جاباما
۱۰۴۸۹۸۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فرصت انتقام در پاریس، بازگشت سردار

مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود و تیم‌های مدعی فتح این تورنمنت دیدار‌های خود را آغاز می‌کنند.

روزنامه فرهیختگان: مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود و تیم‌های مدعی فتح این تورنمنت دیدارهای خود را آغاز می‌کنند. دیدارهای مراحل حذفی فصل گذشته این مسابقات پس از شیوع کرونا با فرمتی غیرمعمول و به‌صورت متمرکز در پرتغال برگزار شد اما امسال با توجه به مهار نسبی این بیماری، فعلا مراحل گروهی با همان شیوه سابق برگزار می‌شود. البته یوفا احتمال تغییر شیوه برگزار دیدارهای ۸ تیم پایانی در سال‌های آتی را رد نکرده و ممکن است از سال ۲۰۲۴ این مراحل به‌صورت متمرکز و تک‌بازی برگزار شود.

4 دیدار سرنوشت‌ساز

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای امشب، پاری‌سن‌ژرمن در خانه پذیرای منچستریونایتد است. پاریسی‌ها فصل گذشته تا فینال این تورنمنت پیش رفتند اما درنهایت مغلوب بایرن‌مونیخ شدند و رویای آنها برای فتح جام تعبیر نشد. یونایتد پس از یک‌سال غیبت دوباره به لیگ قهرمانان برگشته اما با قرار گرفتن در گروهی سخت درکنار این حریف فرانسوی و لایپزیگ کار سختی برای صعود خواهد داشت. آخرین رویارویی دو تیم به ماه مارس ۲۰۱۹ برمی‌گردد. شاگردان توخل بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی در اولدترافورد را با دو گل برده بودند و با توجه به وضعیت نه‌چندان خوب تیم انگلیسی در آن زمان، تقریبا از صعود خود اطمینان داشتند. اما بازی در پارک‌دوپرنس یکی از خاطره‌انگیزترین مسابقات شیاطین سرخ از زمان جدایی سرالکس فرگوسن از این باشگاه بود. آنها با پنالتی دقیقه ۴+۹۰ رشفورد ۳ بر یک پیروز شدند و به مرحله بعد رفتند.

بی‌شک این برد بهترین شب دوران مربیگری اوله‌گنار سولشر را رقم زد و او که تا آن زمان به‌عنوان سرمربی موقت مشغول به کار بود، قراردادش را دائمی کرد و هنوز هم در سمتش مشغول به‌کار است. یونایتد فصل جدید را چندان خوب شروع نکرده و شکست ۶ بر یک برابر تاتنهام باعث شد شایعه برکناری این مربی نروژی قوت گیرد. او درحالی تیمش را برای دیدار امشب آماده می‌کند که شاگردانش در ۹ دیدار خارج از خانه اخیر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز بوده‌اند و البته از ماه ژانویه در خارج از اولدترافورد نباخته‌اند. یونایتد در ۳ دیدار بعدی خود پس از این مسابقه باید در خانه از چلسی، لایپزیگ و آرسنال پذیرایی کند که این چهار مسابقه می‌تواند در سرنوشت ادامه حضور سولشر روی نیمکت تیم تاثیرگذار باشد.

پاریسی‌ها هم فصل قبل سرانجام طلسم عبور از یک‌چهارم نهایی این مسابقات را شکستند و برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۵ به نیمه‌نهایی رسیدند اما درنهایت این بایرن بود که مانع از قهرمانی آنها شد. توخل و تیمش امسال برای تکرار این موفقیت کار سختی را در پیش دارند و در ابتدا باید صعود خود از مرحله گروهی را قطعی کنند. نکته مثبت برای این تیم شکست‌ناپذیری آنها در خانه است که از سال ۲۰۰۴ تاکنون ادامه داشته و طی این مدت در هیچ دیدار خانگی در مرحله گروهی به رقبا نباخته‌اند. پاری‌سن‌ژرمن در آغاز فصل جدید دو شکست پیاپی را تجربه کرد اما در ۵ دیدار اخیر خود حریفان را شکست داده و با ۱۶ گل‌زده و تنها یک گل‌خورده به رده دوم جدول لیگ فرانسه صعود کردند و با روحیه خوبی به‌دنبال انتقام از یونایتد و سولشر هستند.

رویارویی کاوانی با تیم سابقش می‌تواند یکی از نکات جالب این دیدار باشد. البته این مهاجم اروگوئه‌ای که جدایی چندان دوستانه‌ای از تیم فرانسوی نداشت در آخرین روز نقل‌وانتقالات راهی یونایتد شد و با توجه به اینکه در ۷ماه اخیر در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفته ممکن است حتی در فهرست ۱۸نفره تیمش نیز قرار نگیرد. در ترکیب یونایتد آنتونی مارسیال با پشت‌سر گذاشتن مصدومیت می‌تواند در این دیدار به میدان برود اما وضعیت میسون گرینوود که در دیدار با نیوکاسل هم غایب بود هنوز مشخص نیست. توخل نیز مائورو ایکاردی، خوان برنات و تیلو کهر را به‌دلیل مصدومیت دراختیار ندارد و مارکینیوش، مارکو وراتی، جولین دراکسلر و دانیلو پریرا هم ممکن است به‌دلیل آسیب‌دیدگی این مسابقه را از دست بدهند. در دیگر دیدار این گروه لایپزیگ در خانه میزبان باشاک‌شهیر ترکیه خواهد بود.

خبر خوب برای مهاجمان زنیت

در گروهF، سردار آزمون به‌همراه زنیت روسیه به لیگ قهرمانان برمی‌گردد و در خانه میزبان بروژ بلژیک خواهد بود. زنیت در دو فصل گذشته قدرت اصلی فوتبال روسیه بوده و هواداران این تیم حالا از تیم‌شان موفقیت در لیگ قهرمانان را توقع دارند. فصل پیش زنیت در گروهی که لایپزیگ، لیون و بنفیکا حضور داشتند در رتبه آخر گروه قرار گرفت و در دیدارهای خارج از خانه نیز عملکرد خوبی نداشت. سرگئی سماک با خرید دژان لاورن خط‌دفاعی آسیب‌پذیر تیمش را تقویت کرد و آنها در این فصل در ۱۱مسابقه تنها ۷گل دریافت کرده‌اند. زوج خط‌حمله این تیم نیز با درخشش آرتم زیوبا و سردار آزمون ۶گل زده و همچون فصل گذشته نقطه‌قوت این تیم روسی محسوب می‌شود.

زنیت در این فصل شروع درخشانی نداشته اما به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به اسپارتاک مسکو صدرنشین است و پس از برتری ۳ بر یک ابتدای هفته برابر سوچی، با روحیه‌ای خوب مهیای دیدار برابر بروژ می‌شود. تیم بلژیکی در مسابقه امشب سیمون مینیوله، گلر ملی‌پوش خود را به‌دلیل مثبت‌شدن تست کرونا دراختیار ندارد و این فرصتی خوب برای مهاجمان زنیت است تا برتری تیم‌شان در این دیدار را رقم بزنند.

در دیگر دیدار این گروه، لاتزیو میزبان دورتموند خواهد بود تا یکی از دیدارهای جذاب این هفته رقم بخورد. تیم ایتالیایی فصل پیش یکی از مدعیان قهرمانی در کالچو بود و در پایان با ۵اختلاف امتیاز نسبت به یوونتوس در رده سوم قرار گرفت. بیانکو چلستی اما فصل جدید را بد شروع کرده و با گذشت ۴هفته از مسابقات با ۴امتیاز رتبه سیزدهم را دراختیار دارد. آنها در آخرین دیدار خود با سه‌گل مغلوب سمپدوریای کلودیو رانیری شدند. چیرو ایموبیله، برنده کفش طلای فصل پیش فوتبال اروپا در این فصل تنها یک‌گل به ثمر رسانده است و با توجه به غیبت در دیدار قبلی تیمش به‌دلیل محرومیت، انگیزه زیادی برای گلزنی مقابل دورتموند دارد. این مهاجم ۳۰ساله در فصل ۱۵-۲۰۱۴ در ترکیب زردها حضور داشت که در پایان با تنها ۳گل زده از این تیم آلمانی جدا شد.

دورتموند هم با اتکا به ستاره‌های جوان خود فصل را خوب شروع کرده و با سه برد و یک شکست در مکان سوم بوندس‌لیگا قرار دارد. لوسین فاوره در دیدار ابتدای هفته برابر هوفن‌هایم به ارلینگ هالند و مارکو رویس، دو ستاره هجومی تیمش استراحت داد اما درنهایت مجبور شد هر دو را به زمین بفرستد تا تیمش به لطف پاس هالند و گل رویس یک بر صفر این مسابقه را ببرد. دورتموند در این مسابقه مارسل اشملزر، دن زاگادو و نیکو شولز را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد و وضعیت تورگاه آزارد و لوکاژ پیژچک نیز برای حضور در این مسابقه نامشخص است. مدافعان لاتزیو در دیدار امشب برابر مثلث خط‌حمله تیم آلمانی شامل هالند، رویس و سانچو کار سختی پیش‌رو خواهند داشت.

در گروه G مسابقات نیز یوونتوس در غیاب کریس رونالدو که به کرونا مبتلا شده راهی کی‌یف می‌شود تا برابر دینامو به میدان برود. شاگردان پیرلو در دیدار این هفته خود در سری A مقابل کروتونه به مشکل خوردند و درنهایت با تساوی یک-یک زمین حریف را ترک کردند. دیگر مسابقه این گروه را نیز بارسلونا و فرانس‌واروش مجارستان در نوکمپ برگزار خواهند کرد که به‌نظر نمی‌رسد حریف دردسرسازی برای شاگردان کومان باشد.

دیدارهای گروه E نیز با رویارویی جذاب چلسی و سویا آغاز می‌شود. نبرد قهرمان فصل پیش لیگ اروپا با تیم متحول‌شده فرانک لمپارد که با خریدهای جدید خود به‌دنبال قدرت‌نمایی در فصل جدید است، می‌تواند یکی از تماشایی‌ترین دیدارهای این هفته اروپا باشد. در این گروه رن فرانسه و کراسنودار روسیه نیز حضور دارند که بعید است امید زیادی برای صعود به مرحله بعد داشته باشند و دیدار امشب دو تیم بیشتر برای تعیین تیم سوم گروه که راهی لیگ اروپا خواهد شد اهمیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج