جاباما
۱۰۴۲۱۶۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

متروی برج میلاد به مرحله بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه گفت: ایستگاه برج میلاد به مرحله بهره‌برداری رسید و تلاش داریم آن را را حداکثر تا نیمه آبان سال جاری افتتاح کنیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه گفت: ایستگاه برج میلاد به مرحله بهره‌برداری رسید و تلاش داریم آن را را حداکثر تا نیمه آبان سال جاری افتتاح کنیم.

«علی امام» دلایل تاخیر در افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد را تشریح کرد و افزود: از ابتدای امسال در تلاش بودیم که طی شهریورماه این ایستگاه را افتتاح کنیم ولی منابع اوراق مشارکت سال ۹۷ با تاخیر به پیمانکاران تزریق شد.

وی اظهار داشت: به دنبال آن اوراق مشارکت سال گذشته که ۹۱۰ میلیارد تومان توسط بانک آینده فروخته شده بود، هم تیر و مردادماه امسال به حسابمان واریز شد و بخشی از کارهای اجرایی ایستگاه برج میلاد تا شهریور به اتمام نرسید.

امسال ۱۲ ایستگاه در صورت تامین منابع مالی افتتاح می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که «بهره‌برداری از ۱۲ ایستگاهی که منابع مالی آن تامین شده بود، در چه مرحله‌ای قرار دارد؟» بیان کرد: امسال بودجه مصوب شهرداری تهران به شرکت مترو ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص ۵۰ درصد آن، تا حدودی به هدفمان خواهیم رسید.

«امام» ادامه داد: فروش اوراق مشارکت امسال توسط بانک ملت انجام شده که اگر وثیقه‌های این بانک آزادسازی شود و اعتبار فروش اوراق مشارکت امسال نیز هرچه زودتر به حسابمان واریز شود، این ۱۲ ایستگاه بدون‌شک افتتاح خواهد شد و در غیر اینصورت زمان افتتاح آنها به تاخیر خواهد افتاد.

وی درباره وضعیت اجرایی این ۱۲ ایستگاه نیز اضافه کرد: تلاش داریم تنها ایستگاه خط ۳ یعنی ایستگاه اقدسیه را افتتاح کنیم و به عبارتی با افتتاح این ایستگاه خط ۳ مترو تهران کامل می‌شود؛ همچنین چهار ایستگاه در خط هفت شامل برج میلاد، شهید محلاتی، میدان قیام و باقرخان را افتتاح کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: در خط ۶ نیز تلاش داریم ایستگاه‌های امیرکبیر، تربیت مدرس، یادگار امام (ره)، مرزداران، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ ایستگاهی را بدون نصب پله برقی افتتاح نخواهیم کرد، افزود: در صورت تامین منابع مالی و انجام اقدامات مناسب‌سازی در این ایستگاه‌ها، مراحل بهره‌برداری از آنها انجام خواهد شد و طبق پیش‌بینی انجام شده تلاش داریم از نیمه آبان ماه افتتاح این ایستگاه‌ها را در دستور کار قرار دهیم که اولین ایستگاه برج میلاد خواهد بود.

«امام» خاطر نشان کرد: با افتتاح این ایستگاه‌ها، شهروندان غرب پایتخت به شبکه مترو مجهز خواهند شد و افزایش قابل توجهی در میزان مسافران ناوگان مترو تهران ایجاد خواهد شد.

افتتاح آزمایشی ورودی اصلی ایستگاه مهدیه

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در ادامه از افتتاح آزمایشی ورودی اصلی ایستگاه مهدیه خبر داد و گفت: تلاش داریم با نصب پله برقی تا یک ماه آینده این ورودی را به طور رسمی افتتاح کنیم.

«امام» ادامه داد: در هفته دفاع مقدس ورودی غربی ایستگاه مهدیه افتتاح و با این افتتاح دسترسی برای شهروندان به خط ۳ و ۷ مترو راحت‌تر شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ورودی شرقی ایستگاه مهدیه به بهره‌برداری رسیده بود، اضافه کرد: برای بهره‌برداری ورودی جدید مبلغ ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد و همچنین زیربنای ورودی جدید ۲۱ هزار متر است که شهرداری منطقه ۱۱ در ارتباط با تملک فضای مورد نیاز آن همکاری خوبی را داشته است.

وی تاکید کرد: ایستگاه مهدیه نهمین ایستگاه خط ۷ مترو تهران است که در فاصله ۱۰ کیلومتری از منتهی‌الیه این خط و در شهرداری منطقه ۱۱ تهران قرار دارد؛ عمق این ایستگاه بیش از ۳۰ متر است که در زیر خط ۳ مترو و با ۲۰ هزار مترمربع زیربنا در خیابان ولیعصر (عج) تقاطع خیابان مولوی احداث شده است.

امام تاکید کرد: ساخت این دستگاه با توجه به اینکه در بافت فرسوده شهری و زیر خیابان‌های پرتردد ولیعصر (عج) و مولوی قرار گرفته است از نظر اجرا بسیار سخت و پیچیده بود؛ احداث ورودی جنوب غربی و سالن فروش بلیط که از فضاهای اصلی ایستگاه مترو است نیز از این قاعده مستثنی نبود.

به گفته وی ایستگاه مهدیه امکان دسترسی مسافران در محدوده بازار خیابان مولوی و میدان رازی به شبکه حمل و نقل ریلی تهران به ویژه خط ۳ و ۷ را فراهم کرده و با جابجایی در خط ۳ مترو، امکان دستیابی به مراکز پرتعددی مانند میدان راه‌آهن و منیریه را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه یادآور شد: در واقع ورودی اصلی ایستگاه مهدیه، دسترسی شهروندان به هر دو سکوی خط ۳ و ۷ را تسهیل می‌کند و پیش از این نیز شهروندان با استفاده از فضای پیش‌بینی شده فروش بلیط در ورودی جنوب‌شرقی ایستگاه مهدیه امکان دسترسی به سکوی قائم در خط ۳ و سکوی بسیج در خط ۷ را داشتند.

وی ادامه داد: شهروندان برای دسترسی به سکوی آزادگان در خط ۳ و سکوی میدان صنعت در خط ۷ با استفاده از پله برقی و طی مسیری طولانی به سالن اصلی فروش بلیط مراجعه می‌کردند که با بهره‌برداری از این ورودی تعداد ۱۰ دستگاه پله برقی شامل هشت دستگاه در ورودی و دو دستگاه در بخش دسترسی سالن اصلی و همچنین نخستین پایگاه خط هفت و فضای فروش بلیط به سمت سکوها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج