۱۰۵۱۳۷۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش پوتین به ادعا‌های ضد روسیِ ترامپ

رئیس جمهور روسیه به ادعاهای مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا علیه روابط مالی رقیب انتخاباتی‌اش با اوکراین و روسیه واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود با هدف تخریب چهره رقیب انتخاباتی‌اش واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آرتی»، پوتین گفت در زمینه فعالیت‌های تجاری «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در روسیه، کاری غیرقانونی مشاهده نشده است.

پوتین که پیش‌تر از اظهارات ترامپ درخصوص تمایل برای بهبود روابط مسکو و واشنگتن استقبال کرده بود، سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا را «لفاظی‌های تند ضد روسی» توصیف کرد.

واکنش پوتین به ادعا‌های ضد روسیِ ترامپ

رئیس جمهور روسیه افزود: «ممکن است او (هانتر) همچنان در اوکراین کسب‌وکار داشته باشد، من اطلاعی ندارم. به ما هم ارتباطی ندارد. این مسئله به آمریکایی‌ها و اوکراینی‌ها مربوط است».

وی افزود:‌ «او دستکم یک شرکت (در اوکراین) داشته که خبرساز شده است و پول خوبی هم در آورده است. هیچ عمل مجرمانه‌ای در این خصوص نمی‌بینم یا دستکم از آن اطلاعی نداریم».

پوتین همچنین به ادعاهای مطرح شده درخصوص تعاملات مالی بایدن‌ها با همسر شهردار مسکو گفت، اطلاعی درخصوص هرگونه ارتباط مجرمانه میان هانتر و این زن ندارد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» اخیراً در گزارشی اعلام کرده ایمیل‌هایی که جولیانی وکیل شخصی ترامپ از لپ تاپی شکسته که در یک تعمیرگاه لوازم رایانه‌ای رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، علیه بایدن‌ها به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.

وکیل ترامپ گفته بزودی اسناد دیگری را هم از روی لپ تاپ مذکور علیه جو بایدن و «هانتر بایدن»‌ پسرش منتشر خواهد کرد. نیویورک پست اما گفته نمی‌تواند تأیید کند این رایانه به پسر بایدن تعلق دارد.

بر این اساس، هانتر بایدن در سال ۲۰۱۵ وقتی به هیأت مدیره شرکت انرژی اوکراینی Burisma می‌پیوندد، پدرش را که معاون اوباما بود، به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند. هانتر با موفقیت از نفوذ پدرش استفاده کرد تا مقامات دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، تحت فشار قرار دهد. در این گزارش همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شده است.

کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از بررسی برنامه‌های رسمی بایدن در آن زمان، مشخص شد که چنین جلسه‌ای میان وی و مدیر اوکراینی برگزار نشده است. نمایندگان نامزد حزب دموکرات بار دیگر تاکید کردند بایدن در اجرای سیاست خارجی آمریکا در اوکراین مرتکب هیچ اشتباهی نشده است. هنوز هیچ رسانه خبری دیگری هم صحت این ایمیل‌ها را تایید نکرده است.

با این حال «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفته است که لپ‌تاپ هانتر بایدن ارتباطی به کارزار اطلاعاتی روسیه ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج