۱۰۵۸۴۳۰
۲۷ نظر
۵۰۱۰
۲۷ نظر
۵۰۱۰
پ

وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی

ابراهیم حاتمی‌کیا جایگزین زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور برای کارگردانی سریال «موسی (ع)» شده است.

برترین‌ها: ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران است. او جزو فیلمسازان نسل اول پس از انقلاب در سینمای ایران است. حاتمی کیا با فیلم های «دیده‌بان» و «مهاجر» به شهرت رسید.
وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی
«آژانس شیشه‌ای» یکی از پرافتخارترین ساخته های او در طول فعالیت های هنری اش در سینما محسوب می‌شود. او بار‌ها در جشنواره فجر درخشیده و بار‌ها در جشنواره‌های مختلف جایزه برده است.
او پس از ساخت «چ» که با موفقیت نسبی همراه بود وارد دوره همکاری چندساله با سازمان اوج شد. حاتمی‌کیا سه فیلم «بادیگارد»، «به وقت شام» و «خروج» را با اوج ساخت. فیلم هایی که نتوانست محبوبیت فیلم های سال های قبل او را تکرار کند و با واکنش منتقدان نیز همراه بود.
ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از مذاکرات صورت گرفته میان او و مسؤولان سازمان صداوسیما، کارگردانی سریال «موسی (ع)» را که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های نمایشی تاریخ تلویزیون است، پذیرفت و یک گروه حرفه‌ای، شناسایی و انتخاب بازیگران این سریال را زیر نظر حاتمی‌کیا آغاز کرده است.
وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی
حاتمی‌کیا این روز‌ها در حال بررسی فیلمنامه سریال «موسی (ع)» است. قرار است فیلمنامه تغییرات اساسی داشته باشد. در جزئیات بیشتر باید به این نکته اشاره کرد که سعید بهمن‌پور به‌عنوان سرپرست نویسندگان پروژه قبلی که با شورجه کار می‌کرد در این پروژه هم حضور دارد و خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان سریال «نجلا» هم به‌عنوان دستیار کارگردان و مسوول انتخاب بازیگر در پروژه سریال «موسی (ع)» فعالیت خواهند داشت.
حاتمی‌کیا با بیان اینکه پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌داند، تأکید کرده است: در میان آثار متعددی که ساخته‌ام جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسوولیت سنگین را می‌پذیرم.
ابراهیم حاتمی‌کیا تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» را در آغاز و میانه دهه ۸۰ در کارنامه کاری خود دارد و سریال «موسی (ع)» نخستین کار تاریخی او در میان کار‌های تلویزیونی و سینمایی‌اش به شمار می‌رود. بر کارنامه سریال سازی او مروری داریم.
خاک سرخ
«خاک سرخ»، نخستین مجموعه تلویزیونی حاتمی کیا در تلویزیون، بار دیگر نشانگر بازگشت او به موضوعی از جنگ و حماسه دفاع مقدس با تاکید بر مقاومت‌های مردمی در جریان سقوط خرمشهر است.
وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی
«خاک سرخ» اگر چه چند مقطع به هم پیوسته در روز‌های اشغال و سقوط خرمشهر را به تصویر می‌کشد. حاتمی کیا در انتخاب بازیگران فیلم خود، دقت و وسواس خوبی نشان داده است. ریتم کند از نقاط ضعف «خاک سرخ» محسوب می‌شد. پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، لاله اسکندری، بهناز جعفری، امیر آقایی، علی بوریان، محمد مختاری، حسین شیدایی، هما روستا و مریم بوبانی بازیگران «خاک سرخ» هستند.
وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی
داستان این مجموعه درباره دختری به نام لیلا است که در سال‌های قبل از انقلاب از خانواده‌اش جدا شده و حالا در پی حوادثی در جستجوی کشف هویت خویش است.
حلقه سبز
«حلقه سبز» دومین مجموعه تلویزیونی ابراهیم حاتمی‌کیا با تم ماورایی است که در سال ۱۳۸۶ از شبکه سه سیما پخش شد. این سریال داستان سفری جالب به اعماق معنا و مفهوم واقعی حیات است. داستان آن درباره جوانی است معلول (حسن) که دچار مرگ مغزی شده و پزشکان درصدد انتقال قلب او به یک گیرنده قلب برمی‌آیند.
وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی
روح حسن مخالف این کار است؛ زیرا می‌داند در این صورت باید به عالم دیگری هجرت کند. یک دانشجوی پزشکی به نام گلبهار قادر به ارتباط با روح حسن است. او در قبال درخواست حسن برای انتخاب گیرنده قلبش، به حسن کمک می‌کند.
حمید فرخ‌نژاد نقش حسن را در این سریال ایفا کرده و سیما تیرانداز نقش گلبهار و از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به محمد حاتمی، حمیرا ریاضی، آتش تقی پور، محمدعلی ساربان، حسین افشار، مارال فرجاد، فرحناز منافی‌ظاهر، لعیا باستانی، نعیمه نظام دوست، ناهید مسلمی، افسانه ناصری، نسیم ادبی و بهرام علیان اشاره کرد.
وضعیت ناموفق سریال‌سازی حاتمی‌کیا، به بهانه موسی
«حلقه سبز» با وجود كاستی‌هايی كه در روايت داستان داشت، صحنه‌هايی به يادماندنی برجا گذاشت و جرقه‌هايی در ذهن مخاطب كه ممكن است در زندگی هر كدام از ما اتفاق بيفتد روشن کرد. «حلقه سبز» نتوانسته انتظارات مخاطبان عام و خاص را برآورده کند.
حال باید دید با این دو تجربه سریال‌سازی در کارنامه حاتمی‌کیا، این کارگردان چگونه با ریسک کارگردانی سریال عظیم «موسی (ع)» کنار خواهد آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خندان

      به نظر من برای نقش موسی ، یک شخصیت بکر و جدید مثل نجم الله شریعتی، مجری فعلی سمت خدا و غیره بازی کنه اما نقش فرعون برعکس ، یک هنرپیشه کارکشته مثل محمد کاسبی و غیره. ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خندان جان حضرت موسی بسیار تنومند بوده است

      • بدون نام

        صد در صد موافقم.

      • بدون نام

        حالم بهم خورد با این پیشنهادت

      • بدون نام

        نجم الدین ریزه میزه اس حضرت موسی هیکلی بوده

      • بدون نام

        نجم الله نه
        نجم الدین

    • ع،ر

      سریالهای‌ارزشیها‌رنگ‌وبویی‌در‌نز‌د‌مردم‌ندارن
      چون‌واقعآ‌دیگه‌قابل‌درک‌نیستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توووو از جانب خودت حرف بزن جناب..... و همینطور شما برترین ها....

      • سید

        لطفا از قول مردم نظر ندهید

      • Xlarge

        ای آفرین بر ع،ر
        درست گفتی

      • بدون نام

        چون تراوش شده از مغزهای زنگ زده هستند

    • صلاح الدین

      ایشون فرمایشی کار میکنند و اکثر مردم از ایشون وکارهایش خوششان نمی آید.باور کنید نون به نرخ روز خور است...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه فرمایشی کارمیکنند کیه که کار نکنه

      • بدون نام

        نه، نون به نرخ روز خور نیست؛ طبق اعتقاد خودش کار می کنه

      • بدون نام

        هنوز که هنوز آژانس شیشه ای و بوی پیراهن یوسف از کرخه تا راین دیدن داره

    • بدون نام

      آقایحاتمی کیا درساختن سریالهایی مانند خاک سرخ وحلقه سبز وبعصی فیلمهای سینمایی بسیا رموفق بودامااززمانی که بهساختن فیلمهایی برای کوبیدن اصلاحطلبان برامدودرحقیقت به نوعی کاملا آشکار کیفیت فیلهایش را فدای اهداف سیاسی کرد محبوبیت کارهایش راازدست داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا اصلاح طلبا هیچ اهمیتی واسه مردم ندارن

    • ح

      خوش به حالت آقای حاتمی کیا نوش جونت بخور

      پاسخ ها

      • اوس تقی بازنشسته

        من به حاتمی کیاوباورهای اجتماعی اش ارادت دارم وروح خستگی ناپذیری داره ومحتوای فیلمهاودیدگاههای اجتماعی اش سازنده است ولی یک پیشنهادمیکنم امیدوارم سوء تعبیروتفاهم نشه واون اینه که بهتره تااندازه ای جناحی وموضعی کارنکنه بهتره چون برداشتهای خدای ناکرده بدی عایدکارهایش میشود بدون درنظرگرفتن فلان موضع سیاسی وجناحی ادامه راهش رابدهدتامردم علی الخصوص جوانان سرخورده نشوندوگرنه من درآغازعرایضم عرض کردم کارهای حاتمی کیابکروقابل تحسینه وانعکاس واقعیات سیاسی وفرهنگی کشورمان است . درودبرحاتمی کیای عزیزوآگاه . دوستتان داریم .

    • بدون نام

      به نظرم موفق می شود ، کارگردان بسیار متبحری است

    • سید

      حاتمی کیا کارگردانی است که با ساخت فلیم های ارزشی سعی در اداء دین به انقلاب و شهیدان نموده است و فیلم هائی را ساخته است که در خاطرات سینمائی جاودان خواهد ماند باید از ایشان تقدیر و تشکر کرد مطمئنا در ساخت این سریال هم موفق خواهد بود

    • بدون نام

      آقای حاتمی کیا سریالهای شما واقعا ضعیف هستند لطفا وارد سریال سازی نشوید حتی فیلمهایتان هم روند تدریجی نزولی ولی اخری خروج خوب بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به رنگ خون کیمایی رو دیدی تا روند تدریجی تزولی رو بهتر بفهمی

    • بدون نام

      یه زحمت بکش از شخصیتهای خودمون فیلم بساز. ..

    • بدون نام

      هنرمند سفارشی ارزشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها تعریف هستند هنرمند بی ارزش دل و عاشقانه و غیره میسازه هنرمند ارزشی از کرخه تاراین بوی پیراهن یوسف

    • بدون نام

      تیترتون بسیار یکطرفه بود اگر حاتمی کیا ضعیفه منوچهر عادی چیه
      یکم عدالت و انصاف چیز بدی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج