۱۰۳۷۱۶۱
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

آذری: باید ویلموتس را با اردنگی بیرون می‌انداختیم

سعید آذری می‌گوید به هیچ عنوان اختلافی میان او و جواد نکونام وجود نداشته است.

ورزش سه: سعید آذری می‌گوید به هیچ عنوان اختلافی میان او و جواد نکونام وجود نداشته است.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان این روزها به همراه اعضای کادر فنی تیم فوتبال فولاد و همینطور برخی اعضای هیئت مدیره، با شرایطی سخت و در حالی که پنجره فولادی ها بسته است، برای جمع کردن تیمی قدرتمند جهت حضور در لیگ بیستم تلاش می کند و اینطور که خودش می گوید باید تکلیف پرونده محمد بلبلی برای رفع این محرومیت مشخص شود.

حق ثبت نداریم نه مذاکره

گپ و گفت ما با سعید آذری با صحبت درباره همین موضوع شروع شد و او اینطور حرف هایش را در واکنش به این سوال که حق جذب بازیکن را ندارند، آغاز کرد:« بازیکن که می توانیم بگیریم ولی در حال حاضر امکان ثبت نداریم، ولی اعاده دادرسی کرده ایم.»

جالب است در آرای کمیته وضعیت اعاده دادرسی نمی توان داد

مدیرعامل فولادخوزستان سپس به نکته مهمی در قوانین حقوقی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و با خنده دار دانستن آن، اضافه کرد:« جالب است در آرای کمیته تعیین وضعیت نمی توان اعاده دادرسی (اعاده دادرسی از جمله روش‌های فوق‌العاده شکایت از احکام است که راهی برای برگشت به دادگاه صادرکننده حکم قبلی محسوب می‌شود؛ با این هدف که دادگاه از رأی قطعی سابق خود بازگردد، چرا که شاکی مدعی است صدور آن رأی از روی اشتباه بوده و دلایل موجود اجازه نمی‌دهد که چنین حکمی بماند) کرد. واقعا این موضوع خنده دار است و برایم خیلی جالب است؛ با این وجود چون رای ما توسط کمیته محترم استیناف انشاء شده حق اعاده دادرسی را داریم و بر این اساس این حق را برای خودمان لحاظ می کنیم و منتظر تشکیل جلسه هستیم.»

قبل از محرومیت 2، 3 بازیکن جذب کرده ایم

آذری در ادامه و در پاسخ به این سوال که جلسه چه زمانی تشکیل خواهد شد، به نکته دیگری اشاره کرد و افزود:« در اسرع وقت باید تشکیل خواهد شد. نکته دیگری وجود دارد و آن هم اینکه این رای (رای مربوط به محرومیت تیم فوتبال باشگاه فولادخوزستان از نقل و انتقالات) ۱۵ شهریور ما اعلام شده است و این در حالی بوده که ۹ شهریور ۱۳۹۹ فصل نقل و انتقالات شروع شده است؛ این یعنی ۶ ، ۷ روز بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالات و ما در این بازه زمانی با ۲ ، ۳ بازیکن ثبت کرده‌ایم. اگر نتوانیم موفق شویم و پنجره فولاد خوزستان بسته بماند، این حق را برای خودمان قائل هستیم که قرارداد بازیکنانی که تا پیش از تاریخ ۱۵ شهریور ثبت کرده ایم، رسمی شود.»

مشکل فولادخوزستان پرونده بلبلی است

آذری سپس درباره دلیل محرومیت فولادخوزستان عنوان کرد:« ما با پرونده آکاهوشی که در فیفا جریان دارد، مشکلی نداریم و پول این بازیکن را پرداخت کرده ایم. ایمیل را هم فرستاده ایم و به زودی رای فیفا را می گیریم و اعلام می کنیم. مشکل ما بلبلی است و برای این پرونده اعاده دادرسی کرده ایم.»

مشکلی با جواد نکونام نداریم

از سعید آذری در رابطه با اختلافات یا سوء تفاهماتی که میان او و جواد نکونام سرمربی تیم ایجاد شده، پرسیدیم و او در پاسخ به این سوال ضمن رد هرگونه اختلاف تاکید کرد:« هیچ نارضایتی از آقای نکونام نبوده و نیست. در مورد این موضوع یک مقدار شیطنت رسانه ای شده بود. کار کردن با جواد مایه افتخار است.»

کار کردن در سپاهان مایه افتخار است

سپس از آذری در رابطه با ماندنش در فولادخوزستان و عدم حضورش در سپاهان پرسیدیم و او گفت:« حضور در فولاد یک نعمت است. کار کردن من با آقای محمدی دلی است. می توانید زنگ بزنید بپرسید که اصلا مباحث مالی مطرح شده یا خیر؟».

او سپس با اشاره به سپاهان اضافه کرد:« کار کردن در سپاهان مایه افتخار است و اصفهان شهر من بود ولی با توجه به تعهد اخلاقی‌ای که به فولاد دارم، ماندم و کارم را ادامه می دهم. برای تیم های خوب شهرم هم آرزوی بهترین‌ها را دارم. برای تیم های آسیایی هم که البته شهرخودرو متاسفانه با باخت شروع کرد، بهترین ها را آرزو می کنم و امیدوارم نتایج فوق العاده ای کسب کنند.»

عملکرد همه باشگاه‌ها رصد می‌شود و مشخص است

از آذری درباره شرایط ذوب‌آهن پرسیدیم که پس از جدایی او اصلا خوب به نظر نمی رسد و این روزها شرایط در این تیم وخیم تر هم شده است. مدیرعامل سابق سبزپوشان اصفهانی در واکنش به این سوال اینطور توضیح داد:« من مدیرعامل فولادخوزستان هستم و نمی توانم در مورد سایر تیم ها و باشگاه ها صحبت کنم، ولی به هر حال شرایط همه باشگاه ها مشخص است. عملکرد همه باشگاه‌ها و تیم ها توسط مردم رسانه ها و هواداران رصد می شود و آنها بهترین گواه در این مورد هستند. امیدوارم ذوب آهن جایی که خانه همیشگی من است، موفق باشد.»

جای تاج بودم، ویلموتس را با اردنگی بیرون می‌انداختم

سوال بعدی ما درباره قانون منع ورود خارجی ها به فوتبال ایران بود که البته توسط افرادی تبدیل به قانون شده که خودشان با اشتباهی که در عقد قرارداد با ویلموتس داشتند، سبب خسارت حداقل ۶ میلیون یورویی به فدراسیون فوتبال شده اند. آذری در واکنش به این سوال به ابعاد مختلفی اشاره کرد و گفت:« من بارها و بارها در مورد این موضوع حرف زده ام. زمانی که کسی جرات حرف زدن نداشت، من گفتم اگر جای آقای تاج بودم، ویلموتس را با اردنگی بیرون می‌انداختم. دوست ندارم بیشتر از این در این مورد حرف بزنم، چون ممکن است برای فولادخوزستان تبعات داشته باشد و حق و حقوق باشگاه فولاد تضییع شود. همه می‌دانند من آدم مصلحت اندیشی نیستم.»

قانون جدید را به فال نیک هم می توان گرفت

آذری سپس با اشاره به قرارداد منع ورود خارجی ها بیان کرد:« تصمیمی که برای عدم حضور خارجی ها در لیگ ایران گرفته شده را به نوعی می‌توانیم به فال نیک بگیریم؛ ولی هر تصمیمی که گرفته می‌شود، یک سری مزایا و معایب دارد.»

رطب خورده، منع رطب چون کند؟

مدیرعامل فولادخوزستان در ادامه با اشاره به ضرب المثلی قدیمی حرف هایش را از سر گرفت و افزود:« یک ضرب المثلی داریم که می گوید، « رطب خورده، منع رطب چون کند؟». به هر حال ولی این موضوع در حوزه کلان تصمیم‌گیری کشور اتفاق افتاده و به دلیل مشکلاتی که در تامین و پرداخت منابع ارزی وجود دارد و عدم خروج ارز از کشور، این تصمیم گرفته شده که البته رنج قیمت های بازیکنان را بالا برده است. این موضوع برای باشگاه های ضعیف‌تر آسیب پذیری بیشتری ایجاد می‌کند.»

این قانون برداشته شود، دیگر بازیکن بی کیفیت نباید بیاید

آذری در ادامه به مزایای این قانون اشاره داشت و عنوان کرد:« ولی به هر حال این قانون مزایایی هم دارد. مثلا اینکه باشگاه‌ها از دست پرورده‌های خودشان برای کنترل بازار استفاده کنند. باشگاه ها می توانند در بحث استعدادیابی به بچه‌های خودشان اعتماد کنند. و نکته دیگر اینکه اگر روزی این قانون برداشته شود، دیگر نباید دنبال بازیکن درجه دوم و سوم باشیم و باید بازیکنان با کیفیت خارجی بیاوریم.»

مذاکرات ما به صورت گروهی بوده است

آذری در بخش های پایانی صحبت هایش به تشکر از جواد نکونام سرمربی فولاد و دستیار او حمید رجبی پرداخت و بیان کرد:« تشکر ویژه‌ای می کنم از جواد نکونام و حمید رجبی. آقای رجبی در این روزها به شدت کمک حال باشگاه بوده اند. خیلی از مذاکراتی که در روزهای گذشته انجام شده، به صورت تیمی و با حضور آقای نکونام، آقای رجبی و سردار گودرزی عضو هیئت مدیره باشگاه انجام شده است.»

حتی از لیگ یک هم گزینه داریم

سوال پایانی از آذری این بود که شنیده می شود، چند بازیکن از نماینده های آسیایی ایران در تیررس او و کادر فنی فولادخوزستان قرار دارند. او در واکنش به این سوال گفت:« اول اینکه امیدوارم تیم های ما عملکرد خوبی داشته باشند و صعود کنند. گزینه های ما می تواند از طیف بالاترین تیم جدول باشد تا پایین ترین تیم جدول و حتی لیگ یک؛ ولی با رعایت انصاف مالی و مباحث فنی که نیازهای آقای نکونام را برطرف کنند.»

رسانه ها سعی کردند جلوی آشفته بازار ایجاد شده را بگیرند

او در پایان با اشاره به عملکرد رسانه ها برای کاهش قیمت بازیکنان گفت:« من از رسانه‌های مختلف فوق العاده تشکر می‌کنم. در این شرایط به روش های مختلف خیلی سعی کردند جلوی این آشفته بازار بگیرند.»

جالب است در آرای کمیته وضعیت اعاده دادرسی نمی توان داد

مدیرعامل فولادخوزستان سپس به نکته مهمی در قوانین حقوقی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و با خنده دار دانستن آن، اضافه کرد:« جالب است در آرای کمیته تعیین وضعیت نمی توان اعاده دادرسی کرد. واقعا این موضوع خنده دار است و برایم خیلی جالب است؛ با این وجود چون رای ما توسط کمیته محترم استیناف انشاء شده حق اعاده دادرسی را داریم و بر این اساس این حق را برای خودمان لحاظ می کنیم و منتظر تشکیل جلسه هستیم.»

(اعاده دادرسی از جمله روش‌های فوق‌العاده شکایت از احکام است که راهی برای برگشت به دادگاه صادرکننده حکم قبلی محسوب می‌شود؛ با این هدف که دادگاه از رأی قطعی سابق خود بازگردد، چرا که شاکی مدعی است صدور آن رأی از روی اشتباه بوده و دلایل موجود اجازه نمی‌دهد که چنین حکمی بماند)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای آذری، اگه به شما طبق قرارداد پول بدن، بدت میاد؟؟ پی بفرمایید باید اردنگی رو بزن به مسئولین ورزش کشور ... به همشهریتون و بالادستیش..

    • ملانصرالدین

      همین تفکراتگردن کلفتی ودیکتاتوری کشوررابه اینجاکشانده که بالای هشتاددرصد ناراضی پرست شده

    • بدون نام

      باید تو‌کفاشیان ساکت تاج که یک مشت ادم بی کفایت هستید با لگد از این فوتبال بیرون کرد که فوتبال ایران پاک شود که افرادی مانند ویلموس با ان قرارداد ترکمنچایی به فوتبال ایران راه پیدا نکنند

    • بدون نام

      اردنگی راباید نثار آذری ساکت تاج اسلامیان درودگر وتمام اعضاء هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کرد

    • مرتضی

      ادب و فرهنگ‌غنی یه ایرانی!!!

    • علی

      باید اردنگی را مجلس بیکفایت به بابامسعود لنگی میزد که بانی و باعث رفتن کی‌روش و اومدن ویلموتس شد

    • پیرمرد پرسپولیسی

      چطور وقتی که ویلموتس رواوردید ،همه تون به به وچه چه می کردید وبه تاج تبریک می گفتید برای این انتخابش و تعدادی از هییت ریسه ی فدراسیون نطق میگردند که بهتراز کیروش هم هست ،حالا زبونتون دراز شده ومنتقد خودتون شدید .؟

    • بدون نام

      اردنگی رو باید به بابامسعود بی کفایت زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج