۱۰۴۲۹۳۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

استقلال علیه مربی چه قلعه‌نویی، چه مجیدی

«فرآیند انتخاب سرمربی» در باشگاه استقلال یک عبارت غلط است، چون این انتخاب زاویه‌ای که ایده باشگاه، شناخت از وضعیت، آینده‌نگری و هر چیزی را که به مفهوم مرسوم و استاندارد «انتخاب سرمربی» شباهت داشته باشد، در خود ندارد.

روزنامه ایران ورزشی: «فرآیند انتخاب سرمربی» در باشگاه استقلال یک عبارت غلط است چون این انتخاب زاویه‌ای که ایده باشگاه، شناخت از وضعیت، آینده‌نگری و هر چیزی را که به مفهوم مرسوم و استاندارد «انتخاب سرمربی» شباهت داشته باشد، در خود ندارد.

مجمع، هیأت مدیره و سرپرست موقت باشگاه استقلال نمی‌توانند در انتخاب سرمربی اعتبار از دست‌رفته در این باشگاه را به آسانی برای تمام ارکان مدیریت باشگاه برگردانند. در دوران مدیریت احمد سعادتمند و اعضای هیأت مدیره و معاونت‌ها، چیزی از کف رفته که برای بازسازی آن زمان و تصمیمات منطقی و فکرشده لازم است.

در باشگاه استقلال اتفاق تازه‌ای رخ نداده است. احمد سعادتمند برکنار شده اما احمد مددی، معاون ورزشی او که نمی‌دانیم با کدام وجهه ورزشی به معاونت ورزشی در باشگاه رسیده بود حکم سرپرستی باشگاه را دریافت کرده است. از مجمع تا اعضای هیأت مدیره همه سر جای خود نشسته‌اند و در باشگاه تغییری ایجاد نشده که اعتماد تازه‌ای ساخته شود. هر چه هست، بی‌اعتمادی به تصمیمات است، مثل تمام فصل گذشته که استقلال با تصمیمات نابهنگام، غلط و حتی لجبازانه و عامدانه خود را هر بار گرفتار ماجراهایی دور از شأن حرفه‌ای خود کرد.

باور اینکه یک شبه همان اعضای مدیریت -به رغم اخراج یک نفر که انگار در تصمیمات غلط نقش پررنگ‌تری داشت- بتوانند از آن همه تصمیم غلط و چشم‌پوشی مقابل اغلاط، به تصمیمات مؤثر و نجات‌بخشی برسند، آسان نیست.

مسأله استقلال فقط انتخاب سرمربی نیست. چه فرهاد مجیدی، چه امیر قلعه‌نویی، چه جواد نکونام و چه الکساندر نوری، هر کدام سرمربی استقلال شوند، چه بسا یکی از بدترین تصمیمات دوران مربیگری خود را گرفته باشند. شاید هر کدام از آنها به فرض در آینده با استقلال موفق لقب بگیرند اما امروز در فضایی مسموم این شغل را می‌پذیرند. مدیران باشگاه استقلال از این توانایی برخوردار نیستند که بتوانند برای ورود سرمربی به باشگاه این فضای مسموم را به فضایی سالم برای یک کار حرفه‌ای تغییر دهند.

این ناتوانی سرمربی استقلال را با یک جو مخرب مواجه می‌کند، جوی ناهنجار که می‌تواند هر مربی را به سمت ناکامی هل دهد. اسم مربی مهم نیست. او چه با تجربه قلعه‌نویی، چه با هیاهوی جوانی و جذابیت مجیدی، نکونام یا حتی نوری نمی‌تواند چیزی را در این فضای مسموم تغییر دهد. این موقعیت خطرناک برای شغل یک مربی را مدیران باشگاه استقلال برای گزینه‌های خود ساخته‌اند.

مدیران باشگاه استقلال در میان گزینه‌های خود نه قدرت بررسی فنی دارند، نه بر اساس ایده‌ها سرمربی انتخاب می‌کنند. واقعیت این است که آنها در مذاکره با مربیان فقط می‌خواهند بدانند کدام گزینه را آسان‌تر می‌توان به مهلکه مربیگری استقلال دعوت کرد. این یک موقعیت علیه سرمربی است، انتخاب سرمربی برای ساختن موقعیتی هولناک برای مربی. مدیر باید حافظ موقعیت سرمربی خود باشد.

فراموش نکنیم که همین باشگاه استقلال بدترین موقعیت را برای کار فرهاد مجیدی ساخت و او را مجبور به استعفا کرد و حالا نوبت مربی بعدی است که به این موقعیت دست‌ساز و مخرب وارد شود، همان موقعیتی که فرهاد مجیدی با شناخت بهتر از فضا برای پذیرفتن آن به درستی تضمین خواسته است. باشگاهی که به اعتبار خود در حفاظت از سرمربی اعتبار از دست می‌دهد، حالا باید با مربیانی مواجه شود که برای کار در استقلال تضمین می‌خواهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیم و به قهقرا کشاندن بعد میگن تقصیر
      خودشونه.کجای دنیا با قرار دادن مدیران
      نابلد و ناتوان عمدا به پر افتخارترین باشگاه
      کشور آسیب میزنند؟
      چرا باید چند سال پشت سر هم در آخر فصل بازیکنان را فراری دهند و تیم و از
      هم بپاشند؟
      چرا مدیرانی امثال سعادتمند بجای حمایت
      از سر مربی و بازیکنان ،باعث جنجال و بدنام
      کردن آنها باشد و بدهی های باشگاه را عمدا
      پرداخت نکند تا پنجره نقل و انتقال بسته
      شود؟
      هیئت مدیره فعلی اگر کار آمد بود در برابر
      رفتارهای ناشیانه سعادتمند سکوت نمی کرد.
      متاسفانه قرار دادن تمام اتفاقات کنار یکدیگر حکایت از اراده ای پنهان برای زمینگیر کردن
      باشگاه استقلال و تضعیف آن دارد.

    • بدون نام

      هیئت مدیره که سعادتمند رو کنار گذاشت
      یادش رفته خودش سعادتمند رو 6 ماه پیش سر کار آورد
      ...
      این سمی که کم کم به استقلال تزریق شد
      باعث شد این تیم زره زره آب بشه
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج