جاباما
۱۰۵۷۲۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ماموریت مریخ با ۲ سال تاخیر انجام می‌شود

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد برنامه ناسا و سازمان فضایی اروپا برای ارسال فضانوردان به مریخ نیازمند حداقل ۳.۸ میلیارد دلار بودجه است و با دو سال تاخیر انجام خواهد شد.

خبرگزاری مهر: یک تحقیق جدید نشان می دهد برنامه ناسا و سازمان فضایی اروپا برای ارسال فضانوردان به مریخ نیازمند حداقل ۳.۸ میلیارد دلار بودجه است و با دو سال تاخیر انجام خواهد شد.

طبق گزارش یک پنل مستقل در آمریکا، ناسا و سازمان فضایی اتحادیه اروپا به یک میلیارد بودجه اضافی و ۲ سال زمان بیشتر نیاز دارند تا فضانوردان را به مریخ بفرستند و از خاک آنجا نمونه برداری کنند.

تحقیق ۷۹ صفحه‌ای پنلIRB نشان داده برنامه فعلی برای ارسال فضانوردان به مریخ در ۲۰۲۶ میلادی و بودجه ۳ میلیارد دلاری کافی نیست.

دیوید تامسون مدیر این پنل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ناسا و سازمان فضایی اروپا بودجه‌ای ۳.۸ تا ۴.۴ میلیارد دلاری برای انجام چنین ماموریتی نیاز دارند که این رقم ۵۰ درصد بالاتر از ارقام پیشین است. همچنین ماموریت با دو سال تعویق در ۲۰۲۸ میلادی انجام خواهد شد.

ناسا و سازمان فضایی اروپا برنامه‌ای بلندپروازانه برای ارسال فضانوردان به مریخ دارند که طی ۳ ماموریت انجام می‌شود. نخستین ماموریت مریخ نورد Perserverance را به سیاره سرخ می برد که اکنون در حال اجرا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج