جاباما
۱۰۳۶۶۹۹
۲ نظر
۵۷۲۲
۲ نظر
۵۷۲۲
پ

واژینوپلاستی؛ مزایا، عوارض و هزینه آن

امروزه راه‌های بسیاری برای ترمیم و بهبود ظاهر واژن وجود دارند. یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های جراحی زیبایی واژن، واژینوپلاستی می‌باشد. در این مطلب به بررسی کامل واژینوپلاستی خواهیم پرداخت.

برترین‌ها: واژن بانوان به واسطه‌ی دلایل مختلفی مانند افزایش سن و زایمان دچار شل شدن وافتادگی می‌شود. به مرور زمان همین افتادگی می‌تواند منجر به کاهش رضایت جنسی شخص و همسرش شود. امروزه راه‌های بسیاری برای ترمیم و بهبود ظاهر واژن وجود دارند. یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های جراحی زیبایی واژن، واژینوپلاستی می‌باشد. طبق تعاریف واژینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که جهت زیباسازی کانال مهبلی و غشاء مخاطی انجام می‌گیرد. این روش زیباسازی و جوانسازی واژن، که امروزه طرفداران زیادی دارد، مزایا و معایبی را نیز به همراه خواهد داشت. در ادامه این مطلب با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با واژینوپلاستی، چگونگی انجام آن، مزایا و عوارض آن، اقدامات قبل و بعد از آن و همچنین هزینه این جراحی زیبایی با شما در میان بگذاریم.

واژینوپلاستی؛ مزایا، عوارض و هزینه آن

واژینوپلاستی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم واژن بانوان بنا به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، زایمان و کاهش وزن زیاد شل و افتاده می‌شود. یکی از راه‌های اصلی و پرطرفدار جوانسازی و زیباسازی واژن واژینوپلاستی می‌باشد. برخی واژینوپلاستی را با نام عمل تنگ کردن واژن نیز می‌شناسند. این جراحی زیبایی به منظور تنگ کردن عضلات کف لگن و اطراف ناحیه واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که گشاد شدن و افتادگی واژن منجر می‌گردد که عضلات دیواره واژن کنترل خود را از دست داده و قطر داخلی واژن افزایش یابد، به همین خاطر لذت جنسی برای شخص و همسرش به شدت کاهش خواهد یافت. این موضوع همچنین می‌تواند در برخی موارد منجر به بی‌اختیاری ادرار در بانوان شود.

به طور کلی می‌توان گفت که واژینوپلاستی برای آن دسته از افرادی که دچار اختلال در رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی هستند و همچنین افرادی که از عفونت‌های مکرر واژن رنج می‌برند می‌تواند بسیار مناسب و ایده‌آل باشد.

واژینوپلاستی با تغییراتی که برروی واژن می‌دهد، سعی دارد جوانی واژن را برگردانده و موجب افزایش اعتماد به نفس بانوان شود. به همین خاطر این جراحی را نه تنها بانوانی که واژن آسیب دیده دارند، می‌توانند انجام دهند، بلکه انجام آن به تمام کسانی که دچار اختلال در ارگاسم و همچنین کمبود اعتماد به نفس در روابط جنسی خود می‌باشند، توصیه می‌شود. زیباتر شدن واژن از طریق واژینوپلاستی می‌تواند کمک بسیاری به افزایش اعتماد به نفس شما کند.

واژینوپلاستی مناسب چه افرادی است؟

به طور کلی ئاژینوپلاستی یکی از جراحی‌های زیبایی واژن می‌باشد که اکثر بانوان می‌توانند آن را انجام دهند. مناسب‌ترین کاندیداها برای این جراحی به شرح زیر می‌باشند:

  • بانوانی که واژن آن‌ها از بدو تولد با ناهنجاری‌هایی روبه‌رو باشد
  • بانوانی که به دلیل زایمان یا روابط مکرر دچار گشادی واژن شده‌اند
  • بانونی که در رسیدن به ارگاسم با مشکلاتی مواجه‌اند
  • بانوانی که مکررا به عفونت‌های واژن دچارند

واژینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

واژینوپلاستی شامل نزدیک کردن عضلات واژن یا برداشتن تمام پوست‌های شل و اضافی روی واژن و یا اعمال ترکیب هر دوی این تغییرات است. یعنی علاوه بر اینکه عضلات واژن را به یکدیگر نزدیک می‌کند، قسمت‌های اضافی و شل را نیز از روی آن برمی‌دارد.

این جراحی معمولا یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد و بیماران در طی آن معمولا تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی قرار می‌گیرند. واژینوپلاستی که موجب تنگ‌تر شدن و زیباتر شدن ناحیه تناسلی بانوان می‌شود، به دو روش واژینوپلاستی با چاقوی جراحی و واژینوپلاستی با لیزر انجام می‌گیرد. بدیهی است که جراحی واژینوپلاستی با لیزر سرعت بهبود بالاتری داشته و با دقت بالاتری انجام می‌شود.

در نتیجه واژینوپلاستی، بانوان واژنی تنگ و جوان خواهند داشت که لذت بیشتر در روابط جنسی را برای خود فرد و همسرش به همراه خواهد آورد.

واژینوپلاستی؛ مزایا، عوارض و هزینه آن

آیا امکان انجام همزمان لابیاپلاستی و واژینوپلاستی وجود دارد؟

بله. این امکان وجود دارد که شما با تایید پزشک جراحی لابیاپلاستی و واژثینوپلاستی را به صورت همزمان انجام دهید، اما در اینصورت علاوه بر اینکه دوره بهبود شما طولانی‌تر خواهد شد، هزینه جراحی نیز بیشتر خواهد بود. اما باید در نظر داشته باشید که انجام دو جراحی زیبایی واژن به صورت همزمان می‌تواند شما را به انتظاراتی که از جراحی دارید نزدیک‌تر کرده و ظاهر واژن بهبود بیشتری را تجربه کند.

مزایای جراحی واژینوپلاستی

همانطور که گفتیم واژینوپلاستی موجب جوانسازی و زیبایی واژن بانوان می‌شود. همین موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش رضایت جنسی فرد و همسرش داشته باشد. از دیگر مزایای جراحی واژینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واژینوپلاستی موجب افزایش اعتماد به نفس بانوانی می‌شود که به دلایل مختلف از ظاهر ناحیه تناسلی خود رضایت نداشتند.
  • واژینوپلاستی می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود روابط جنسی داشته باشد و به موجب آن ازدواج افراد را مستحکم‌تر کند.
  • این جراحی یکی از جراحی‌های سریع محسوب می‌شود که سریع و نهایتا تا ۲ ساعت به اتمام می‌رسد.
  • پس از انجام واژینوپلاستی بیمار تنها تا چند ساعت بعد از عمل در بیمارستان است و در صورت نبود مشکل می‌تواند مرخص شود.
  • انجام این جراحی در کنار لابیاپلاستی نیز امکانپذیر است.
  • انجام این جراحی معمولا با بی حسی موضعی صورت می‌گیرد.‌
  • واژینوپلاستی جزء جراحی‌های کم خطر و بدون ریسک به حساب می‌آید.
  • این روش جراحی زیبایی واژن هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

عوارض انجام واژینوپلاستی

این جراحی به این دلیل که قسمت‌های داخلی واژن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌تواند نسبت به سایر جراحی‌های زیبایی عوارض بیشتری داشته باشد. برخی از عوارض واژینوپلاستی عبارتند از:

  • امکان بروز عفونت
  • امکان خونریزی و لخته‌های خونی
  • امکان خشکی واژن
  • امکان بروز اسکار به عنوان عارضه واژینوپلاستی
  • امکان عدم رضایت بیمار از نتایج واژینوپلاستی
  • امکان ایجاد تغییرات دائمی در حس
  • احساس درد مداوم

امکان بروز عوارض گفته شده بسیار اندک می‌باشد و تنها برخی از بیماران با آن مواجه خواهند بود. همچنین در صورت بروز از سوی پزشک قابل کنترل می‌باشند. اگر انتظارات خود را از واژثینوپلاستی به صورت درست و کامل با پزشک خود در میان بگذارید، قطعا نتایج واژینوپلاستی شما بهتر خواهد بود و رضایت شما را بیشتر جلب خواهد کرد.

واژینوپلاستی؛ مزایا، عوارض و هزینه آن

اقدامات قبل از انجام واژینوپلاستی

پیش از انجام جراحی لازم است آزمایش‌هایی را انجام دهید و در صورت عدم وجود مشکل اقدام به جراحی نمایید. بانوانی که قصد انجام واژینوپلاستی دارند، نباید از آخرین تست پاپ اسمیر آن‌ها بیش از ۱ سال گذشته باشد و در صورت گذشت بیش از ۱ سال ملزم به انجام تست پاپ اسمیر می‌باشند. دیگر اقدامات پیش از انجام واژینوپلاستی به شرح زیر می‌باشند:

  • بانوانی که دچار عفونت‌های واژینال می‌باشند باید پیش از اقدام به انجام این جراحی، عفونت‌های خود را درمان کنند.
  • مصرف دارو‌های هورمونی از دو هفته پیش از انجام واژینوپلاستی باید متوقف شود.
  • بانوانی که قصد انجام واژینوپلاستی دارند، از یک ماه پیش از انجام جراحی نباید دخانیات مصرف کنند.

اقدامات پس از انجام واژینوپلاستی

واژینوپلاستی از آن دسته جراحی‌هایی است که بهبودی بعد از آن سریع رخ می‌دهد. بیمارانی که تحت این جراحی قرار گرفته‌اند بعد از چند ساعت از انجام جراحی، در صورت نبود مشکل می‌توانند از بیمارستان مرخص شوند و در‌دهای ناشی از جراحی نیز با مسکن و دارو‌های دیگر قابل کنترل می‌باشد.

افرادی که جراحی واژینوپلاستی را انجام می‌دهند، تا ۶ هفته نباید رابطه جنسی برقرار کنند و همچنین باید از استفاده از تامپون نیز بپرهیزند. یک هفته بعد از جراحی بیماران می‌توانند کار‌های سبک را انجام دهند و پس از یک هفته بهبودی کامل خواهند یافت.

واژینوپلاستی؛ مزایا، عوارض و هزینه آن

پس از انجام جراحی باید برای انجام چکاپ به پزشک مراجعه شود تا پزشک و بیمار از روند صحیح بهبود مطمئن شوند. انجام تمرینات کگل نیز می‌توانند در تقویت عضلات تازه شکل‌گرفته مفید باشند.

هزینه عمل واژینوپلاستی

قیمت و هزینه جراحی واژینوپلاستی معمولا بعد از معاینه بیمار تعیین می‌شود. معمولا اگر این جراحی را به همراه جراحی زیبایی واژن دیگری مانند لابیاپلاستی انجام دهید، هزینه آن برایتان کمتر از انجام دو عمل به صورت جداگانه خواهد بود.

از آن جایی که کیفیت این جراحی تاثیر بسیاری در تغییر ظاهر اندام تناسلی و همچنین اعتماد به نفس بانوان دارد، منطقی نیست که کیفیت جراحی را فدای هزینه‌های ارزان و سپردن جراحی به افراد غیر متخصص کنید. قیمت این عمل معمولا بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است که می‌تواند در بیماران مختلف تفاوت داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      مطلب بسیار آموزنده بود تشکر ویژه از برترینها

    • بدون نام

      بسیار عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج