۱۰۳۹۲۲۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تحقیقات ویژه برای دستگیری عاملان ۲ سرقت بزرگ

متهمان دو سرقت بزرگ که در دزدی‌های جداگانه به یک خانه و یک مطب دستبرد زده بودند، در جریان تحقیقات تخصصی پلیسی به دام افتادند.

روزنامه شرق: متهمان دو سرقت بزرگ که در دزدی‌های جداگانه به یک خانه و یک مطب دستبرد زده بودند، در جریان تحقیقات تخصصی پلیسی به دام افتادند.

دو متهم یکی از این پرونده‌ها هنوز فراری هستند که تحقیقات برای دستگیری آنها همچنان ادامه دارد. در اولین پرونده سارقان ۹میلیاردی خانه‌ای در سعادت‌آباد که دو مرد و دو زن بودند، دستگیر شدند. بیست‌وسوم بهمن سال گذشته یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد دو مرد جوان و یک زن به زور وارد منزلش در محله سعادت‌آباد شده و پس از بستن دست و پاهایش، او را مضروب و سپس اموالش را از قبیل مدارک، دو فقره چک هرکدام به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال، تلفن همراه، لپ‌تاپ، پوشاک و ۱۲هزارو ۵۰۰ دلار در مجموع به ارزش ۹ میلیارد ریال سرقت کرده و از محل گریخته‌اند.

کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه دوم پلیس آگاهی با شروع تحقیقات و بررسی‌های اولیه متوجه شدند زنی به نام ناهید با شاکی مدتی است اختلاف دارد و در روز سرقت ناهید حوالی منزل شاکی دیده شده است. تحقیقات پلیسی نشان از این داشت که ناهید در سرقت نقشه دست داشته و با همدستی دو مرد و یک زن سرقت را انجام داده است.

کارآگاهان با هماهنگی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران سه متهم را در عملیات جداگانه دستگیر کردند. این متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافات خود اظهار کردند در سرقت شخصی به نام جمال آنها را همراهی کرده است. با شناسایی هویت متهم متواری کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق شدند مخفیگاه جمال را در شرق تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را چندی‌قبل در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

با دستگیری هر چهار متهم مشخص شد علت ارتکاب جرم متهمان خصومت شخصی بوده است. در ادامه تحقیقات پلیسی، تعدادی از اموال شاکی در مخفیگاه متهمان کشف و چهار متهم با صدور قرارهای مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند. در پرونده دوم با دستگیری سارق حرفه‌ای اموال مسروقه ۸۰۰میلیون‌تومانی از انباری خانه او کشف شد.

هفدهم اسفند سال گذشته زنی پزشک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد سارق یا سارقان شب گذشته وارد مطب وی در حوالی خیابان اسکندری شده و تعداد زیادی از لوازم پزشکی موجود در مطب به ارزش تقریبی هشت میلیارد ریال را سرقت کرده‌اند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه موضوع به مرجع قضائی اطلاع داده و تکمیل تحقیقات پلیسی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی محول شد.

تیمی از کارآگاهان در گام اول تحقیقات پلیسی راهی مطب شاکی شدند و در بررسی و پایش محدوده وقوع سرقت توانستند یکی از سارقان مطب را به نام یعقوب که از مجرمان سابقه‌دار است، شناسایی کنند. کارآگاهان پس از پنج‌ماه کار شبانه‌روزی برای شناسایی مخفیگاه یعقوب در نهایت موفق شدند وی را یکم شهریور‌ماه با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر کنند و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

متهم در بازجویی‌ها گفت: با همدستی دو نفر از دوستانم به نام‌های سینا و سیامک با بازکردن در ساختمان اموال شاکی را سرقت کردیم ولی با توجه به اینکه اموال مسروقه تجهیزات پزشکی بود تاکنون موفق به فروش آنها نشده‌ایم و تمامی اموال را در انباری خانه‌ام است. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه با راهنمایی متهم اموال مسروقه کشف و به مال‌باخته تحویل داده شد، تصریح کرد: تحقیقات پلیسی برای دستگیری همدستان متهم و کشف سایر جرائم احتمالی ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج