۱۰۳۹۳۷۴
۷۱ نظر
۵۵۰۰
۷۱ نظر
۵۵۰۰
پ

سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ

سریال «دل» شروع چندان جذابی نداشت و همچنان واکنش‌ها و انتقادات منفی تماشاگران پابرجاست.

برترین‌ها: سریال نمایش خانگی «دل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی سال ۹۸ تولید شده است. منوچهر هادی ساختن سریال های پرمخاطب را خوب بلد است اما پس از توزیع چند قسمت ابتدایی سریال مشخص شد که این‌بار موفق نشده است نظر مثبت مخاطبان را جلب کند.
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
از همان قسمت‌های ابتدایی کار حاشیه های سریال شروع شد از سانسور لباس بازیگران تا گفت و گو اخیر سعید راد و ابراز پشیمانی از بازی در سریال. با هم بعضی از این حواشی را مرور می کنیم .
قصه تکراری
«دل» یک ملودارم عاشقانه و اجتماعی است. داستان درباره دختر و پسری‌ست که با مخالفت خانواده‌هایشان بالاخره موفق می‌شوند با هم ازدواج کنند؛ اما در شب عروسی، عروس گم می‌شود و همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. قصه کلیشه‌ای و تکراری یکی از اصلی‌ترین ایرادهای سریال «دل» است.
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
اگرچه بسیاری از سریال‌های تلویزیون یا نمایش خانگی هم این مشکل را دارند، اما درباره این مجموعه، مشکل این است که قصه از اساس روی یک ماجرای کاملا تکراری بنا شده است.
ریتم کند
کُند که نه، انگار متوقف شده است! یکی دیگر از حواشی سریال «دل» مربوط به ریتم کند سریال است. منوچهر هادی ریتم آهسته سریال را طبیعی و منطبق با ساختار آن دانست و گفت: این سریال درباره روابط بین افراد است و یک سریال اکشن و حادثه‌ای نیست که ریتم تند داشته باشد و این به اقتضای قصه اتفاق می‌افتد.
پوشش عجیب بازیگران
حاشیه دیگر سریال «دل» مربوط به سانسور پوشش بازیگران زن آن بود. بعد از آغاز پخش اولین قسمت، طولی نکشید که وزارت ارشاد، دستور سانسور کردن پوشش برخی از بازیگران آن مانند نسرین مقانلو و مهراوه شریفی‌نیا را صادر کرد. توضیحاتی که منوچهر هادی در اینستاگرام خود منتشر کرد:
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
به دلیل ممیزی لباس بانو نسرین مقانلو توسط وزارت ارشاد مجبور شدیم بخش رنگی لباس رو به رنگ آبی در بیاوریم این پروسه نزدیک به دو ماه کار برد و در بخش‌هایی از صحنه‌های فیلم، گردن‌بند خانوم مقانلو هم به رنگ آبی در آمده بود که بهتر از این نمی‌شد. ممنون از توجه شما.
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
مسئله دیگری که در سریال «دل» مخاطب را پس می‌زند، سبک پوشش شخصیت‌های قصه است؛ «اتابک» بیشتر اوقات در خانه کراوات زده! «توران» همیشه لباس‌های مجلسی به تن دارد و انگار آماده رفتن به مهمانی است.
افسانه بایگان بازیگر سریال«دل» در گفت و گو با هوشنگ گلمکانی منتقد در خصوص آرایش غلیظ و پوشش مرتب در این سریال اظهار داشت که این نگاه و خواسته کارگردان بود و اگر کسی جدا از این روند پیش می رفت، محصول خوبی از آب در نمی آمد.
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
پشیمانی و انتخاب نامناسب بازیگران
سعید راد در گفت‌وگویی که اخیرا با رادیوتهران داشته از بازی در «دل» ابراز پشیمانی کرده و گفته است: «من از این کار راضی نیستم چون مال این حرف‌ها نیستم، من سینمایی بازم. این اشتباهی بود که کردم و تا آخر هم ایستادم و کار را تمام کردم. چون اصلا عادت ندارم کاری را که قبول می‌کنم، نیمه‌کاره رها کنم. تجربه‌ای بود که برایم خوشایند نبود و امیدوارم دیگر هیچ‌وقت تکرار نشود».
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
یکی دیگر از ویژگی‌های منفی سریال «دل» که از همان ابتدای سریال مورد انتقاد مخاطبان بود، انتخاب نامناسب بازیگران اصلی آن است. ساره بیات ۴۰ سال و حامد بهداد ۴۶ سال دارد، بنابراین برای بازی در نقش دختر و پسر جوانی که تازه در آستانه ازدواج هستند، گزینه مناسبی نیستند و نمی‌توانند برای مخاطب باورپذیر باشند.
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
سعید راد در گفت وگوی اخیرش به این نکته نیز اشاره کرده است: « حامد بهداد و ساره بیات برای اینطور نقش‌ها ساخته نشده‌اند،در انتخاب بازیگران اشتباه می‌کنند. چهره حامد بهداد و ساره بیات برای اینطور نقش‌ها ساخته نشده‌ است. چراکه افسرده، غم‌باره و سن بالا هستند. اعتراضی کردم من باشم یا نباشم فرقی نمی‌کند. صورت‌شان شاد نیست برای عشق و عاشقی که مردم همذات‌پنداری کنند!»
منوچهر هادی پس از اظهارنظر سعید راد پیرامون «دل» متنی را در اینستاگرامش منتشر کرده است او از این گفته است که ترجیح می‌دهد فقط به خاطرات خوب پشت صحنه فکر کند و اینکه اگر نقدی به سریال وارد است آن را می‌پذیرد و با تمام وجود سریال«دل» را ساخته و مثل خود راد پای کارش ایستاده است: «از همه کسانی که به هر دلیلی با سریال دل ارتباط برقرار نکردند هم عذرخواهی می‌کنم.»
در حالی که منوچهر هادی هیچ پاسخی به انتقادها نداد، همسرش یکتا ناصر در واکنشی به متن منوچهر هادی به طور تلویحی سعید راد را مورد اتهام قرار داده و با لحنی عجیب و غریب خطاب به همسرش نوشته است: حقا که جایگاه بلند تو تحسین‌برانگیز است و وسوسه رسیدن به آن برای بعضی حسادت را جایز می‌کند.
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
نقد سریال
فراستی مدتی قبل در بخشی از صحبت های خود در بخش میز نقد برنامه «هفت» که شب های جمعه از شبکه ۳ سیما پخش می شود درباره ی سریال «دل»گفته بود: «پنج دقیقه از این سریال را دیدم و شش دقیقه از آن اسلوموشن بود. تا حالا آب بستن تا این حد را ندیده بودم. حالا چی نشون می داد به کنار. مطلقاً کارگردانی، بازیگری، قصه و هیچ چیز دیگری هم در کار نبود و جالب اینجا است که کارگردان این سریال، درس کارگردانی در یکی از مؤسسات هم می‌ دهد و این یعنی وضعیت فاجعه!»
سریال دل؛ فیلمفارسیِ کشدار با آرایش غلیظ
منوچهر هادی معتقد است که ترغیب به تجمل‌گرایی نکرده و زندگی خیلی لاکچری را نشان نداده است تنها دو خانواده مرفه به تصویر کشیده است. منوچهر هادی در پاسخ به هوشنگ‌گلمکانی که گفته بود: نمایش این همه تجمل برای مردمی را که در تأمین معیشت زندگی شان نگران و ناتوان هستند .در پاسخ گفت که: «هدف بیان مشکلات خانواده‌های اشرافی است و نه ترویج آن و اینکه نمایش چنین چیز‌هایی ممکن است در کسی ایجاد انگیزه هم بکند».
منبع: روزنامه خراسان، وطن امروز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 007

      وقتی یه تدارکات چی بدون هیچ سواد سینمایی میاد برای مردم سریال درست می کند و در اکثر مواقع هم موفق است نشان از بیسوادی مردم این مملکت است نه سازنده این سریال ها . چرا فیلم اخراجی ها در ایران بیشتر از فیلم جدائی نادر از سیمین دیده شده است . به خاطر ذائقه ضعیف و کج و بیمار مردم سرزمینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوانی در شهریها الان کش اومده و چهل ساله ها هنوز تازه ممکنه بخوان ازدواج کنند.ضمن اینکه عشق و عاشقی هم ربطی به سن نداره.خیلی مواقع روابط در سنین بالاتر پیچیده میشه

      • بدون نام

        والا دنیا خیلی وقته تغییر کرده.چرا بعضیها اصرار دارند روابط ایلیاتی خودشون رو تا ابد بدون تغییر ادامه بدن و تازه تحمیل هم بکنند؟

      • بدون نام

        اطراف شما فقط بیست ساله ها ازدواج می کنند؟ خب طرفای ما سن ازدواجبالای سی ساله و چهل ساله هم زیاد داریم.طبقه ای هم قصه اش بیان شده از طرفای شما نیستند:)

      • بدون نام

        اینکه سریال زرد و مزخرفه به خاطر ازدواج یا عاشقیت چهل ساله ها نیست! و البته مطمئنم اگه به جای بیات یک زن بیست سی ساله نقش رو بازی میکرد این حرفها زده نمیشد چون مردها در فرهنگ ایرونی تاریخ انقضا ندارند:)))

      • بدون نام

        اخراجی ها چه ربطی به سریال دل داشت؟ اتفاقا اخراجی ها موضوع دفاع مقدس و تحول انسان ها بود ولی جدایی نادر از سیمین کن که جز سیاه نمایی چیزی نداشت

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        غصه نخور کجای این مملکت درسته؟ که سریال ساختنش درست باشه

      • بدون نام

        اخراجی های ۱ که عالی بود بهتر از تملم فیلمهای مزخرف فرهادی، ولی متاسفانه خیلی زود در حالیکه هنوز روی پرده بود توی خونه های مردم هم
        بود. حالا چون همه مثل شما افسرده نیستن که فیلمهای سیاه اجتماعی رو دوست داشته باشن دلیل برذائقه ضعیفشون نیست

      • بدون نام

        تا حدی مثبت و تا حدی منفی.کلا نظرم رو ازین کامنت پس میگیرم

      • بدون نام

        روستایی و ایلیاتی یعنی اصیل نجیب شریف و خانواده دار

      • ناشناس

        تا آنجا که راجع فیلم اخراجی ها حرف نزده بودی خوب گفتی

      • بدون نام

        ایلیاتی یعنی دختر ده ساله رو شوهر بده و زن چهل ساله رو پیرزن ببین.فرهنگ ایلیاتی ضد زنهای شهریه ...

      • ترجیحا بینام

        بس کنید باوووواااا
        جنبه یه مژه مصنوعی و رژ رو هم ندارید؟!؟!؟!
        ...

      • بدون نام

        من که قسمت اول و دیدم تلویزیون و
        خاموش کردم انگار یک داستان یکشبه
        رو بخوای برای بچه ها یکماه کشش بدی.
        حتما خانم یکتا ناصر میگه همه منتقدین
        به شوهرم حسادت میکنند

    • بدون نام

      چقدر خوشحالم ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موندم این سعید راد و افسانه بایگان بعد از گرفتن پول زیر آب کارگردان رو میزنن، اگه نارضایتی بود وسط سریال عنوان میکردین،دوما خانم بایگان خودش تو این مصاحبه کم از سریال دل آرایش ندارن با ادعا داره میگه به خواسته کارگردان آرایش داشتیم

    • محمود

      بازیگران پا به سن گذاشته با هزار بزک و دوزک با هزار لابی و زد و بند اجازه ورود به جوانان رو نمیدند نمونه اش همین خانم ساره بیات که هم زمان در 10 تا سریال و فیلم و با یک ریتم و یک کاراکتر بازی میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدرم که نچسبه

      • بدون نام

        با مردهای سن بالا مشکل نداری؟ سینما مثل جهان همیشه مردانه بوده.وقتی زنی در سن بالاتر می تونه همچنان نقش اول باشه باید ذوق کنی نه که سعی کنی مردسالاری رو تثبیت کنی

      • بدون نام

        بگذریم که ساره بیات سن اش بالا نیست .با استانداردهای شما گفتم سن بالا

      • بدون نام

        به قول یکی اون بالا اگه به جای بیات یه دختر 20 ساله بود مشکلی با سن بالای بهداد نداشتید هه

      • بدون نام

        ساره بیات نماد زنهای هم سن و سالشه که میخوان با مردهایی نزدیک سن خودشون ازدواج کنند ولی دختربچه های نسل شما نمی گذارند و با پیرمردهای چل ساله ازدواج می کنند.اررره

      • بدون نام

        هر وقت ساره بیات با پسر بیست ساله همبازی شد بیا نق بزن

      • بدون نام

        مردهایی مثل تو به زنها شبیه اشیا نگاه می کنن نه انسان دیگه وقتشه زنها از خواب غفلت بیدار بشن

      • نادناز

        موافقم شدید

      • بدون نام

        بهداد هم سن بیات نیست و شیش سال بزرگتره.با توجه به اینکه مردها زودتر از زنها می میرند زنها باید با مردهایی کوچکتر از خودشون ازدواج کنند.لطفا در سریالها فرهنگ سازی کنید

      • بدون نام

        کی گفته همه فیلمها باید مربوط به جوانان 20 ساله باشن؟! در دنیا ، تو فیلمها از همه سنین استفاده میشه. پشت کوه که نیست بزرگوار

    • مریم

      خانم ساره بیات متولد 1351 و 48 ساله اند نه چهل ساله! سن آقای بهداد هم بیشتره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیات متولد مهر 58 هست.چند روز دیگه 41 ساله میشه

      • بدون نام

        اخانم بیات متولد پنجاه و یک هستن،اینو یکی از نزدیکاشون لو داده و گفته که شناسنامشون رو هفت سال کشیدن پایین ،از نزدیکاشون که دوست یه ایکس نامی هست،البته متولد پنجاه و یک تو این دوره سن بالا حساب نمیشه و جوون بالغ محسوب میشه

      • بدون نام

        فرهنگ مردسالاری موجوداتی پرورش میده که سن و سال زنها براشون معما بشه و دنبال حل کردنش هستند .عوق!

      • بدون نام

        فضولی سن زنها به کسی نیومده ما دوست داریم در پنجاه سالگی اصلا عاشق پسر بیست ساله بشیم.از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید

      • بدون نام

        کلی با کامنت کاربر 14:16 خندیدم.
        یعنی ما باید شایعات و فضولی ها(و احیانا حسادتهای) بی اساس " یک از آشنایشون" رو معتبر بدونیم ولی " شناشنامه خودِ طرف رو معتبر ندونیم؟!!! عوام زدگی بیشتر از این هم داریم مگه؟

      • بدون نام

        در ضمن این خانم کاملا مشخصه که سنش هون حدود 40 ساله. چون عکسهایی از کودکیش با خواهرش هست که فاصله سنی 3- 4 ساله دارن.
        انقدر چشمتون به حسادتها و شایعات نباشه

    • بدون نام

      بابا بکشید بیرون از این سریال مضخرف اه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرفو غلط نوشتین :)

    • بدون نام

      من دو قسمت دنبال کردم و دیگه دنبال نکردم ، واقعا توهین به شعور مخاطب هستش

    • بدون نام

      اونایی که دل ندیدن خیلی جذابن:)

    • سینا محمدی

      فقط آقا زاده

    • بدون نام

      صحبتای فراستی واقعا باحال بود
      بعداز مدتها یکم خندیدم

    • بدون نام

      الان همه چهل ساله ازدواج میکنن .چیز عجیبی نیست.

      پاسخ ها

      • پارسا

        این سریالهای نمایش خانگی فقط وفقط برای پول دراوردن ورواج دادن فرهنگ برهنگی وبی دینی ساخته میشود که اقای کارگردان وبانو ودیگر بازیگران با جیب های پراز دلار ویورو بروند اروپا وخوشگذرانی کنند وبه سادگی ملتی که باعث وبانی این خوشی شدند بخندند .

      • بدون نام

        دقیقا

      • نیلوفر

        بحث ازدواج نیست,در واقع عشقهای سطحی و هیجانی که توی این سریال موج میزنه بیشتر به سنین هفده هجده ساله مربوط میشه.یه مرد ۵۰ ساله خودش رو از پشت بوم پرت نمیکنه واسه یه دختر,در حالی که ممکنه یه پسر ۱۸ ساله برای یک دختر ۱۵ ساله این کار رو بکنه.

    • امیر ارسلان

      آلان اینطوری و با این آرایش روبروی شما نشسته خوبه؟
      دوست داری؟ که داری از فیلم ایراد می گیری؟

    • فریبا

      خیلی چرت بود

    • نقاشی زیبا

      حیف وقتی که پاش گذاشتم

    • بدون نام

      یه کارگردان حرفه ای میسازه میشه هم گناه یه تاجر میسازه میشه دل.

      پاسخ ها

      • مریم

        عالی گفتی
        دمت گرم مشدی هستی!

    • موسوی

      من سریال دل دنبال میکنم اتفاقا فیلم خوب وآموزنده ای هست فقط ایرادش این بودزیادی کش میدادن فیلمو بخصوص چندقسمت آخر واتفاقا کارخوبی کردند اززندگی آدم های لاکچری فیلم ساختند تا مردم عادی هم زندگی لاکچری راازنزدیک توفیلم ببینند .خسته نباشید آقای کارگردان وبازیگران گرامی

      پاسخ ها

      • امير

        قطعا شما نوجوان تازه جوان شده هستيد. و يا اگر سن بالاتري داريد، بدنبال آرزوها ويا خاطرات نوجواني خود هستيد.

      • بدون نام

        تو یکتا ناصر هستی ببم جان

      • ریری

        نگا من برا برترین ها دو صفحه نظر تخصصی مینویسم تایید نمیکنه..کارمند بخش نظراتو زنده میخوام >:/

    • رویا

      من دو قسمتش و دیدم دیگه نگاه نکردم خیلی کلیشه ای بود موضوعشم فیلم هندی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا منم نظرم همینه یه فیلم هندی کاملا قدیمی درضمن خدمت دوستان عزیزی که میگن چه اشکالی داره سن بالا عاشق شدن هیچ اشکالی نداره خیلی هم قشنگه بازیگرا سن بالا بودن که مناسب نقش نبودن چون بیننده نمیتونه اونا رو باور کنه تو نقششون یکتا ناصر هم مناسب نبود کلا فیلم خیلی ضعیفی بود

    • بدون نام

      خداروشکر ندیدمش

    • بدون نام

      فرهنگ سازی

    • بدون نام

      سن ازدواج بالا خیلب خوبه

    • بدون نام

      فیلم دل واقعا عالی بود وار تمام کسانی که زحمت ساختنش رو کشیدن متشکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیس ایز یکتا؟!!!!!!

    • بدون نام

      من کار عاشقانه ها رو از این تیم دیدم که کار جذابی بود اما قرار نیست چیزی به ما اضافه کنه یا آگاهی بده

    • مریم

      بنظر من داستان خوب و اموزنده ای داشت و خیلی خوب انتهاشو بست ، به همه نباید اعتماد کرد و شیرازه زندگیتو دست کسی نداد، متجاوز تا اخر عمر عذاب کشید و کسی که بهش تجاوز شد پاک موند مثل قبل و تجاوز نباید باعث کوچیک شدن و بی ارزش شدن بشه ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به آدماى كتابخون اعتماد نكنين و بهم رحم نداشته باشين :)))

    • بدون نام

      آقازاده ببینین خییلی قشنگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اين حامده خيلى رو اعصابه خودش و خونواده ش به درد سريالاى تو وى ميخورن! اين فلش بك زدناشم خيلى اعصاب خورد كنه

    • بدون نام

      من مشكلى با سن بهداد و ساره نداشتم چون خودم تقريبا همسنم و عشقشون به نظرم باورپذير بود ولى مشكل سريال كشدار بودن و بازى بد ساره بود و كلى ايراداى ديگه

    • بدون نام

      ساخت اینجور سریالها توی جهان سوم خیلی مرسومه چیز تازه ای نیست حرف تازه ای هم نزده خلاقیتی هم در کار قطعا نیست میزانسن ها و پوشش ها همه جنبه تجاری داره اتفاقا اینجور فیلمها و سریالها واسه ارزیابی سطح سلیقه و میزان درجه بندی شعور جامعه خیلی لازمه، سپاس

    • بدون نام

      چندش

    • بدون نام

      منوچهر هادی بااین فیلماش بنظر من داره کارای خوبشو ضایع میکنه

    • مونا

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج