۱۰۴۷۵۸۸
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

سبحانی: مصلحت این بود که امام حسن صلح کند

در اسلام همین طور که قتال و جدال است راه دیگری هم به نام صلح است و خداوند به پیغمبر می فرماید اگر آنها گرایش به صلح نشان دادند تو هم صلح را بپذیر. همین رسول گرامی که در بدر و احد جنگ کرد در حدیبیه صلح کرد.

شفقنا: آیت الله سبحانی گفت: کمک به محرومان ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) بود، این امام همام برای محرومان پناهگاهی بود و هیچ نیازمندی را محروم نمی کرد و اگر چیزی نداشت راهی برای روا شدن حاجت شخص نشان می داد.

ایشان با بیان اینکه شجاعت امام حسن(ع) کمتر گفته شده است، تصریح کردند: امام دوم شیعیان در جنگ جمل مانند سایر دلاوران نبرد می کرد در جنگ صفین هم کنار برادرش مشغول نبرد بود او انسان شجاع به تمام معنا بود.

آیت الله سبحانی اظهار داشتند: او مورد علاقه همگان بود به گونه ای که سخت ترین دشمنان او که همان مروان بن حکم است در موقع دفن او بسیار گریه می کرد هنگامی که از گریه او سوال کردند پاسخ داد این فرد از لحاظ صبر و بردباری همانند این کوه ها صابر و بردبار بود.

سبحانی: مصلحت این بود که امام حسن صلح کند

ایشان افزودند: در اسلام همین طور که قتال و جدال است راه دیگری هم به نام صلح است و خداوند به پیغمبر می فرماید اگر آنها گرایش به صلح نشان دادند تو هم صلح را بپذیر. همین رسول گرامی که در بدر و احد جنگ کرد در حدیبیه صلح کرد.

مرجع تقلید شیعیان گفتند: امام امت باید مصالح و مفاسد را در نظر بگیرد و این یکی از علائم خاتمیت اسلام است لذا در عین اینکه جدال و قتال می کند به صلح هم دعوت می کند.

آیت الله سبحانی افزودند: آن حضرت در درجه اول قیام را برعهده گرفت و تا مدتی به نبرد پرداخت اما احساس کرد که این جمعیت یاوران آمادگی نبرد ندارند و اگر نبردی رخ دهد جز اینکه امام را تنها بگذارند نتیجه دیگری ندارد و لذا فرماندهان را جمع کرد و گفت به ما پیشنهاد صلح کردند چه می گویید؟ آیا صلح کنیم یا به سوی جنگ پیش برویم؟ همه گفتند ما زندگی می خواهیم ما بقا می خواهیم نه فنا.

ایشان عنوان کردند: در همان زمان که امیرمومنان به شهادت رسید از طرف رم شرقی تصمیم به تسخیر مدینه داشتند در چنین شرایطی درگیری با معاویه نه تنها به صلاح طرف دیگر نبود بلکه به صلاح اسلام نیز نبود و لذا معاویه مجبور به صلح شد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: ارتش امام ترکیبی ناهماهنگ بود البته یک دسته جمعیت با امام رفیق بودند و حاضر بودند جان خود را در راه امام فدا کنند اما گروه دوم خوارج بودند و نظرشان محبت نبود بلکه عداوت با معاویه بود درواقع جنگ می کردند تا از معاویه انتقام بگیرند.

ایشان بیان داشتند: دسته سوم کسانی بودند که اگر احساس می کردند دنیا به سوی امام است به طرف امام و اگر احساس می کردند دنیا به طرف دیگر است از امام جدا می شدند. دسته چهارم افراد دو دل بودند و اصلا نمی دانستند حق با معاویه است یا حق با حسن بن علی است و دسته پنجم که اکثریت بودند تابع روسا بودند.

آیت الله سبحانی گفتند: اگر امام با این ترکیب ناهماهنگ ارتش به سوی شام حرکت می کرد، مسلما جز شکست نتیجه ای نداشت بنابراین مصلحت این بود که امام صلح کند اما صلح نامه اش بسیار دقیق و به نفع اسلام بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان که مردم رو به فلاکت نشوندین مصلحت نیست

    • بدون نام

      یعنی باید با آمریکا صلح کرد

    • سارا

      انشااله همه عاقبت بخیر بشیم

    • بدون نام

      پس به مصلحت ما نیست صلح کنیم ؟

    • پاکدل

      الان هم باید به نفع مردم صلح کنید چقدر دشمنی...

    • هموطن

      آفرین صلح کنید مردم تحت فشارهستند تاکی تحریم ازکجاچقدرکارکنیم باپول کارگری چی میشه خرید هرروزاز دیروز فقیر ترهستیم اون که میگن صلح نکنید جیب شون پره ماچی یک کیلو گوشت نمی تونیم بخریم گرانی تاکجا

    • ******

      ملت یه لقمه نون ندارند وصله شکمشون کنند،بچه یازده ساله بخاطر یه گوشی خودکشی میکنه،یه پراید برای مردم شده افسانه،خونه چهل متری شده رویا...
      ولی هنوز مصلحت نیست با بلاد کفر صلح کنیم

    • بدون نام

      الانم مصلحت شما هم صلح کنید و در این وضعیت با کشور کثیف چین قرارداد نبندید

    • بدون نام

      چرااین مصلحت ها برااین ملت بیچاره استفاده نمیشه

    • مجید47

      ما هم صلح کنیم مگه چه میشه .تا چه موقع بدبختی و فلاکت .بابا مردم از پا افتادن خدا خودش کمک کنه .یا خدا

    • بدون نام

      آفرین

    • یاور

      درمتن چندین بارتکرار کردید مرجع شیعیان جهان منظورتان کدام کشوره حتما منظورتان قم ومشهده لطفا نام ان کشورهای جهان بگو تا بفهمیم

    • بدون نام

      منظور آیت الله از این سخنان چیست؟کاش هر چی باشه منافع قشر ضعیف جامعه هم در نظر گرفته شود.

    • بدون نام

      شما چرا مصلحت نمی بینید صلح کنید

    • بدون نام

      بخدا امام حسن اگر الان هم بود صلح میکرد ،مردم رو نجات میداد

    • دین شمشیر

      جنگ جنگ تا پیروزی !

    • بدون نام

      امام حسین را هم تنها گذاشتند طوری که تصمیم به بازگشت داشت پس چرا وارد جنگ شد؟

    • بدون نام

      دردسر صلح کمتره خون مردم نمیریزد اثار جنگ را در دیگر کشورها میبینم مردم از فقر و گرسنگی مثل شمع قطره قطره اب میشوند گناه بندگانی را که خدا افریده به گردن کیست دولتها باهم سر جنگ دارند نه ملتها

    • بدون نام

      شما که دیگه بالاتر از امام حسن نیستید شما هم لطف کنید با آمریکا صلح کنید و اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا ملت از گرونی رها بشوند

    • بنو...

      شمام اگه صلاح میدونید صلح کنید،ما داریم این پایین پایینا له میشیم زیر گرونی

    • بدون نام

      بوی مذاکره میاد

    • امین زاده

      خوب شما هم یاد بگیرید نعوذوبالا از امام حسن که بالاتر نیستید با آمریکا صلح کنید مردم را از این منجلاب نجات دهید

    • حسین

      چرت نگو.مردم رو و مملکت رو داغون گردید.تاریخ تعریف می کنی.

    • احسان

      به حق امام حسن ما هم صلح کنیم شاید ازین فلاکت نجات پیدا کنیم

    • دل

      پس مصلحت این است که با آمریکا یزید زمان صلح کنیم

    • رضا

      ایا امریکا از معاویه بدتر و ما از امام حسن بهتر هستیم که صلح نکنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج