۱۰۳۳۵۰۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جو بایدن: ترامپ به دنبال تضعیف انتخابات است

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دعوت رقیب انتخاباتی‌اش به دو بار رأی دادن را تلاش برای تضعیف انتخابات توصیف کرده است.

خبرگزاری فارس: «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رقیبش «دونالد ترامپ» را به تلاش برای تضعیف مشروعیت انتخابات پیش رو متهم کرده است.

به نوشته پایگاه هیل، بایدن در یک کنفرانس خبری جمعه گفت ترامپ با دعوت از رأی‌دهندگان برای حضور در پای صندوق رأی بعد از رأی دادن پستی به دنبال آن است تا انتخابات را تضعیف کند. بایدن گفت دو بار رأی دادن جرم است.

بایدن گفت: «به نظرم هدف از کل این ماجرا این است که آنقدر هرج و مرج ایجاد شود که در انتخابات، فارغ از نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، ابهام ایجاد شود.»

وی اضافه کرد: «دلیل (حرف‌های ترامپ) باید این باشد، چون او چیزهایی می‌گوید و کارهایی انجام می‌دهد که هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا تا آنجا که من اطلاع دارم انجام نداده است.»

بایدن در ادامه گفت: «این اظهارات فقط مشروعیت روند دموکراتیک ما را زیر سئوال می‌برد که مسئله خطرناکی است.»

ترامپ چند بار در روزهای گذشته گفته رأی‌دهندگان آمریکایی باید علاوه بر ارسال رأی خودشان به صورت پستی به صورت حضوری هم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و رأیشان را در صندوق بیندازند، زیرا ممکن است رأی پستی آنها به دست مسئولان مربوط به شمارش آرا نرسد.

ترامپ بارها از برگزاری انتخابات پستی انتقاد کرده و نگرانی‌هایی را درباره احتمال نپذیرفتن نتیجه انتخابات، در صورت باخت مطرح کرده است.

بایدن در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات ترامپ که نظامیان آمریکایی کشته‌شده در جریان جنگ جهانی اول را «آدم‌های بازنده» و «احمق» توصیف کرده بود هم واکنش نشان داد.

روزنامه آتلانتیک پنجشنبه گزارش داده بود دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸، قبل از بازدید از آرامگاهی در فرانسه که محل دفن نظامیان کشته شده آمریکایی در جریان جنگ جهانی اول است این نظامیان را «آدم‌های بازنده» خوانده است.

ترامپ قرار بوده از آرامگاه «اِن-مارن» واقع در «بلو» در شمال فرانسه دیدن کند، اما در آخرین دقایق آن را به بهانه اینکه بالگرد قادر به پرواز به آن منطقه در هوای بارانی نیست لغو کرد. طبق گزارش آتلانتیک، دلیل اصلی اکراه ترامپ از رفتن به این آرامگاه، نگرانی از به هم ریختن و نامرتب شدن موهایش به دلیل هوای بارانی بوده است.

منابع مورد استناد این نشریه همچنین گفته‌اند از نظر ترامپ گرامی‌داشت یاد نظامیان آمریکایی هم اهمیت چندانی نداشت و او قبل از لغو سفرش به این آرامگاه به دستیارانش گفت: «چرا باید به آن آرامگاه بروم؟ (آنجا) پر از مشتی آدم بازنده است».

نامزد حزب دموکرات این سخنان ترامپ را «قابل سرزنش» دانست و گفت این سخنان ترامپ نشان می‌دهد که او صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارد.

بایدن گفت: «هیچ‌گاه در سراسر دوران کاری‌ام که با مسئولان مختلف-اعم از رئیس‌جمهور یا غیره) کار کرده‌ام تا این حد مأیوس بوده‌ام. کاملاً قابل سرزنش است. شرم‌آور است.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است سوم نوامبر برگزار شود. در اکثر نظرسنجی‌هایی که تا به حال منتشر شده «جو بایدن» از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

با این حال، نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا به خصوص بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ به شدت مورد تشکیک واقع‌ شده‌اند. قبل از آن انتخابات، نتایج اکثر نظرسنجی‌ها «هیلاری کلینتون» را پیروز انتخابات می‌دانستند، در حالی که این ترامپ بود که سرانجام به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج