۱۰۳۷۲۶۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رحمتی؛ بازیکن باتجربه، مربی بی‌تجربه

ماجرای مربیگری دروازه‌بانی که روزگاری مدعی شماره یک بودن بود، زیر ذره‌بین روزنامه و مجموعه رسانه‌ای الجزیره قرار گرفته است، شکست شهرخودروی ایران برابر شباب‌الاهلی در اولین تجربه مربیگری سیدمهدی رحمتی شاید از این جهت برای نویسنده الجزیره حساس و جذاب بوده که توقع داشته او را درون دروازه تیمش و همزمان مربی تیمش تماشا کند.

روزنامه فرهیختگان: ماجرای مربیگری دروازه‌بانی که روزگاری مدعی شماره یک‌ بودن بود، زیر ذره‌بین روزنامه و مجموعه رسانه‌ای الجزیره قرار گرفته است، شکست شهرخودروی ایران برابر شباب‌الاهلی در اولین تجربه مربیگری سیدمهدی رحمتی شاید از این جهت برای نویسنده الجزیره حساس و جذاب بوده که توقع داشته او را درون دروازه تیمش و همزمان مربی تیمش تماشا کند.

دو تیم شباب‌الاهلی امارات و شهر خودروی ایران پس از هفت ماه وقفه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه در ورزشگاه الجنوب دوحه به مصاف هم رفتند که نماینده امارات در این مسابقه موفق به کسب پیروزی یک بر صفر شد. حبیب عبدلاسهیل در دقیقه ۷۵ موفق شد دروازه شهرخودرو را باز کند تا نماینده کشورمان دست خالی میدان را ترک کند. تیم شهر خودرو با این شکست بدون امتیاز در قعر جدول گروه B لیگ قهرمانان آسیا باقی ماند.

تیم شهر خودرو که در دو دیدار ابتدایی خود در دور رفت مقابل الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان هم شکست خورده بود، حاصل کارش با این شکست صفر امتیاز در دور رفت مرحله گروهی بود. شهرخودرو در دیدارهای دور برگشت، میزبان حریفانش محسوب می‌شود اما بازی‌ها همه در قطر برگزار می‌شوند!

مربیگری سیدمهدی رحمتی پیش از این نیز مورد نقد بسیاری از کارشناسان بود، البته که نمی‌شود در یک بازی خاص و با شرایط خاص، او را به‌عنوان یک مربی زیر تیغ تند انتقاد گرفت و باید انصاف را در این حوزه رعایت کرد اما نویسنده الجزیره براین باور است که این شکست چیزی جز حسرت برای سیدمهدی رحمتی در پی نداشت. این یک شروع بد برای یک مربی محسوب می‌شود.

کربکندی پیش از این درباره مربیگری رحمتی گفته بود: «رحمتی دروازه‌بان تیم شهرخودرو به‌عنوان سرمربی این تیم مشهدی انتخاب شده است و این موضوع یکی از اتفاقات اعجاب‌انگیز فوتبال است. به هر حال رحمتی با سهراب بختیاری‌زاده اختلاف پیدا کرد و بعد از آن مدیران مشهدی، بختیاری‌زاده را کنار گذاشتند و رحمتی را برای هدایت تیم خود انتخاب کردند. همچنین شهرخودرو شرایط خوبی ندارد و نتایج ضعیفی در آسیا گرفته است.»

در گزارش الجزیره آمده است: «نماینده ایران تاکتیک مشخصی نداشت و مربی این تیم نیز با چند بازیکن خاص مدام در تماس بود و بر سر آنها از راه دور فریاد می‌کشید. گویی راه مشخصی در پیش نداشتند و منتظر یک اتفاق بودند تا شاید مشکل حل شود که البته نشد.»

در ادامه گزارش می‌خوانیم: «این مسابقه اولین تجربه سرمربیگری مهدی رحمتی محسوب می‌شد. او که قرار است به‌عنوان مربی - بازیکن نماینده ایران در لیگ قهرمانان را همراهی کند، به‌عنوان بازیکن ذخیره روی نیمکت حضور داشت و تیمش را هدایت می‌کرد. متین صفائیان، فرشاد فرجی، علی نعمتی، حسن جعفری، محمدعلی فرامرزی، اکبر صادقی، علی نبی‌زاده، علی طاهران، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری و حسین مهربان ترکیب اصلی شهر خودرو در این دیدار را تشکیل می‌دادند. رحمتی خودش از روی سکوها کار را دنبال می‌کرد و محمد نوازی دستیار وی از کنار زمین نماینده ایران را هدایت می‌کرد.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. البته در اواخر نیمه نخست شهر خودرو یک تعویض اجباری داشت و علیرضا نبی‌زاده به خاطر مصدومیت از زمین خارج شد و روح‌الله سیف‌اللهی جانشین وی در این ترکیب شد. در نیمه دوم هم هردو تیم شانس‌هایی برای گلزنی داشتند که در دقیقه ۷۶ بازیکن تازه‌وارد نماینده امارات دروازه تیم تحت‌هدایت مهدی رحمتی را باز کرد. شاگردان رحمتی در واپسین دقیقه بازی می‌توانستند بازی را به تساوی بکشانند اما ضربه سر قاسمی‌نژاد به تیرک دروازه حریف برخورد کرد. با این نتیجه شهر خودرو تنها تیم بدون امتیاز گروه دوم باقی ماند اما شباب‌الاهلی اولین پیروزی خود را در این گروه کسب کرد.»

نویسنده به نقل از وب‌سایت‌های خبری ایران نوشته است: «رحمتی تنها بازیکنی است که در هر ۱۹ دوره لیگ برتر ایران حاضر بوده ‌است و در تمام ۱۹ دوره بازی کرده‌ است. او بازیکن بزرگی است اما آیا مربی بزرگی هم خواهد بود؟ باید به او فرصت داده شود تا ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را به نمایش بگذارد اما این قدم اول اهمیت داشت که البته به بدترین شکل برای مهدی رحمتی تجربه شد و نتیجه خوبی هم در پی نداشت.»

نویسنده این گزارش در پایان گزارش خود سیدمهدی رحمتی را با حجازی مقایسه کرده و آورده است: «او در ایران هواداران زیادی دارد و مشهور است، مربیگری راه و چاهی دارد که باید آنها را دانست و به خاطر آن در دوره‌های مختلف مربیگری شرکت کرد، او البته با این کلاس‌ها و تلاش‌های آکادمیک بیگانه نیست اما یکی از ثروتمندترین تیم‌های باشگاهی در ایران در اعتماد به او ریسک بزرگی کرده و باید منتظر واکنش مقامات این باشگاه یعنی شهرخودرو در ادامه کار باشیم، آیا می‌خواهند با سیدمهدی رحمتی کار را ادامه بدهند و کل فصل آینده را با همین بازیکن و مربی بزرگ در لیگ ایران حضور داشته باشند یا خیر!»

رحمتی که حالا سمت نخستین سرمربی-گلر آسیا را یدک می‌کشد، از روی سکوها تیمش را هدایت کرد و قرارگیری نامش در فهرست بازیکنان و دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده بود تا وی نتواند روی نیمکت بنشیند و باید با فریادهای خود از روی سکوها برنامه‌های مدنظر خود را به زمین منتقل می‌کرد؛ هرچند سیستم دفاعی شهر خودرو در نیمه نخست باعث شد تا شاگردان رحمتی نمایش دلچسبی نداشته باشند اما در نیمه دوم آنها فوتبالی چشم‌نوازتر از خود به اجرا درآوردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج