جاباما
۱۰۵۰۰۱۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

لیگ بیستم؛ قرعه آسان و سخت وجود ندارد!

هرچه به آغاز لیگ بیستم نزدیک‌تر می‌شویم، برنامه آماده‌سازی تیم‌ها جدی‌تر می‌شود. استقلال هم که هنوز درگیر پنجره بسته نقل و انتقالاتی و وضعیت مبهم ماندن و نماندن چند ستاره تأثیرگذارش است، فعلاً برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.

ورزش سه: هرچه به آغاز لیگ بیستم نزدیک‌تر می‌شویم، برنامه آماده‌سازی تیم‌ها جدی‌تر می‌شود. استقلال هم که هنوز درگیر پنجره بسته نقل و انتقالاتی و وضعیت مبهم ماندن و نماندن چند ستاره تأثیرگذارش است، فعلاً برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.

در فصلی که شرایط کرونایی، زمان آماده‌سازی تیم‌ها را به حداقل رسانده یکی از دلگرمی‌های هواداران این است که قرعه مناسبی نصیب استقلال شده و بازی‌های نسبتاً ساده در هفته‌های ابتدایی، فشار چندانی متوجه آبی‌ها نخواهد کرد اما این گزاره، صرفاً روی کاغذ صحیح است و به دلایل متنوعی، نمی‌توان قرعه‌ها را به دو دسته «آسان» و «سخت» تقسیم کرد.

میل بی‌نهایت تیم‌های ایرانی به تغییر و تحول در فصل نقل و انتقالات، عملاً باعث می‌شود تیمی که امسال وارد لیگ می‌شود، هیچ شباهتی به تیم سال گذشته نداشته باشد. سه تیم مس رفسنجان، ماشین‌سازی و نفت آبادان که در ۵ هفته ابتدایی روبه‌روی استقلال قرار می‌گیرند، در واقع کمترین اشتراک را با سال گذشته دارند و ترکیب این سه تیم، به کلی زیر و رو شده.

درباره مس رفسنجان که تازه به لیگ برتر صعود کرده، طبیعی است که با بازیکنانی باتجربه‌تر تقویت شود اما ماشین‌سازی علاوه بر اینکه اکثر نفرات اصلی فصل گذشته‌اش را از دست داده، حتی مربی‌اش را هم تغییر داده و هیچ شباهتی به تیم سال گذشته ندارد. صنعت نفت آبادان هم وضعیتی مشابه دارد و با ترکیبی کاملاً دگرگون شده وارد لیگ می‌شود. این تغییرات افراطی، مانع از آن می‌شود که براساس پیشفرض‌ها و با مراجعه به عملکرد تیم‌ها در فصل گذشته، بخواهیم حریفان استقلال در هفته‌های ابتدایی را به دو دسته «آسان» و «سخت» تقسیم‌بندی کنیم. تنها توصیفی که می‌توان از این تیم‌ها داشت، «ناشناخته» است.

مسأله مهم‌تر آن است که روند امتیازگیری تیم‌ها در لیگ، الزاماً رابطه مستقیم و معنی‌داری با ضعیف و قوی بودن حریفان ندارد. در فصل گذشته استقلال مجموعاً ۵ شکست خورد که ۳ تای آن مقابل تیم‌های پایین جدولی بود (ماشین‌سازی ۲ بار و گل گهر سیرجان).

در واقع ماشین‌سازی که تا هفته آخر دغدغه سقوط داشت و لیگ را با رتبه دورقمی تمام کرد، تنها تیمی بود که موفق شد آبی‌ها را «دبل» کند.

از منظری دیگر، استقلال همانقدر از تیم‌های بالانشینی مثل تراکتور، سپاهان و شهرخودرو امتیاز گرفت (همگی ۴ امتیاز) که از تیم‌های دوازدهم تا چهاردهم جدول یعنی پیکان، سایپا و ذوب‌آهن گرفت. با این اوصاف و درنظر گرفتن اینکه عوامل متعددی مثل دشواری بازی در فصول گرم سال در جنوب یا بازی در سرمای نیمه شمالی کشور در زمستان، فقط از روی اسم تیم‌ها نمی‌توان قضاوت کرد که قرعه استقلال در لیگ بیستم، آسان است یا سخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتش سرخ

      آسان تر از این هم باشه به جایی نمی رسید چون دوچرخه سواران کیسه کش هرگز فوتبالیست نمی شوند!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج