جاباما
۱۰۴۲۶۶۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

الکاظمی خواستار اتحاد در عراق شد

نخست وزیر عراق ضمن بر ضرورت اتحاد نیروهای سیاسی و مردمی در این کشور تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز پنجشنبه به مناسبت نخستین سالروز اعتراضات اکتبر کشورش با صدور بیانیه‌ای از تظاهرات‌کنندگان خواست به مسالمت آمیز بودن اعتراضاتشان پایبند باشند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الکاظمی گفت: «در اولین سالگرد رویدادهای ملی اکتبر، ما بر دفاع از اصول ملت بزرگ عراق که سازنده اعتراضات اکتبر بودند و به قهرمانان و جوانان آن تاکید می‌کنیم».

الکاظمی خواستار اتحاد در عراق شد

وی افزود: «این دولت بر اساس نقشه راهی روی کار آمده که جنبش اعتراضی ملت عراق و آرمان‌های آنها بنای آن را گذاشت و ما بر وفاداری به ملت خود و نقشه راهی که با ریختن خون جوانانشان و جانفشانی‌های آنها ایجاد شده است، تاکید می‌کنیم.»

نخست وزیر عراق گفت: «چالش‌هایی که کشورمان در این مرحله حساس از تاریخ خود با آن روبه روست، بر ملت ما پوشیده نیست. دولت عراق مشکلاتی را از دولت‌های قبلی به یادگار گرفته است، از جمله اینکه عراق با همه ظرفیت‌های انسانی و تاریخی وابسته به قیمت نفت است؛ اما ما از طریق معادله اقتصاد تولید و فعال سازی استعدادهای ذاتی در جهت تغییر کامل رویه وابستگی به نفت تلاش می‌کنیم.»

الکاظمی گفت: «چالش تحمیل شده توسط اپیدمی کرونا و پیامدهای آن در سطح بین المللی هم شوکی بود که توجهات را به سمت ضرورت مصون سازی جامعه در برابر بحران‌های در حال ظهور برد که اگر متحد شویم با یکدیگر به مقابله با آن خواهیم رفت و پیروز خواهیم شد.»

نخست وزیر عراق گفت: «مرحله حساسی که کشور ما پشت سر می‌گذارد، مستلزم این است که همه از جمله نیروهای سیاسی و مردمی متحد شوند تا بر اساس یک قانون عادلانه به انتخابات زود هنگام، آزاد و عادلانه برسند.»

الکاظمی از جوانان کشورشان هم خواست در ابراز عقیده و مسیر دستیابی به آرمان‌هایی که برای آن خون‌های زیادی ریخته شده است، مسالمت آمیز رفتار کنند و در عین حال مدافع استقلال در تصمیم ملی و مانع دخالت هر طرف خارجی در امور آن باشند و دست در دست یکدیگر پشتیبان وحدت، حاکمیت و آینده کشورشان باشند.

عراقی‌ها از اول اکتبر سال ۲۰۱۹ در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور دست به تظاهرات زدند و همچنان ادامه دارد. در این اعتراضات صدها نفر از معترضان و نیروهای امنیتی عراق کشته یا زخمی شدند.

«عادل المهدی»، نخست‌وزیر وقت این کشور به دلیل تظاهرات گسترده ضد دولتی در ۲۹ نوامبر از سمت خود استعفا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج