جاباما
۱۰۵۳۳۷۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

فکری از سیستم استراماچونی دست کشید

محمود فکری خیلی زود از سیستمی که استراماچونی برای استقلال تعریف کرده بود، دست کشید.

خبرورزشی: محمود فکری در بازی دوستانه با تیم چوکای تالش تیمش را با شیوه ۲-۴-۴ به میدان فرستاد. این در حالی بود که استقلال پیش از این بازی و در جدال با نفت مسجد سلیمان، هوادار و شهرداری آستارا با شیوه ۲-۵-۳ وارد میدان شد.

این نشان می‌دهد محمود فکری خیلی زود دست از سیستمی که استراماچونی برای استقلال تعریف کرده بود، کشید و البته به این خاطر جای نقد دارد. سیستم ۳-۵-۲ خطی در فوتبال ایران شیوه تازه‌ای است و خیلی از بازیکنان با شعاع حرکتی در این سیستم آشنا نیستند چرا که نه در مدرسه فوتبال با این سیستم مواجه شدند و نه در تیم‌های پایه و در تیم‌های باشگاهی.

استراماچونی این شیوه را به خوبی پیاده کرد به این خاطر که او از فوتبالی می‌آمد که سیستم ۲-۵-۳ را به خوبی پیدا می‌کنند. البته استراماچونی هم در هفته‌های ابتدایی حضور در تیم آبی نتوانست تیمش را به خوبی با این سبک از بازی توجیه کند و دیدید که در ۵ هفته ابتدایی نتیجه لازم را به دست نمی‌آورد. جالب اینکه نتیجه‌ای که تیم استقلال در بازی با چوکا با شیوه ۲-۴-۴ به دست آورد به مراتب بهتر از نتیجه‌ای که بود استقلال در بازی‌های قبلی با سیستم ۲-۵-۳ کسب کرده بود.

با اینکه حضور همزمان عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند این تصور را ایجاد می‌کرد که استقلال باز هم با ۳ دفاع مرکزی به میدان رفته اما با نظر فکری، عارف غلامی در پست دفاع چپ به میدان رفت و یزدانی و مرادمند مدافع وسط بودند.

در این سیستم وریا غفوری مدافع راست شد. همچنین مسعود ریگی تنها هافبک دفاعی استقلال لقب گرفت و فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان در سمت راست و چپ خط هافبک به میدان رفتند تا آرش رضاوند هافبک وسط پشت مهاجم آبی‌ها باشد. با مصدومیت شجاعیان و به زمین رفتن کریم‌زاده نیز این بازیکن جوان در پست هافبک چپ به بازی گرفته شد. در سیستم بازی استقلال قایدی و مطهری نیز دو مهاجم آبی‌ها بودند.

جالب اینکه پرسپولیس در سال‌های اخیر با شیوه ۲-۴-۴ به جام‌های متعددی دست پیدا کرد. البته خیلی از تیم‌ها در فوتبال باشگاهی با شیوه ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کنند. محمود فکری بدون شک در استقلال بر خلاف دوران حضور در نساجی تلاش می‌کند که به همراه تیمش ارائه‌گر بازی تهاجمی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میخای مثل پرسپولیس باشی کیسه کش کور خوندی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج