۱۰۴۲۴۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حضور خارجی‌ها در تیم‌های آسیایی بیشتر می‌شود

بنا به اعلام نشریه «الریاضیه» عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی احتمال افزایش سهمیه خارجی‌ها در تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را مورد بررسی قرار می‌دهد و شاید تصمیم تازه‌ای در این خصوص بگیرد.

روزنامه ایران ورزشی: بنا به اعلام نشریه «الریاضیه» عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی احتمال افزایش سهمیه خارجی‌ها در تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را مورد بررسی قرار می‌دهد و شاید تصمیم تازه‌ای در این خصوص بگیرد.

در این صورت تعداد تیم های خارجی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر خواهد شد اما استفاده همزمان از ۴ بازیکن خارجی در ترکیب به قوت خود باقی خواهد ماند و بازیکن خارجی پنجم در صورتی مجاز به حضور در ترکیب خواهد بود که یکی از بازیکنان خارجی به هر بهانه‌ای از ترکیب بیرون بیاید. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران حضور مربی و بازیکن خارجی را در تیم های لیگ برتری ممنوع کرده است و تیم‌ها تنها می‌توانند قرارداد خارجی‌های قبلی را تمدید کنند. البته کنفدراسیون فوتبال در این زمینه تصمیم گیرنده برای فدراسیون های ملی نیست و فدراسیون فوتبال هر کشوری می تواند قانون خاصی در این زمینه تدوین کند. به دلیل مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها و همچنین تأمین منابع ارزی و البته پرونده های متعددی که علیه تیم های ایرانی در فیفا شکل گرفت فدراسیون فوتبال، حضور بازیکن و مربی خارجی جدید را در تیم های لیگ برتری ممنوع کرده است.

گفتنی است در عربستان هر تیمی مجاز به جذب ۷ بازیکن خارجی است اما همان‌طور که اشاره شد تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا تنها می‌توانند ۴ بازیکن خارجی را لیست کنند. در صورت افزایش سهمیه حضور خارجی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ها می‌توانند بازیکنان آماده خود را برای بازی گزینش کنند و از سویی مصدومیت و محرومیت بازیکن خارجی دیگر برای تیم های حاضر در این بازی ناراحت کننده نخواهد بود چون از بازیکن جایگزین استفاده می کنند. تصویب این قانون به ضرر تیم های ایرانی است که نمی توانند بازیکن خارجی به خدمت بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج