۱۰۳۲۲۴۴
۲۰ نظر
۵۰۰۹
۲۰ نظر
۵۰۰۹
پ

از کرونا نمی‌میرند، از سفر نرفتن می‌میرند!

کرونا، سرطان نیست که بگویی خودم می‌گیرم و خانواده‌ام درگیر می‌شود و تمام. تو وقتی کرونا می‌گیری از خانواده‌ات تا اعضای آپارتمانی که درآن خانه داری تا اهالی محل و شهر ممکن است دچار مشکلات ریز و درشت شوند.

عصرایران: چقدر نوشتیم و گفتند که در روزهای تعطیلات سفر نروید. کرونا هست، خطر هست، انگار نه انگار. آنهایی که در این روزها سفر رفتند اگر کرونا گرفتید، دیگر گلایه نکنید که چرا ما کرونا گرفتیم و کسی حواسش به ما نیست.

دیگر چه می‌شود گفت. برخی دوست دارند کرونا بگیرند، یقه‌شان کنیم که نه، تو نباید کرونا بگیری! مثل اینکه برخی آدم‌ها در این کشور از کرونا گرفتن نمی‌میرند از سفر نکردن، می‌میرند.

آنهایی که در این روزها سفر رفتند یا در ایام محرم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند و گمان بردند که کرونا مال همسایه‌است و به سراغ آنها نمی‌رود، بدانند اگر فردی از جامعه خدای ناکرده از آنها کرونا بگیرد و به خاطر این بیماری دار فانی را وداع بگوید، مسئول هستند.

از کرونا نمی‌میرند، از سفر نرفتن می‌میرند!

کرونا، سرطان نیست که بگویی خودم می‌گیرم و خانواده‌ام درگیر می‌شود و تمام. تو وقتی کرونا می‌گیری از خانواده‌ات تا اعضای آپارتمانی که درآن خانه داری تا اهالی محل و شهر ممکن است دچار مشکلات ریز و درشت شوند.

واقعا اینقدر سخت است حداقل برای یک سال دندان روی جگر بگذاری و تعطیلات سفر نروی؟ به پیر به پیغمبر، کرونا با هیچکس شوخی ندارد. با تو بمیری و من بمیری هم بی‌خیال نمی‌شود. به گونه‌ای حالمان را می‌گیرد که بیا و ببین.

به نظر می‌رسد نصیحت کردن فایده ندارد و ستاد ملی کرونا باید وارد داستان سفر رفتن شود. واقعا گوش برخی از مردم بدهکار توصیه‌ها نیست و کار خود را می‌کنند.

آنگونه که از شواهد پیداست برای برخی نه جان مردم نه جان خانوده‌خودشان هیچ اهمیتی ندارد. همین که بروند کنار دریا، جوجه‌ای بخورند و نوشابه‌ای بنوشند، کافی است. گویا از دنیا فقط همین را می‌خواهند!

نمی‌شود آنهایی که در خانه مانده‌اند و نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند، قربانی عده‌ای شوند که برای خوش گذرانی یا دیدن اقوام راهی سفر شده‌اند یا در عزاداری‌ها بدون ماسک بوده‌اند.

تصور کنید یکی از این سفر رفته‌ها به کرونا دچار شود و بعد به محل کار خود برود و ندانسته همه آنهایی که در تمام این روزها و ماه‌ها رعایت کرده‌اند، درگیر این بیماری کند.

کرونا یک بیماری جمعی است که جامعه یعنی تک تک ما باید حواس‌مان به او باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی به جنگ این ویروس که هر روز رنگ عوض می‌کند برود. باید در کنار هم ولی به دور از هم، کرونا را شکست دهیم.

باید سبک زندگی کرونایی را بپذیریم و به قواعد آن تن در دهیم و گرنه باید آغوش‌مان را برای این بیماری باز کنیم و هر روز شاهد مرگ عزیزان‌مان باشیم.

مصطفی داننده

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zooy

      تاریخ خواهد نوشت که ما ایرانی ها کادر درمان را شکست دادیم

      برخی با مسافرت
      برخی با عزاداری

      جاده های منتهی به شمال در این چند روز تعطیلی براحتی می‌توانست توسط دولت مسدود شود اما نشد تا اگر موج سوم کرونا شروع شد همه تقصیرها گردن عزاداری ها نیفتد ...

      چقدر صبورند پرستاران و کادر درمان ها ، من اگر جایشان بودم با دیدن این از حجم نفهمی استعفا میدادم و به خانه برمیگشتم ...

      پاسخ ها

      • میثم

        آفرین هم تجمع در عزاداری و هم تجمع در سواحل ممنوع میشد. بعضی ها از روی عناد عزاداری و بعضی از روی افراط مسافرت را مقصر میدونن. تجمع باید ممنوع بشه

    • بدون نام

      بله بله یادتون نره کرونا فقط تویه مسافرت یقتونو میگیره. تو هیعت و عزاداری این ده روز اصلا باهاتون کار نداره. آرزوی تفکر

    • بدون نام

      فقط از سفر؟؟!
      خداروشکر که از چیز دیگه نمیتونه باشه!

      پاسخ ها

      • حق ولی تلخ ♨️

        از کرونا نمی میرند ‌؛ از عزاداری نکردن میمیرند. مردم ایران در عزاداری دکترا دارن ولی در شادبودن سیکل هم ندارند.

    • رعد

      ببخشید درسته سفر تو‌این موقعیت اشتباه بزرگیه اما چرا برگزاری مراسم تو‌ی هیئتها در فضای‌ بسته و اکثرا به صورت مخفی با اون وضع و نمیگید کدومش بدتر بوده ؟اگه درصد بیمارشدن با سفر کردن و ۳۰.درصد بگیریم اون هیئت و باید ۸۰درصد بگیریم مشکل شما اینه که جرات نوشتنشو ندارید و زورتون فقط به مسافرها میرسه

      پاسخ ها

      • بی نام

        واقعاً بی انصافید

      • بدون نام

        دقیقا.تمرکز رو روی مسافرین آوردند که اگر آمار ابتلا و فوتی زیاد شد بندازن گردن مسافران و عزاداران رو تبرئه کنند. نه مسافران و نه عزاداران قابل تبرئه شدن نیستند و هر دو در صورت افزایش فوتی مسئول هستند گر چه برای این دو طیف اصلا جان دیگران اهمیتی نداشت و ندارد که حاضر نشدند امسال رو بی خیال بشن

    • بدون نام

      این از بی کفایتی دولته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و حماقت مردم

    • ابی

      بعضی ها هم از نگرفتن پول طرح میمیرند.

    • بی نام

      اخ از این مردم کج فهم.

    • بدون نام

      منتظر عواقب سفرشان باشند . خلایق را هر چه لایق !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و منتظر پیامد عزاداری

    • حسن

      هرکسی توی این مملکت در ارزوی داشتن خودرو میباشد ودرمیانسالی خودرو دار میشودمیخواهد درمابقی عمرش باخودرو تازه رسیده اش لذت ببرد .این است ماجراودیگر نه بفکردیگران وخودش وحتی مرگ است

    • بدون نام

      نگیم کرونا یه ساله ,کرونا تاابدماندنی است بایدتاابد ازکروناترسید

      پاسخ ها

      • یکی

        مردم بفهمید مرگ با کرونا بسیار دردناکه تمام وجود ادم درد میکشه وارزوی مرگ میکنه فقط 6 ماهه که کرونا امده چرا نمیتوانید از خود ودیگران مراقبت کنید ومیخواهید مسافرت بروید عزاداری هم در محیط های باز باشد جان انسان عزیز است

    • بدون نام

      تاکی اونوقت شما خودتون هم نمیدونید کی این بیماری ریشه کن میکشه شاید تا اخر عمر بمونه چقد ادم باید تو خونه بشینه

    • سیبو

      خوب مشخصه هر کی به عزاداری رفته مسافرت نرفته هر کی هم مسافرت رفته به عزاداری نرفته هر کدام کرونا گرفتن میدونن از چی بوده حالا الهی هیچ دو گروه کرونا نگیرن همه صحیح وسالم باشن واز بیکاری وگشنگی وغم وغصه بمیریم

    • بدون نام

      واقعا بی فرهنگ ترین مردمان تاریخ کشور را در سال 99 دیدم خریت که دیگر شاخ ودم ندارد اشرف مخلوقات را هم دیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج