جاباما
۱۰۴۶۶۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

زنبوری که از اشک چشم تغذیه می‌کند!

دانشمندان گونه جدیدی از زنبورها را کشف کرده اند که از خوردن هیچ چیز به اندازه اشک چشم انسان لذت نمی برند.

جام نیوز: دانشمندان گونه جدیدی از زنبورها را کشف کرده اند که از خوردن هیچ چیز به اندازه اشک چشم انسان لذت نمی برند. این گونه از زنبورها که لیسوتریگونا lisotrigona نام گرفته اند به آرامی زیر پلک انسان می نشیند و حتی برخی از افراد ممکن است اصلا آن را احساس نکند و یا هیچ حسی نسبت به آن نداشته باشد و پس از آن مکیدن اشک چشم یا مایعی که تخم چشم را پوشانده را آغاز می کند. براساس گزارش انجمن حشره شناسی کانزاس ، حتی بستن چشم ها هم به این روند کمک نخواهد کرد.

زنبوری که از اشک چشم تغذیه می‌کند!

با آزمایش این زنبورها، پس از این که آنها روی چشم می نشینند و درحالی که اشک چشم را می مکند، انسان به ندرت احساس حضور یک زنبور را در چشم خود دارد، تنها با نگاه کردن در آینه است که می توان اطمینان حاصل کرد که آیا این زنبور هنوز در چشم باقی مانده یا خیر. ورود همزمان چند زنبور به چشم با جاری شدن شدید اشک همراه خواهد بود. این درحالی است که اگرچند زنبور به طور همزمان وارد چشم شما شود و مکیدن اشک چشم را آغاز کنند این امر با احساس ناخوشایند و جاری شدن شدید اشک همراه خواهد بود.

زنبوری که از اشک چشم تغذیه می‌کند!

این زنبور در تایلند کشف شده و تاکنون در اروپا و آمریکا مشاهده نشده است. گفته می شود که این زنبور به علت وجود میزان اندکی از پروتئینی که در اشک وجود دارد به آن جذب می دهد. آنها همچون همتایان نیویورکی خود به شوری اشک چشم و تعریق بدن نیز علاقمند هستند. محققان این تحقیق تلاش کردند که این زنبورها را با ارائه انواع دیگری از غذا چون گوشت و پنیر ترغیب کرده و آنها را از چشم دور کنند، اما این زنبور ها تنها به دنبال اشک چشم انسان بوده اند. دانشمندان اعلام کردند که پلک زدن غیرارادی موجب می شود که این حشره از مژه ها سقوط کند، اما در این صورت نیز برخی از زنبورها به قدری تلاش می کنند تا به چشم ورود پیدا کنند.

زنبوری که از اشک چشم تغذیه می‌کند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وای گوشتم ریخت!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج