۱۰۵۷۶۵۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تصمیم دشوار بایدن در مورد افغانستان

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به دلیل سیاست های دولت دونالد ترامپ در افغانستان برای تداوم حضور یا خروج نظامیان آمریکایی از این کشور با تصمیم دشواری روبرو است.

ایرنا: جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به دلیل سیاست های دولت دونالد ترامپ در افغانستان برای تداوم حضور یا خروج نظامیان آمریکایی از این کشور با تصمیم دشواری روبرو است.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز" در شماره روز پنجشنبه خود نوشت: "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا در جنگ افغانستان با فشارهای زیادی از همه طرف روبرو است. رهبران طالبان از او خواستند که به سرعت عقب نشینی نیروهای آمریکایی را ادامه دهد در حالی که دولت مورد حمایت ایالات متحده در کابل خواستار اتخاذ رویکرد محتاطانه و تعهد او علیه تروریسم شده است.

شاید هیچ چالش دیگری در زمینه سیاست خارجی برای بایدن در ابتدای کار خود سخت تر از حل مسئله افغانستان نباشد. چون تحلیلگران معتقدند که موضع بایدن در قبال افغانستان ممکن است تا حدودی ادامه موضع ترامپ باشد.

اما همان تحلیلگران می گویند که بعید است بایدن تمام نیروهای آمریکایی را طبق توافقنامه دوحه از افغانستان خارج کند. خود بایدن در کمپین های انتخابات ریاست جمهوری در این خصوص گفته بود مایل است حدود دو هزار نیرو را در خاورمیانه مستقر کند و تعداد کمی را در افغانستان حفظ کند، اقدامی که نیاز به انجام تغییراتی مهم در توافق صلح آمریکا با طالبان دارد که در فوریه (بهمن) گذشته امضاء شده بود.

طالبان آشکارا بایدن را تحت فشار قرار داد تا به توافق دوحه پایبند بماند و چهار هزار و ۵۰۰ سرباز باقیمانده آمریکایی را به سرعت از افغانستان خارج کند، در حالی که دولت کابل از واشنگتن می خواهد همه جوانب توافق را دوباره مرور کرده و از عقب نشینی زودهنگام جلوگیری کند.

بسیاری از کارشناسان آمریکایی پیش بینی می کنند که تیم سیاست خارجی این کشور به تعامل دیپلماتیک خود با طالبان ادامه خواهد داد، اما در عوض با اتخاذ یک رویکرد سختگیرانه تر مبتنی بر شرایط مورد علاقه بسیاری از رهبران پنتاگون، قید زمانی تسریع خروج نیروها از افغانستان را کنار خواهد گذاشت.

دولت بایدن همچنین احتمالا همکاری نزدیکتری با دولت افغانستان و مشخصا با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری خواهد داشت که در مراحل اولیه مذاکرات واشنگتن و طالبان کاملا کنار گذاشته شدند.

این درحالی است که سایر مقامات افغانستان نیز در اظهار نظرهای خود از بایدن خواستند که روش ترامپ را نادیده بگیرد و دنباله روی او که با توافق با طالبان به افغانستان و امریکا خیانت کرده است، نباید. چرا که خروج تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان باید مشروط به توافق صلحی مطمئن و قابل اعتماد باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودشو رئیس جمهور آمریکا میدونه خخخخخخخ

    • بدون نام

      اگر وضع به همین منوال پیش برود در افغانستان و عراق و سوریه برای هرکدام یک سرجوخه امریکایی برای اهداف استعمارگرانه امریکا کافیست.
      این سه کشور را با ترفندهای مختلف تضعیف و میدان را از حضور نیروهای مستقل و جهادی پاکسازی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج