۱۰۵۴۹۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

یحیی و پسر‌ها آماده شروع؛ پرسپولیس، بدون ترمز

تا امروز، سایپا آخرین حریف لیگ برتری پرسپولیس بوده و حالا در شروع لیگ برتر بیستم نیز، قرمز‌ها روبه‌روی همین تیم قرار می‌گیرند.

روزنامه توسعه ایرانی: تا امروز، سایپا آخرین حریف لیگ برتری پرسپولیس بوده و حالا در شروع لیگ برتر بیستم نیز، قرمزها روبه‌روی همین تیم قرار می‌گیرند. پرسپولیس در این چند فصل معمولا لیگ را خیلی خوب شروع کرده و حالا امیدوار است این تجربه را برابر حریف نارنجی‌پوش تکرار کند. نبرد پسران ابراهیم صادقی و شاگردان یحیی در اکباتان برگزار می‌شود. مسابقه‌ای که یک فصل تازه را برای هر دو باشگاه کلید خواهد زد. تیم‌هایی که اهداف کاملا متفاوتی را برای لیگ برتر بیستم در ذهن دارند.

سایپا، اولین حریف لیگ برتری پرسپولیس در فصل تازه خواهد بود. تیمی که در فصل گذشته به زحمت از منطقه سقوط متواری شد و حالا لیگ بیستم را مقابل مدافع عنوان قهرمانی آغاز می‌کند. پرسپولیس و سایپا، سابقه‌ای بسیار طولانی در رد و بدل کردن بازیکن با هم داشته‌اند. در همین فصل گذشته، مهدی ترابی به عنوان آماده‌ترین مهره قرمزها، محصول آکادمی سایپا بود. در همین فصل نیز آرمان رمضانی و محمد شریفی از جمع نارنجی‌ها به فهرست سرخ‌ها اضافه شده‌اند. سایپایی‌ها نیز چند چهره شناخته‌شده پرسپولیسی مثل حسین ماهینی را در اختیار دارند. رقم زدن یک شروع خوب برای هر دو تیم اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد.

فصل گذشته پرسپولیسی‌ها لیگ را با شکست دادن پارس جنوبی جم در استادیوم آزادی کلید زدند. تنها گل آن مسابقه را ترابی به ثمر رساند. بازیکنی که حالا دیگر در جمع نفرات این باشگاه دیده نمی‌شود. سایپا نیز در شروع لیگ نوزدهم، یک نتیجه فوق‌العاده برابر ذوب‌آهن گرفت و این تیم را در اصفهان شکست داد. هر دو تیم در تابستان چند مهره کلیدی را از دست داده‌اند و برای پیدا کردن جانشین مناسب این نفرات، تلاش کرده‌اند. در پرسپولیس، ستاره‌هایی مثل محمد نادری و شجاع خلیل‌زاده از تیم جدا شده‌اند تا ترکیب دفاعی این تیم کمی تغییر کند.

در سایپا نیز آرمین سهرابیان پس از یک فصل درخشان باشگاه را ترک کرده و نام معین عباسیان، روزبه شاه‌علی‌دوست و خالد شفیعی در کنار نام رمضانی و شریفی به عنوان جداشده‌های مهم این باشگاه به چشم می‌خورد. پرسپولیس به احتمال زیاد لیگ برتر را با زوج دفاعی سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان شروع خواهد کرد. سعید آقایی و سیامک نعمتی نیز در دو سمت خط دفاعی این تیم دیده می‌شوند. جلوتر از آنها باید شاهد حضور نفراتی مثل کمال، احمد نوراللهی، احسان پهلوان و بشار رسن باشیم و مهدی عبدی در کنار وحید امیری، دو گزینه اصلی یحیی برای خط حمله به شمار می‌روند. در سمت مقابل سایپا با خریدهایی مثل حسین مالکی، حسین ماهینی، فریبرز گرامی و مهرداد عبدی به زمین خواهد آمد. روی کاغذ، پرسپولیس تیم به مراتب پرستاره‌تری در اختیار دارد اما درون زمین، نمی‌توان هیچ مسابقه‌ای را بدون هیچ نوعی از غافلگیری تصور کرد.

پرسپولیس پس از قهرمانی در چهار فصل متوالی، در جست‌وجوی پنجمین جام پیاپی است. برای بردن این جام قرمزها باید از همین هفته اول، پدال ترمز را فراموش کنند.

پرسپولیس و سایپا در ماه‌های گذشته، شرایط کاملا متفاوتی را تجربه کرده‌اند. پس از پایان لیگ نوزدهم، سایپا حتی یک مسابقه رسمی هم نداشته اما شاگردان یحیی بازی‌های زیادی مقابل بزرگ‌ترین قدرت‌های غرب آسیا داشته‌اند و راه‌شان را به طرف دیدار نهایی لیگ قهرمانان هموار کرده‌اند. بدون تردید پرسپولیس با خستگی به این مسابقه قدم می‌‌گذارد اما این احتمال وجود دارد که دور بودن از شرایط مسابقه، سایپا را از فرم ایده‌آل دور نگه دارد. فصل گذشته هر دو مسابقه دو تیم، با پیروزی قرمزها به پایان رسید و پرسپولیس هیچ امتیازی به این حریف نداد. در جدال رفت که به میزبانی سایپا برگزار می‌شد، یک اشتباه مهلک از دروازه‌بان این تیم ضربه قیچی برگردان معمولی وحید امیری را به تور دروازه نارنجی‌ها رساند.

دومین گل مسابقه را نیز احمد نوراللهی وارد دروازه حریف کرد. در مسابقه برگشت که در آخرین هفته لیگ برگزار می‌شد نیز وحید امیری دوباره گل‌زنی کرد و این بار پرسپولیس حریفش را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. در حقیقت تیم ابراهیم صادقی در لیگ نوزدهم نه از پرسپولیس امتیاز گرفته و نه توانسته این تیم را شکست بدهد. با این حال آنها دیگر مثل فصل قبل، یک تیم کاملا جوان و بی‌تجربه نیستند و وزن تجربه در ترکیب سایپا در لیگ بیستم، کمی بالاتر خواهد رفت. تلاش برای رسیدن به اولین سه امتیاز فصل، یک هدف کلیدی برای هر دو تیم خواهد بود اما به نظر می‌رسد حتی یک امتیاز در این مسابقه نیز ابراهیم صادقی و تیمش را راضی نگه خواهد داشت.

برای یحیی گل‌محمدی، فصل با دو نقشه بزرگ شروع می‌شود. او از یک طرف به دنبال این است که امتیازهای مهم هفته‌های اول لیگ که برای این تیم اکثرا در تهران برگزار می‌شوند را جمع کنند و از سوی دیگر، به این فکر خواهد کرد که برای دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا، یک ترکیب کامل را در اختیار داشته باشد و جلوی خستگی یا آسیب‌دیدن شاگردانش در هفته‌های پیش رو را بگیرد. به همین خاطر مرد اول نیمکت قرمزها احتمالا در اولین هفته‌های لیگ از یک سیستم چرخشی برای تیمش استفاده خواهد کرد. آنها پس از قهرمانی در چهار فصل متوالی، در جست‌وجوی پنجمین جام پیاپی هستند. برای بردن این جام قرمزها باید از همین هفته اول، پدال ترمز را فراموش کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج