جاباما
۱۰۳۵۸۹۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

«پسر شکارچی نهنگ» برنده جایزه روزهای ونیز

بخش‌های مستقل جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برندگان خود را معرفی کردند.

خبرگزاری مهر: بخش‌های مستقل جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برندگان خود را معرفی کردند.
«پسر شکارچی نهنگ» برنده جایزه روزهای ونیز
به نقل از ورایتی، پیش از اینکه فستیوال فیلم ونیز با اعلام جوایز بخش انتخاب رسمی در اواخر امروز (شنبه) به پایان برسد، بخش‌های مستقل این فستیوال جمعه برندگان جوایز خود را اعلام کردند.
نخستین ساخته فیلیپ یوریف کارگردان روس یعنی «پسر شکارچی نهنگ» در صدر برنامه «روزهای ونیز» قرار گرفت. این فیلم داستانی متفاوت از یک نوجوان شکارچی نهنگ است که به یک مدل علاقه‌مند شده و سفری را آغاز می کند تا بتواند او را ببیند.
این فیلم جایزه کارگردان ونیز را از آن خود کرد که شامل یک جایزه نقدی ۲۰ هزار یورویی (۲۳۶۶۸ دلاری) برای یوریف و شرکت پاریسی لوکو فیلمز می‌شود. ناداف لاپید کارگردان که برنده جایزه خرس طلایی برلیناله پارسال شده بود در صدر هیات داورانی قرار داشت که این جایزه را اهدا کرد.
به شیوه‌ای غیرمعمول، نظر نهایی هیات داوران به صورت عمومی لایو استریم شد. لاپید در بیانیه‌ای از فیلم یوریف به خاطر «به نمایش گذاشتن دنیایی که هنوز مورد اکتشاف قرار نگرفته، آن هم با چنین دقت سینمایی و چنین اعتماد به نفسی» تجلیل کرد.
دو فیلم منتخب دیگر در بخش روزهای ونیز از هیات داوران تقدیر ویژه دریافت کردند: «باقی‌مانده» که نخستین ساخته مراوی جریما کارگردان آمریکایی است و داستان یک جامعه سیاهپوست در واشینگتن دی‌سی را تعریف می‌کند؛ و «کنفرانس» جدیدترین ساخته ایوان توردوفسکی کارگردان روس که به بررسی تنش‌های خانوادگی در پس‌زمینه یک تراژدی ملی می‌پردازد.
یک هیات داوران جداگانه هم جایزه لیبل سینماهای اروپا که مخصوص بهترین فیلم اروپایی در مجموعه فیلم‌های «روزهای ونیز» است را به «واحه» ساخته ایوان ایکیچ کارگردان صرب داد. این فیلم داستانی از مطالعه شخصیت نوجوانانی است که معلولیت‌های یادگیری دارند و کاملاً از بازیگرانی غیرحرفه‌ای در لوکیشنی استفاده می‌کند که در آن زندگی می‌کنند.
در بخش مستقل «هفته منتقدان ونیز» برای نخستین ساخته‌های کارگردان‌ها، هیات داورانی از منتقدان فیلم جایزه بزرگ ۵ هزار یورویی (۵۹۱۷ دلاری) را به آزرا دنیز اوکیای کارگردان ترک برای «ارواح» داد. این فیلم داستان‌های مرتبط چهار ساکن محله‌ای در استانبول را در طی یک روز تعریف می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج