازیکن‌ها داشتیم.

و سوال آخر؛ گفته بودید رویاها و اهداف زیادی دارید که هنوز به آن نرسیده‌اید. چه چیزهایی هستند؟

ان‌شاءالله در آینده نزدیک درموردش صحبت می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج