۱۰۳۷۲۷۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مسی را نگه می‌دارد شجاع و ترابی را نه!

بازیکن‌سالاری در فوتبال ایران نه از زمین مسابقه، بلکه از فصل نقل‌وانتقالات شروع می‌شود. در حقیقت مدل مذاکره بازیکنان با باشگاه‌ها، قرارداد‌هایی که اغلب به‌صورت یکساله و به‌عنوان بازیکن آزاد می‌بندند و آپشن‌های پرشماری که می‌گیرند، کاملا آن‌ها را در موقعیت برتر نسبت به باشگاه قرار می‌دهد.

روزنامه همشهری: بازیکن‌سالاری در فوتبال ایران نه از زمین مسابقه، بلکه از فصل نقل‌وانتقالات شروع می‌شود. در حقیقت مدل مذاکره بازیکنان با باشگاه‌ها، قراردادهایی که اغلب به‌صورت یکساله و به‌عنوان بازیکن آزاد می‌بندند و آپشن‌های پرشماری که می‌گیرند، کاملا آنها را در موقعیت برتر نسبت به باشگاه قرار می‌دهد.

ماجرای بند فسخ قرارداد هم همین است. البته این بند همه جای دنیا وجود دارد، اما شکل توافق بر سر آن در ایران معمولا جوری است که کاملا به نفع بازیکن تمام می‌شود. بعضی‌ها هستند که رک و روراست در قراردادشان نوشته شده باید فلان قدر بدهند و بروند؛ اتفاقی که مثلا برای علیرضا بیرانوند افتاد.

برخی دیگر اما هر طوری که دلشان می‌خواهد با باشگاه تامی‌کنند. در موارد پرشماری، باشگاه به بازیکن اختیار عمل می‌دهد که درصورت دریافت هر پیشنهاد خارجی آزادانه جدا شود و برود؛ اتفاقی که گویا الان برای احسان حاج‌صفی رخ داده و او در آستانه جدایی از تراکتور است.بند فسخ قرارداد باید ارزش داشته و به نفع باشگاه باشد. همین بند، مصمم‌ترین لیونل مسی تاریخ برای جدایی از بارسلونا را در اسپانیا نگه داشت و همین بند باعث شد پاری‌سن‌ژرمن برای آزاد کردن نیمار، واقعا ۲۲۲میلیون یورو به بارسا پول بدهد.

چنین بندی اما در ایران قادر به حفظ امثال شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی نیست. عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرده شجاع بند فسخ دارد، اما «محبت» کند و به باشگاه زمان بدهد! ترابی هم همین وضعیت را داشت و باید تا یک تاریخ خاص ۹۰درصد از قراردادش را می‌گرفت، اما بی‌اطلاعی باشگاه از این بند باعث شد او به‌خاطر ۹درصد دریافتی کمتر، مثل آب خوردن قراردادش با پرسپولیس را فسخ کند و برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستانی

      بله پیراهن رو زدبالا که نوشته رو سینه شو نشون بده امانه تعصب لباس وووو واقعا"حقه باز درجه یکی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج