جاباما
۱۰۳۷۲۸۸
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

اپل سپتامبر هرسال، طی رویدادی از محصولات جدید سخت‌افزاری رونمایی می‌کند. شب گذشته هم شاهد معرفی محصولات جدید اپل، در رویداد آنلاین Time Flies بودیم.

برترین‌ها: اپل سپتامبر هرسال، طی رویدادی از محصولات جدید سخت‌افزاری رونمایی می‌کند. شب گذشته هم شاهد معرفی محصولات جدید اپل، در رویداد آنلاین Time Flies بودیم. رویدادهای اپل از مهمترین مراسم‌های دنیای فناوری بوده و در آن تعدادی از برترین گجت‌ها روی سن آورده می‌شوند.

مراسم امسال کمی متفاوت از سال‌های گذشته بود چرا که به لطف کرونا به صورت مجازی برگزار شده و در آن خبری از آیفون جدید نبود. اما حتی در غیاب آیفون هم سبد پر و پیمان اپل به اندازه کافی هیجان را به مراسم تزریق کرد.

در ادامه مقاله خلاصه مهم‌ترین اتفاقات مراسم شب گذشته را با هم مرور خواهیم کرد.

معرفی ساعت‌های هوشمند اپل واچ ۶ و اپل واچ SE

ساعت‌های هوشمند اپل واچ ۶ و ساعت مقرون به صرفه اپل واچ SE رسما معرفی شدند که در ابتدا به مشخصات اپل واچ ۶ می‌پردازیم.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

همانطور که انتظار داشتیم، این ساعت از طراحی مشابه نسل چهارم و پنجم بهره می‌برد و تفاوت خاصی از نظر ظاهری با آن‌ها ندارد. اما این ساعت برای سنجش اکسیژن خون و پایش بهتر وضعیت خواب مجهز به سنسور‌های جدیدی است.

اپل می‌گوید این ساعت در عرض فقط ۱۵ ثانیه می‌تواند میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند. همچنین اعلام کرده که قصد دارد با بهره‌گیری از این مشخصه، آزمایش گسترده‌ای انجام دهند تا ببیند آیا این مشخصه می‌تواند برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ مثمر ثمر واقع شود یا نه. نمایشگر این ساعت نسبت به نسل قبلی بسیار روشن‌تر شده که به گفته اپل شاهد ۲.۵ برابر روشنی بیشتری هستیم.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

اپل واچ ۶ از تراشه S۶ بهره می‌برد که نسبت به نسل قبلی ۲۰ درصد عملکرد بهتری را به ارمغان می‌آورد. این تراشه بر مبنای چیپست A۱۳ ساخته شده و باید خاطرنشان کنیم که سال قبل نسل پنجم اپل واچ از همان تراشه سری چهارم بهره می‌برد و به همین خاطر شاهد ارتقای مهمی هستیم.

این ساعت در رنگ‌های طلایی، گرافیتی، آبی و قرمز روانه‌ی بازار می‌شود. همچنین باید به معرفی بند جدید موسوم به Solo Loop هم اشاره کنیم که یک بند با جنس سیلیکون است که کاملا یک‌دست محسوب می‌شود. این بند در هفت رنگ مختلف به دست کاربران می‌رسد و کاربرانی که به نخ و ریسمان علاقه دارند از بین بند سیلیکونی و از جنس نخ می‌توانند دست به انتخاب بزنند.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

قیمت پایه اپل واچ ۶ از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود که با پرداخت این مبلغ مدل ۴۰ میلی‌متری GPS نصیبتان می‌شود؛ برای خرید مدل ۴۴ میلی‌متری GPS هم باید ۴۲۹ دلار بپردازید. طبق اعلام اپل، از امروز پیش‌فروش این ساعت آغاز می‌شود و از سه روز دیگر به دست کاربران می‌رسد. مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری سلولار هم با قیمت ۴۹۹ و ۵۲۹ دلار راهی بازار می‌شوند.

در کنار این گوشی، مدل مقرون به صرفه اپل واچ موسوم به SE هم رونمایی شد که با قیمت پایه ۲۷۹ دلار از سه روز دیگر راهی بازار می‌شود و برای خرید مدل سلولار باید حداقل ۳۲۹ دلار بپردازید. این قیمت‌ها مربوط به مدل ۴۰ میلی‌متری است و مدل ۴۴ میلی‌متری معمولی و سلولار به ترتیب ۳۰۹ و ۳۵۹ دلار قیمت دارند. این گجت از بسیاری از ویژگی‌های نسل سوم اپل واچ مانند تشخیص سقوط و مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برد. قلب تپنده آن تراشه S۵ است که به گفته اپل عملکرد آن حدود ۲ برابر بهتر از سری سوم محسوب می‌شود.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

اپل با معرفی این ساعت هوشمند قصد دارد با گجت‌های ساخت شرکت‌هایی مانند فیت‌بیت رقابت کند. از نظر ظاهری تفاوت خاصی بین این مدل و نسل ششم دیده نمی‌شود. از بین مهم‌ترین تفاوت‌های این ساعت نسبت سه نسل ششم اپل واچ می‌توانیم به فقدان نمایشگر همیشه روشن و عدم پشتیبانی از قابلیت‌های سنجش اکسیژن خون و ثبت نوار قلب اشاره کنیم.

هر دو این ساعت‌ها همراه با سیستم‌عامل watchOS ۷ راهی بازار می‌شوند که از مهم‌ترین قابلیت‌های این سیستم‌عامل می‌توانیم به پایش وضعیت خواب اشاره کنیم. همچنین باید بگوییم که هر دو مدل اپل واچ معرفی شده بدون شارژر به دست کاربران می‌رسند که به گفته اپل، این کار به منظور کمک به بهبود وضعیت محیط زیست صورت می‌گیرد.

رونمایی از نسل هشتم آیپد و آیپد ایر جدید

بعد از گمانه زنی‌های مختلف، دقایقی پیش اپل در رویداد آنلاین Time Flies از نسل هشتم آیپد و آیپد ایر جدید با ظاهری شبیه به آیپد پرو‌های این شرکت رونمایی کرد.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

آیپد ایر جدید

به طور حتم کاهش حاشیه‌های نمایشگر و شبیه شدن ظاهر آیپد ایر جدید به آیپد پرو، خبر خوشحال کننده‌ی برای علاقه‌مندان به این سبک از طراحی محصولات است.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

با توجه به کاهش حاشیه‌های نمایشگر، اپل توانسته است که بدون تغییر در ابعاد آیپد ایر، از نمایشگری با اندازه‌ی بزرگ‌تر ۱۰٫۹ اینچی در آن استفاده کند، نسل‌های قبلی آیپد ایر دارای نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی بودند. نمایشگر جدید آیپد ایر که اپل آن را Liquid Retina می‌نماد می‌تواند که گستره‌ی رنگی P۳ پشتیبانی کند.

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به بهره‌مندی از رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل، قابلیت True Tone جهت تنظیم رنگ‌های نمایشگر با توجه به نور محیط، بهره‌مندی از پوشش مخصوصی برای کاهش بازتاب نور از نمایشگر اشاره کرد.

اپل علاوه‌بر طراحی ظاهری برخی ویژگی‌های مورد علاقه‌ی کاربرانش در آیپد پرو‌های این شرکت را هم به این این آیپد ایر جدید اضافه کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به جایگزینی پورت «لایتنینگ» (Lightning) با USB-C اشاره کنیم.

کاربران با استفاده از این پورت جدید می‌توانند که به انتقال اطلاعات با سرعت شگفت‌انگیز ۵ گیگابیت بر ثانیه بپردازند. علاوه‌بر این موضوع، استفاده از این پورت جدید باعث خواهد شد که کاربران بتوانند به شکل ساده‌تری وسایلی مانند حافظه‌های خارجی، دوربین یا حتی نمایشگر‌های ۴ K را به آیپد ایر جدید وصل کنند.

با توجه به استفاده‌ی اپل از طراحی ظاهری آیپد‌های پرو خودش در آیپد ایر، بالاخره شاهد خداحافظی با دکمه‌ی خاطره انگیز هوم در آیپد ایر جدید هستیم. البته نکته‌ی جالب توجه در رابطه با این آیپد ایر جدید عدم استفاده‌ی اپل از قابلیت تشخیص چهره Face ID در آیپد ایر جدید است.

برای اولین بار در تاریخ محصولات اپل، این شرکت قابلیت Touch ID خودش را که با معرفی آیفون ۵ S شاهد استفاده از آن بودیم، در دکمه‌ی پاور دستگاه که در لبه‌ی کناری آن قرار گرفته است ترکیب کرده است.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

پردازنده‌ی که اپل در آیپد ایر جدید از آن استفاده کرده است A۱۴ Bionic است که بر اساس معماری ۵ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده‌ی جدید در حدود %۴۰ از پردازنده‌ی استفاده شده در نسل قبلی آیپد ایر قوی‌تر است.

پردازنده‌ی A۱۴ Bionic دارای ۶ هسته است که (چهار تا از این هسته‌ها برای انجام کار‌های سبک و دو تا از آن‌ها برای انجام کار‌های سنگین هستند). اپل در این پردازنده از ۱۱٫۸ میلیارد ترازیستور استفاده کرده است.

اپل در رابطه با قدرت این چیپست می‌گوید که این این پردازنده یکی از پیشرفته‌ترین پردازنده‌هایی است که آن‌ها تا کنون ساخته‌اند. اپل در این پردازنده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی خاصی استفاده کرده است که باعث می‌شوند اپ‌های که کاربران از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کند با سرعت بیشتری اجرا شوند.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

اپل اعلام کرده است که توسعه دهندگان این اکوسیستم می‌توانند از قابلیت‌ها و قدرت این پردازنده برای بهبود اپ‌های‌شان استفاده کنند.

در قسمتی پشتی آیپد ایر جدید، شاهد استفاده از تنها یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستیم. این دوربین هم اکنون دارای لرزشگیر تصویر بهبود یافته است. در قسمت جلویی دستگاه اپل از دوربین ۷ مگاپیکسلی برای انجام کار‌های مانند تماس ویدیویی استفاده کرده است که می‌تواند به ضبط فیلم با رزولوشن ۱۰۸۰ p و به صورت ۶۰ قریم در ثانیه بپردازد.

علاوه‌بر طراحی ظاهری، اپل برخی دیگر از ویژگی‌های ایپد پرو خودش مانند پشتیبانی از قلم جدید Apple Pencil و همچنین کیبورد جدید را به آیپد ایر اضافه کرده است. استفاده از این ویژگی‌ها باعث شده است که آیپد ایر بیشتر از پیش به آیپد پرو شبیه شود. البته کاربران برای استفاده از این لوازم‌های جانبی باید ۱۲۹ دلار برای قلم و ۲۹۹ دلار برای کیبورد بپردازند.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

همانگونه که در تصاویر دیده‌اید اپل این ایپد ایر جدید را در پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، رزگلد، سبز و آبی آسمانی عرضه خواهد کرد. قیمت در نظر گرفته شده برای این آیپد ایر جدید ۵۹۹ دلار است و اپل قصد دارد که آیپد ایر جدید را از ماه اکتبر (مهر ماه) به بازار عرضه کند.

آیپد نسل هشتم

در مراسم امشب، علاوه‌بر رونمایی از آیپد ایر جدید با ویژگی‌های جذاب، شاهد رونمایی از نسل هشتم آیپد هم بودیم.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

برخلاف آیپد ایر جدید که دارای ظاهری شبیه به آیپد پرو است. نسل هشتم آیپد با همان ظاهر مرسوم قدیمی و با دکمه‌ی هوم و حاشیه‌های زیاد نمایشگر معرفی شد.

اپل در این آیپد جدید از نمایشگری ۱۰٫۲ اینچی استفاده کرده است و شاهد استفاده از پردازنده‌ی سریع‌تر A۱۲ درنسل هشتم آیپد هستیم.

اپل در نسل هفتم آیپد از نمایشگری ۹٫۷ استفاده کرده، اما در نسل جدید با افزایش ۰٫۵ شاهد استفاده از نمایشگری با اندازه‌ی ۱۰٫۲ اینچی در این آیپد هستیم.

اپل با استفاده از پردازنده‌ی A۱۲ برای اولین بار قابلیت‌های موتور عصبی پردازنده‌هایش را به نسل جدید آیپد اضافه کرد. با توجه به نوع پردازنده‌ی استفاده شده، نسل هشتم آیپد اکنون دارای توان گرافیکی دو برابری در مقایسه با نسل قبلی خود است.

اپل اعلام کرده است که هیچ‌گونه تغییراتی را در ابعاد دستگاه ایجاد نکرده است و کاربران می‌توانند که از کیس‌های قبلی خود بر روی این آیپد جدید هم استفاده کنند.

سیستم عامل استفاده شده در این نسل جدید ipadOS ۱۴ خواهد بود. با توجه به این موضوع شاهد بهرمندی از تمامی قابلیت‌های ارائه شده در این سیستم عامل جدید در این نسل از آیپد هستیم.

بر خلاف آیپد ایر، اپل ترجیح داده است تا از پورت لایتنینگ در این آیپد استفاده کند و کاربران همانند گذشته می‌توانند که از سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID که در دکمه‌ی هوم قرار گرفته است، برای کار‌های مانند باز کردن قفل آیپد یا کار‌های دیگر استفاده کنند.

با وجود این تغییرات صورت گرفته، در مقایسه با آیپد ایر جدید این به‌روزرسانی‌های انجام شده آن‌قدر‌ها هم چشمگیر نیستند.

آپید نسل هشتم در سه رنگ خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد شد و کاربران می‌توانند که این تبلت را با قیمت ۳۲۹ دلار تهیه کنند. ظرفیت‌های ارائه شده برای این آیپد‌ها ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت است و همانند گذشته می‌توان این تبلت را با ارتباط LTE تهیه کرد. قیمت نسخه‌ی LTE از ۴۵۹ دلار آغاز خواهد شد.

شما می‌توانید که امروز این نسل جدید را سفارش دهید و این آیپد ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور ماه) عرضه خواهند شد.

تاریخ انتشار iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ اعلام شد

اپل در رویداد Time Flies رسما اعلام کرد که iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ و نسخه‌ی جدید watchOS و tvOS قرار است ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) منتشر شوند.

در مراسم Time Flies اپل چه گذشت؟

جدیدترین نسخه از سیستم عامل‌های اپل برای دستگاه‌های مختلف شامل آیفون، آیپد، اپل واچ و اپل TV تقریبا به‌طور کامل آماده شده‌اند. اپل در رویداد Time Flies امشب، رسما اعلام کرد که سیستم‌عامل‌های iOS ۱۴ و iPadOS ۱۴ به‌همراه جدیدترین نسخه از watchOS و tvOS قرار است از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) رسما دردسترس قرار گیرند.

تاکنون، اپل نسخه‌های بتای متعددی برای iOS دردسترس قرار داده و پس از چند ماه انتظار، سرانجام قصد دارد نسخه‌ی نهایی را منتشر کند. تا پیش از برگزاری مراسم Time Flies اپل، توسعه‌دهندگان نسخه‌ی کامل سیستم‌عامل‌های جدید را دریافت نکرده بودند؛ بنابراین، انتشار عمومی آن‌ها برای کاربران معمولی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. درهرصورت سیستم‌عامل‌های جدید اپل با مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها در راه هستند.

iOS ۱۴ که به‌همراه دیگر سیستم‌عامل‌ها در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC ۲۰۲۰ معرفی شد، پس از سال ها، امکان اضافه‌کردن ویجت‌ها را به صفحه‌ی هوم فراهم می‌کند. iOS ۱۴ تمامی اپلیکیشن‌های شما را در قالب بخش جدیدی با عنوان App Library گردآوری می‌کند و میزبان حالت تصویردرتصویر می‌شود. این قابلیت پیش‌تر در آیپد‌ها حضور دیده شده بود.

جدیدترین نسخه‌ی iOS نیز میزبان اپلیکیشنی با نام Translation است که می‌تواند متون مدنظر شما را به زبان‌های مختلف ترجمه کند. iPadOS ۱۴ به شما امکان نمی‌دهد ویجت‌ها را در جای دلخواه از صفحه‌ی هوم قرار دهید؛ بااین‌حال، قابلیت‌های جدیدی برای اپل‌پنسل معرفی می‌کند.

قابلیت جدید Scribble در iPadOS ۱۴ به شما امکان می‌دهد با دست‌خط خود در هر باکس متن‌محور دلخواه، نوشتن را آغاز کنید تا خود سیستم‌عامل دست‌نوشته‌ی شما را به متن تبدیل کند. همچنین، شمار بیشتری از اپلیکیشن‌های اپل در iPadOS ۱۴ میزبان نوار کناری (سایدبار) شده‌اند و منو‌های گسترده‌تری دارند تا بتوان در نمایشگر بزرگ‌تر آیپد پرو از آن‌ها استفاده کرد.

هر دو نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS بهبود‌هایی در اپلیکیشن Messages اعمال می‌کنند؛ ازجمله سنجاق‌کردن پیامک‌ها. افزون‌براین، اپلیکیشن Maps در سیستم‌عامل‌های جدید امکان مسیریابی با دوچرخه را فراهم می‌کند و در آن‌ها اعلان مربوط به تماس ورودی ابعاد کوچک‌تری دارد. جدیدترین نسخه‌های iOS و iPadOS ازلحاظ حریم خصوصی نیز بهبود‌های محسوسی پیدا کرده‌اند.

منبع: دیجیاتو، دیجی کالا و the verge

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر روز دور تر میشیم

    • بدون نام

      600 دلار برا ما گرون در مياد وگرنه قيمتاش خيلي خوبه

    • احمد

      اقایون مدیر و مسئول الان برای چی چی زاده هاشون میخرن با شعار مرگ بر امریکا تقدیمشون میکنن

    • هرچی

      600 دلار با دلار ۳۰ تومن و ۶ تومن رجیستر و سود دلال و ... کم کم ۲۶ میلیون تومن معادل ۱۰ ماه حقوق من بدون اینکه کسر بیمه بشم و چیزی خرج کنم

    • بدون نام

      از مصیبت های ایرانی بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج