جاباما
۱۰۳۹۲۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تاثیر تغییر ساعت بر الگو و حجم ترافیک پایتخت

تغییر ساعت رسمی کشور همواره یکی از عواملی است که گفته می‌شود در تغییر الگوی ترافیک در شهرهای بزرگ و به ویژه تهران موثر است. در همین راستا رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک این پلیس به تشریح آماری تاثیر تغییر ساعت بر حجم ترافیک در معابر پایتخت پرداخته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: تغییر ساعت رسمی کشور همواره یکی از عواملی است که گفته می‌شود در تغییر الگوی ترافیک در شهرهای بزرگ و به ویژه تهران موثر است. در همین راستا رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک این پلیس به تشریح آماری تاثیر تغییر ساعت بر حجم ترافیک در معابر پایتخت پرداخته‌اند.

سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تاثیر تغیر ساعت رسمی کشور بر الگو و حجم ترافیک در تهران اظهار کرد: روزگذشته اولین روز در سال ۹۹ بود که با جابجایی یک ساعته در ساعت رسمی کشور همراه شد. در همین راستا نیز رصد ترافیک شهر تهران نشان می‌دهد که ترافیک شهر تهران در مقایسه با روزهای قبل نیم ساعت زودتر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع سبب افزایش حجم تردد خودروها در سطح معابر نیز شده و با ترافیک عصرگاهی نیز ارتباط داشت، اظهارکرد: با توجه به تغیر زمان رسمی کشور، در سطح شهر تهران تغییر الگوی ترافیک نسبت به ایام مشابه سال قبل و روزهای گذشته محسوس است. با رصد دوربین های معابر شهری این طور به نظر می رسد که بار ترافیکی روز گذشته از ساعت ۶:۱۵ صبح یعنی حدود ۳۰ دقیقه زودتر از روزهای گذشته آغاز شده است، اما نسبت به سال گذشته ساعت شروع ترافیک تغییر خاصی نداشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه حجم ترافیک و میزان ورود خودروها به معابر شهری در طول روز ۳۱ شهریورماه ۹۹ در تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی ۳۱شهریور۹۸ کاهشی ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: اما این میزان نسبت به قبل از تغییر ساعت، یعنی یک روز قبل، افزایش ۱۸ در صدی داشته است.

سرهنگ مجید رنجبر، رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ نیز دراین باره به ایسنا، گفت: با بررسی های صورت گرفته و مقایسه آمار و نمودارهای موجود، حجم ترافیک تا ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته ۳۱ شهریور، نسبت به روز قبلترش یعنی ۳۰ شهریور که ساعت تغییر نکرده بود، ۱۵ درصد افزایش داشته است. در عین حال حجم ترافیک تا ساعت ۱۲ دیروز نسبت به روز مشابه‌اش در سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است.

رنجبر همچنین گفت: حجم ترافیک عصر گاهی روز ۳۱شهریور نسبت به روز گذشته آن یعنی قبل از تغییر ساعت، ۱۵ درصد افزایش و حجم ترافیک عصرگاهی در همین تاریخ نسبت به سال گذشته در حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج