جاباما
۱۰۵۲۷۰۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

نگرانی از اعتراضات گسترده مردم آمریکا

موضوع تقلب در انتخابات آمریکا و به سرقت رفتن آرا مردم این کشور که تاکنون جارو جنجال های زیادی به راه انداخته است و همچین خودداری ترامپ از بیان پذیرش نیتجه انتخابات در صورت شکست و نگرانی از عدم انتقال صلح آمیز قدرت توسط وی ،‌دلایلی است که احتمال دارد، فردای بعد از انتخابات همراه با اعتراضات و ناآرامی ها باشد.

خبرگزاری ایرنا: موضوع تقلب در انتخابات آمریکا و به سرقت رفتن آرا مردم این کشور که تاکنون جارو جنجال های زیادی به راه انداخته است و همچین خودداری ترامپ از بیان پذیرش نیتجه انتخابات در صورت شکست و نگرانی از عدم انتقال صلح آمیز قدرت توسط وی ،‌دلایلی است که احتمال دارد، فردای بعد از انتخابات همراه با اعتراضات و ناآرامی ها باشد.

تنها پنج روز مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا و برخی از رسانه ها خبرهایی مبنی بر آماده شدن نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با ناآرامی های بعد از انتخابات مطلب منتشر می کنند.

"موریل بوزر" شهردار واشنگتن روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه اعلام کرد که مقامات شهری در حال آماده سازی برای پاسخگویی به هر گونه ناآرامی مدنی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۳ نوامبر هستند.

بوزر افزود: ممکن است شمارش آرا در این دوره از انتخابات متفاوت باشد ... ما همچنین می دانیم که برخی از افراد مایلند ضرب وشتم یا دردسر ایجاد کنند.

شهردار واشنگتن تاکید کرد: ما چیز خاصی نداریم که در این باره به شما گزارش دهیم، اما به شما خواهیم گفت که در حال آماده سازی برای اطمینان از ایمنی شهر هستیم.

"پیتر نیوشام" رئیس اداره پلیس متروپولیتن همچنین اظهار داشت که وی نگران است که در روز انتخابات در واشنگتن ناآرامی های داخلی ایجاد شود، بنابراین کل نیروهای پلیس شهر از ۳ نوامبر و روزهای بعدی کار آماده خواهند بود.

نیوشام افزود: در حال حاضر هیچ تهدید قابل اعتمادی برای خشونت وجود ندارد، اما مقامات شهری مجوزهای متعددی برای برگزاری تظاهرات دریافت کرده اند.

"تونی اورز" فرماندار ویسکانسین نیز در اعلامیه ای اعلام کرد که حدود ۴۰۰ نیروی گارد ملی از مقامات محلی انتخابات در روز انتخابات و روزهای آتی بعد از آن پشتیبانی می کنند.

به گفته اورز، نیروهای گارد ملی لباس غیرنظامی خواهند پوشید و از روز دوشنبه این هفته در محل های مختلف ایالت ویسکانسین مستقر خواهند شد.

شبکه سی ان ان نیز هفته گذشته گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مواجهه با هرگونه آشوب و ناآرامی‌های مدنی پس از پایان انتخابات ۲۰۲۰ است.

آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرزها به شهرهای درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) است.

پیش از این آژانس‌های اجرای قانون و مهاجرت آمریکا برای سرکوب اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در پورتلند، سیاتل و واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته بودند.

مقامات محلی بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ در استفاده از نیروهای فدرال برای مقابله با اعتراضات خشونت آمیز موجب ایجاد ناآرامی‌های مدنی در شهرهای آنها شده است.

از جمله اقدامات دیگر آمریکا برای مواجهه شدن با روزهای ناآرام بعد از انتخابات جمع آوری اسلحه و مهمات از فروشگاه های بزرگ زنجیره ای است.

روزنامه واشنگتن پست در همین مورد نوشت: شرکت زنجیره‌ای "وال مارت" یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آمریکا است که از روز پنجشنبه اسلحه و مهمات را از فهرست فروش خود حذف کرد.

جمع آوری اسلحه و مهمات از فروشگاه‌های وال مارت در ارتباط با احتمال بروز ناآرامی‌های مدنی در سراسر آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰ است.

کری لاندبرگ سخنگوی شرکت وال مارت در بیانیه ای اظهار داشت: ما برخی ناآرامی‌های داخلی را مشاهده کرده‌ایم و همانند چند سال اخیر برای ایمنی همکاران و مشتریان خود اسلحه و مهمات را از فهرست فروش خارج کرده‌ایم.

شرکت فیس بوک نیز هفته گذشته اعلام کرد که اقداماتی را برای ناآرامی های احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تدارک دیده است.

این ابزارها شامل کند کردن انتشار برخی از پست‌ها و تعدیل خبرهای کاربران است.

با استفاده از این ابزارها می‌توان آنچه را که ده‌ها میلیون آمریکایی هنگام ورود به پلتفرم می‌بینند، تغییر دهند و از این رو در معرض احساسات، تحریک به خشونت و اطلاعات غلط قرار گرفتن کاربران کاهش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها نگرانین اخی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج