جاباما
۱۰۳۵۹۱۶
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

ترامپ و بایدن کمپین انتخاباتی را لغو کردند

رئیس جمهور آمریکا و رقیب دموکراتش در انتخابات نوامبر به صورت جداگانه یاد قربانیان نوزدهمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی را گرامی داشتند و به احترام سه هزار قربانی که در مرگبارترین حمله به خاک آمریکا کشته شدند، کمپین‌های انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآوردند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور آمریکا و رقیب دموکراتش در انتخابات نوامبر به صورت جداگانه یاد قربانیان نوزدهمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی را گرامی داشتند و به احترام سه هزار قربانی که در مرگبارترین حمله به خاک آمریکا کشته شدند، کمپین‌های انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآوردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در یک مراسم یادبود باشکوه در نیویورک شرکت کرد؛ جایی که ماموران القاعده با دو هواپیمای ربوده شده مرکز تجارت جهانی را نابود کردند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر این روز را در شنکسویل پنسیلوانیا آغاز کرد؛ جایی که هواپیماربایان یکی از هواپیماهای ربوده شده را که گمان می‌رود به سمت کنگره یا کاخ سفید در حال پرواز بود، انداختند.

بایدن و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا که هر دو ماسک به صورت داشتند در مراسم یادبود نیویورک با زدن آرنج‌های خود به یکدیگر در حقیقت باهم سلام کردند که این یکی از موضوعات این مراسم سالروز بود که به خاطر پاندمی کرونا دچار تغییر شده بود. پنس بخشی از کتاب مقدس را خواند در حالی که بایدن هیچ صحبتی نکرد.

حدود ۲۰۰ تن از جمله "اندرو کومو"، فرماندار نیویورک و سناتور چاک شومر در این مراسم شرکت داشتند؛ جایی که اعضای خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر در فیلم‌های ویدئویی از پیش ضبط شده اسامی بیش از ۲۶۰۰ تن را که در جریان برخورد دو هواپیمای ربوده شده به برج‌های دوقلو آمریکا کشته شدند، نام بردند. هواپیمای ربوده شده سوم با ساختمان پنتاگون برخورد کرد.

یک مراسم یادبود مشابه نیز در پنتاگون و در شنکسویل برگزار شد؛ جایی که مردم با رعایت فاصله اجتماعی بر روی صندلی‌های تاشو نزدیک محل سقوط پرواز ۹۳ نشسته بودند.

ترامپ در جریان سخنرانی در این مراسم گفت: تروریست‌های سوار بر پرواز ۹۳ در ذهن خود هدف چهارمی نیز داشتند. آنها می‌خواستند پایتخت کشورمان را نیز هدف بگیرند. آنها تنها ۲۰ دقیقه با هدف شیطانی‌شان فاصله داشتند. تنها چیزی که میان این دشمن و یک حمله مرگبار به قلب دموکراسی آمریکا قرار گرفت و ایستاد، شجاعت و عزم ۴۰ مرد و زن-مسافران و خدمه- پرواز ۹۳ بود. آمریکا هرگز در تعقیب تروریست‌هایی که مردمان را تهدید می‌کنند، کوتاهی نخواهد کرد.

وی افزود: قهرمانان پرواز ۹۳ یک یادآور جاودان و ابدی هستند دال بر اینکه خطرات، تهدیدات و اختلافات اهمیتی ندارند چرا که آمریکا همیشه بلند خواهد شد، سر پا خواهد ایستاد و مبارزه خواهد کرد.

ترامپ به کشتن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در سال ۲۰۱۹ میلادی و ترور قاسم سلیمانی در ژانویه سال جاری میلادی توسط نیروهای آمریکایی اشاره کرد اما به کشتار اسامه بن‌لادن، مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۱۱ میلادی تحت رهبری باراک اوباما، رئیس جمهور وقت و جو بایدن، معاونش اشاره‌ای نکرد.

ترامپ، همسرش ملانیا و اعضای خانواده یکی از مسافران پرواز ۹۳ در مراسم اهدای تاج گل در مقابل دیواری که نام قربانیان بر روی آن حک شده است، شرکت کردند. پیش از آن نام ۴۰ مسافر و خدمه این پرواز با صدای بلند قرائت شد و پس از آن نیز زنگ‌ها برای یادآوری به صدا درآمدند.

بایدن چند ساعت بعد وارد شنکسویل شد و مسیرش از فرودگاه تا محل مراسم شامل خانه‌هایی که بود که در حمایت از ترامپ پرچم‌هایی را آویخته بودند.

ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی در ایالت پنسیلوانیا پیروز شده بود و اگر قرار باشد وی برای دور دوم ریاست جمهوری مجدد انتخاب شود، بدست آوردن رای این ایالت بسیار مهم و حیاتی تلقی می‌شود.

اما بایدن نیز همانند ترامپ در آن لحظه سیاست را کنار گذاشت و با خانواده سه تن از مسافران پرواز ۹۳ صحبت کرد. وی سپس از یک ایستگاه آتش‌نشانی محلی دیدار کرد.

بایدن در محل مراسم یادبود با حضور صدها تماشاچی که از دور تماشا می‌کردند، گفت: یکی از نشانه‌های آمریکایی بودن، درک این مساله است که چیزهایی وجود دارد که بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر از شخص خودتان است.

در شهر نیویورک این مراسم یادبود سالانه در بحبوحه پاندمی کرونا که جان بیش از ۱۹۱ هزار آمریکایی را گرفته حس و حال کاملا متفاوتی داشت.

خرابه‌های مرکز تجارت جهانی جای خود را به یک مجتمع ۲۵ میلیارد دلاری داده که شامل سه آسمان‌خراش، یک موزه و یک یادبود است با این هدف که این مکان مجددا به یک مرکز تجارت بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

همزمان با اینکه آمریکا همچنان با بدترین شیوع پاندمی کرونا در این کشور مواجه است، تعداد مراسم یادبود برگزار شده برای نوزدهمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در بحبوحه این پاندمی محدود بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین به این مردها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ مردباادب ومهربان انتخاب خوب برای مردم امریکا وجهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج