۱۰۳۸۸۴۰
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

زن متهم به شوهرکُشی در یک قدمی چوبه‌دار

زن جوانی که به خاطر کینه از شوهرش او را با اسید سوزانده و باعث مرگش شده بود، با تأیید حکم قصاص ازسوی دیوان عالی کشور، یک قدم دیگر به مرگ نزدیک شد.

روزنامه شرق: زن جوانی که به خاطر کینه از شوهرش او را با اسید سوزانده و باعث مرگش شده بود، با تأیید حکم قصاص ازسوی دیوان عالی کشور، یک قدم دیگر به مرگ نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار ما، سه سال قبل جسم سوخته مرد جوانی به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل شد. هنوز اقدامات پزشکی روی این مرد آغاز نشده بود که پرستاران متوجه شدند او جانش را از دست داده است.

وقتی همسر مقتول مورد بازجویی قرار گرفت، ابتدا منکر همه‌چیز شد و گفت نمی‌داند چه اتفاقی برای شوهرش افتاده است؛ اما بعد که مأموران به اختلاف او و شوهرش پی بردند، زن جوان به قتل اعتراف کرد.

او گفت: من و شوهرم خیلی با هم اختلاف داشتیم. او مرد بداخلاقی بود و خیلی من را اذیت می‌کرد، کتک می‌زد و خرجی نمی‌داد. من و بچه‌ام گرسنگی می‌کشیدیم. به همین خاطر او را سوزاندم. متهم گفت: من قصد سوزاندن شوهرم را داشتم و نمی‌خواستم او را بکشم.

پرونده بعد از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. متهم پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه و بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند و سپس متهم در جایگاه قرار گرفت.

او گفت: شوهرم بسیار بداخلاق بود، به هر بهانه‌ای من را کتک می‌زد، اذیت می‌کرد و پول خورد و خوراک من و پسرم را نمی‌داد. با اینکه بچه خودش بود، به او هم بی‌توجهی می‌کرد. بارها به او گفتم این کارهایت یک روز باعث می‌شود کاری را که نمی‌خواهم، انجام بدهم و تو را با اسید بسوزانم.

حتی تهدید کردم خودم و پسرم را با اسید می‌سوزانم. باز هم بی‌توجهی کرد. روز حادثه با هم بحث کردیم، او تا جایی که توان داشت من را زد. همه بدنم درد می‌کرد، آن‌قدر از او کینه داشتم که نمی‌دانستم خشمم را چطور خالی کنم. منتظر شدم تا شب شد. وقتی خواب بود، اسید را آوردم و روی او پاشیدم.

می‌خواستم زجری که من از دستش می‌کشم، او هم بکشد. من قصد کشتنش را نداشتم، فقط می‌خواستم کمی اذیتش کنم تا حواسش را جمع کند. با توجه به درخواست قصاص اولیای‌دم، هیئت قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. رأی صادرشده مورد اعتراض متهم قرار گرفت و دیوان عالی کشور نیز به‌دلیل نقص در تحقیقات، رأی صادرشده را نقض و پرونده را بازگرداند.

به این ترتیب متهم دوباره پای میز محاکمه رفت. او یک‌بار دیگر ادعایش را مطرح کرد و گفت قصدی برای کشتن نداشته و می‌خواسته شوهرش را بسوزاند. با برطرف‌شدن نواقص و استعلام از پزشکی قانونی که علت دقیق مرگ را اسید عنوان کرد، قضات وارد شور شدند. از آنجایی که مادرشوهر متهم بار دیگر بر قصاص تأکید کرد و گفت حاضر به گذشت نیست، قضات متهم را یک بار دیگر به قصاص محکوم کردند. رأی صادره این‌‌بار در دیوان عالی کشور به تأیید رسید و متهم در فهرست قصاصی‌های دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر که این مرد مرد.ولی بهتر بود با مهریه مینداختیش زندان آب خنک بخوره و طلاق غیابی

    • ************shanjani ********

      ... زنِ جوان دوبار . باید اعدام شود.. اعدامِ اول به جرم اسید پاشی.. اعدامِ دوم به جرم قتلِ شوهر.!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

    • جنوبی ام

      با سلام با اینکه شخص دیگری،در جریان نیست یعنی یه مرد دیگه تو این جنایت دست نداشته ممکنه زنه راست بگه اینقدر اذیتش،کرده که اینطوری میخواسته تلافی،کنه

    • سالار

      چرا مردی که زنی را به قتل برساند اعدام نمیشه ولی برعکس اگه زنی مردی را به قتل برساند اعدام میشه
      جنسیت فرق میکنه یا انسانیت؟
      اگه کسی میدونه لطفا جواب بده

      پاسخ ها

      • حسین

        ماهم نمی دانیم احتمالا موسس این قوانین مردها هستن

      • مجید

        سلام بدون توجه به موضوع قتل بالا، قصاص قصاص است چه برای مرد و چه برای زن.
        فقط اگه مردی زنی رو بکشه بخاطر دیه دوبرابری مرد نسبت به زن، خانواده زن در صورت اصرار به قصاص، باید نصف دیه مرد رو به وراث بدن تا مرد قصاص بشه

    • بدون نام

      امان از این مادر شوهرها حالا اون بچه نه مادر داره نه پدر

    • .

      سالار حرفت درسته

    • .

      سالار حرفت درسته

    • بدون نام

      زنی که بهش ظلم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج