۱۰۵۴۹۳۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

جانشین‌سازی برای کریمی و چشمی

استقلال در لیگ بیستم روزبه چشمی و علی کریمی را در اختیار نخواهد داشت.

روزنامه ایران ورزشی: استقلال در لیگ بیستم روزبه چشمی و علی کریمی را در اختیار نخواهد داشت (احتمالاً حسینی هم به لیست جدا شده‌ها اضافه می‌شود) وغیبت این دو بازیکن در ترکیب اصلی ممکن است ریتم بازی استقلال را در لیگ بیستم با تغییراتی مواجه سازد. حال شاید به زعم برخی جای خالی روزبه چشمی چندان به چشم نیاید و بازیکنانی همچون مرادمند یا یزدانی بتوانند سبک این بازیکن را در استقلال اجرا کنند اما باید توجه داشت که چشمی برخلاف همه مدافعان استقلال بازیکنی دو بعدی بود و قابلیت بازی در خط میانی به عنوان هافبک دفاعی را داشت. به همین دلیل ساده‌انگارانه است که فقدان این بازیکن را کوچک بشماریم و تصور کنیم بود و نبود این بازیکن بلند قامت تأثیری در شکل بازی استقلال ندارد.

مسأله‌ای که شاید سبب شد جدایی چشمی از دید برخی پنهان بماند سفر علی کریمی در آخرین روزهای نقل و انتقالاتی به قطر است. بازیکنی با مشخصه‌های فنی قابل توجه که توانایی‌های بسیاری در خط میانی استقلال داشت. وقتی کریمی از استقلال جدا شد به نوعی جدایی روزبه چشمی هم از یادها رفت که این مسأله ناشی از عمق تأثیرگذاری شماره ۶ سابق آبی‌ها بود اما نباید فراموش کرد که غیبت هر دو بازیکن منتج به تغییراتی در سبک و شیوه بازی استقلال خواهد شد.

محمود فکری شاید برای انتخاب جانشین چشمی با مشکلات آنچنانی مواجه نباشد و مرادمند بتواند درجایگاه یک بازیکن اثرگذار ایفای نقش کند اما یافتن بازیکنی که حفره بزرگ ایجاد شده حاصل از جدایی کریمی را پر کند عملاً در هفته‌های آغازین لیگ بیستم غیرممکن می‌نماید.

ریگی، باقری، اسماعیلی، رضاوند و مهدی پور مردانی هستند که در محدوده پست بازی علی کریمی بازی می‌کنند اما حقیقتاً هیچ یک سبک بازی او را ندارند. البته گفته می‌شود مهدی‌پور تا حدی به سبک بازی کریمی نزدیک است اما تا زمانی که او در ترکیب استقلال قرار نگیرد به قطعیت نمی‌توان چنین ادعایی را مهر تأیید زد. بنابراین تصور اینکه مهدی پور جای خالی کریمی را پر می‌کند لااقل از این فاصله اشتباه است و باید منتظر حضور این بازیکن در ترکیب استقلال بود.

با این حال به نظر می‌رسد محمود فکری برای هفته‌های آغازین لیگ دست بگذارد روی همان مهره‌های بیشتر بازی کرده که با فضای بازی در استقلال آشنایی عمیق‌تری دارند. احتمالاً او باقری، ریگی و رضاوند را که در بازی‌های تدارکاتی عملکرد خوبی داشته را در اولویت قرار خواهد داد تا با گذشت زمان آرام، آرام تغییرات را در تیمش ایجاد کند و بازیکنی با سیاق کریمی را که همچون شاهین تراز و توازن را میان خط میانی و خط حمله تیمش برقرار می‌کرد، در استقلال بسازد.

در واقع محمود فکری در ابتدای راه ساختن استقلال جدید است؛ استقلالی که به احتمال زیاد دروازه‌بانش تغییر خواهد کرد و در خط دفاع و خط میانی نیز تحولاتی خواهد داشت.

تنها نقطه‌ای که احتمالاً دست نخوره باقی می‌ماند خط آتش است. هرچند که غیبت دیاباته در هفته اول تا حدی فکری را به سوی بازیکنان جدید متمایل خواهد کرد اما بعید است که در طول لیگ اگر مطهری، قایدی و دیاباته آماده باشند دیگر بازیکنان شانسی برای ورود به ترکیب اصلی تیم خود داشته باشند و بتوانند به تهدیدی برای اثرگذارترین خطوط فنی استقلال در لیگ نوزدهم تبدیل شوند.

آنچه از این بازیکنان در لیگ نوزدهم دیدیم آمادگی فوق‌العاده، گلزنی‌های پی درپی و ایجاد موقعیت‌های فراوان بود که عملاً دست همه تیم‌های داخلی و خارجی را بسته بود و هیچ دفاعی را در مقابل خود سد محکمی نمی‌دید. بی‌شک اگر فکری موفق شود خطوط عقب استقلال را بسازد که با بازیکنان جدید قطعاً به سوی همین هدف حرکت خواهد کرد شاید فقدان دو چهره مهر و اثرگذاری همچون چشمی و کریمی نیز از یادها برود و هواداران این باشگاه فراموش کنند چه ستاره‌هایی از تیم‌شان به تیم‌های خارجی کوچ کردند و استقلال به سمت ساختن خط دفاعی محکم گام بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پورسا

      محمود جون بهتره جای دوری نری.بیزحمت برو پرسپولیس سراغ سیامک نعمتی جایگزین خوبیه بجای کریمی مثل وضعیت 14 میلیادری نادری.هم نادری به نون و نوا میرسه.البته نادری پول رضابتنامه و روی نیمکت نشستنو و مصدوميت پیاپی رو خودش پرداخت میکنه.حتی اگه عبدیان و خلیل زاده نمی گفتن بازم ملت میدونستن نادری بازیکنی دست و دلبازه و بخاطر عرق به استقبال امده.و پول معنایی نداره.

    • دیاباته

      تنها خبراین روزها رفتن چشمی استاد سوتی ومیلاد زکی پور بود

    • بدون نام

      اقا به نیمکت نشین های پرسپولیسی20میلیارد میدن .فرق آل کیسه که رنگ قهرمانی ندیدن با تیم پوکر و دو دوره فینال واقعی آسیا رفته اینجاست.درآمد از آسیا هم نداره آل کیسه هرسال پرهزینه ترین میشه

      پاسخ ها

      • بهنام محمودیان قره ورن

        تاج کبیر چهاربار فینال دیده دوتا جام اورده و پرافتخارترین تیم ایرانه لنگی پاره پاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج