جاباما
۱۰۶۱۶۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وضعیت پرسپولیس بعد از نخستین برد در لیگ

موتور پرسپولیس در لیگ بیستم از هفته دوم روشن شد. برخلاف بازی نخست که به تساوی بدون گل برابر سایپا رسید، این بار آن‌ها ولو با پنالتی از سد نفت آبادان گذشتند.

روزنامه وطن امروز: موتور پرسپولیس در لیگ بیستم از هفته دوم روشن شد. برخلاف بازی نخست که به تساوی بدون گل برابر سایپا رسید، این بار آنها ولو با پنالتی از سد نفت آبادان گذشتند. سرخپوشان پایتخت در حالی به این پیروزی رسیدند که همچون نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فصل گذشته که منجر به پوکر قهرمانی این تیم شد مالکیت توپ را به طور کامل در اختیار داشتند. شاگردان یحیی گل‌محمدی ۶۷ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و توانستند ۴ شوت موثر به سمت چارچوب دروازه فرزین گروسیان در تیم نفت آبادان بزنند. بازیکنان پرسپولیس که ۳ کرنر در جریان این مسابقه روی دروازه نفت آبادان ارسال کردند، در زدن ضربات سر در محوطه جریمه حریف کمتر از ۴۰ درصد تاثیرگذاری داشته‌اند اما مدافعان سرخپوش پایتخت اجازه ندادند نزدیک به ۹۰ درصد توپ‌های ارسالی به مهاجمان نفت آبادان از بالای سر آنها رد شود.

پرسپولیس در حالی به پیروزی مقابل نفت آبادان با یک گل از روی نقطه پنالتی رسید که مهدی عبدی ۲ بار در داخل محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت گلزنی شد اما نتوانست برای این تیم گل بزند. سرخپوشان پایتخت در روزی که بازی آرامی را از خود به نمایش گذاشتند تا کارت زرد و قرمز دریافت نکنند با اخراج سرمربی خود در ثانیه‌های پایانی روبه‌رو شدند تا نتوانند رکوردی را در این زمینه برای خود ثبت کنند. پرسپولیس با هدایت یحیی در حالی به پیروزی رسید که مشابه همین عملکرد را در اکثر پیروزی‌های خود در یک سال اخیر با کادر فنی فعلی تجربه کرده بود.

به جوانان فرصت داده می‌شود

بر اساس مشاهدات از تمرینات پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی با توجه به عدم جذب بازیکنان مدنظر خود در نقل و انتقالات به دنبال استفاده حداکثری از توان بازیکنان خود است که طی این چند سال بخوبی یاد گرفته‌اند در چندین پست بازی کنند و همین مساله سبب شده او به دنبال این باشد که به شکلی شناور تیمش را مقابل رقبا آماده حضور در زمین کند. در کنار این مساله به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس حالا با نگاهی ویژه‌تر به جوانان خود میدان می‌دهد که شاید نقطه عطف آن تصمیم یحیی به استفاده از علی شجاعی در خط حمله به جای حضور در سمت چپ است؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد حتی با آمدن مهدی‌خانی هم گل‌محمدی اصرار دارد از شجاعی در خط حمله بهره ببرد و از دیگر بازیکنان خود نیز در چندین پست استفاده و آنها را برای این مسأله آماده کند.

در کنار این بازیکنان، پرسپولیس جوانان دیگری هم دارد که به نظر می‌رسد امسال شانس بالایی برای بازی خواهند داشت. به جز امیر روستایی که به شکل قرضی و برای اینکه بازی بیشتری به او برسد با مشورت گل‌محمدی به پیکان رفت، حضور چند بازیکن جوان دیگر هم می‌تواند نقطه قوتی برای گل‌محمدی باشد که با میدان دیدن برای بازی‌های پیش رو آماده شوند. سیداحسان حسینی یکی از این بازیکنان است که یحیی می‌تواند با توجه به عدم جذب یک مدافع با رفتن شجاع خلیل‌زاده روی او حساب ویژه‌ای باز کند؛ بازیکنی که الگوی خودش را سیدجلال حسینی می‌داند و با قد و قامت مناسبی که دارد این شانس را به گل‌محمدی می‌دهد در مواقع اضطرار از این بازیکن جوان در قلب خط دفاعی بهره ببرد.

سعید حسین‌پور هم دیگر بازیکن جوان پرسپولیس است که فصل گذشته اندک شانسی برای بازی داشت اما با توجه به تراکم بالا در خط میانی و با توجه به اینکه او توانایی بازی در خط دفاعی را هم دارد، گل‌محمدی می‌تواند از این بازیکن هم بیشتر بهره بگیرد. دیگر بازیکنی که به نظر می‌رسد یحیی نگاه ویژه‌ای روی او دارد محمد شریفی، بازیکن سابق تیم ‌ملی نوجوانان ایران است که برای این تیم ۸ گل به ثمر رساند و از سایپا به پرسپولیس پیوست. این بازیکن که با بازی در ۱۶ سالگی، رکورد سعید عزت‌اللهی به عنوان جوان‌ترین بازیکن لیگ را شکست حالا گویا حسابی مدنظر کادرفنی پرسپولیس است که از قابلیت تهاجمی او به عنوان بال و حتی پشت مهاجم بهره بگیرد.

شاید اگر بازی پرسپولیس مقابل نفت آبادان در هوای بارانی نبود این بازیکن و دیگر جوانان پرسپولیس این شانس را پیدا می‌کردند که به میدان بروند و نخستین بازی خودشان را در لیگ بیستم انجام دهند. آریا برزگر هم دیگر بازیکنی است که یحیی گل‌محمدی می‌تواند در صورت صلاحدید شانس بازی را در خط حمله به او بدهد؛ بازیکنی که کیفیت خوبی دارد و شاید در ادامه بتواند در برخی مقاطع به کمک پرسپولیس آمده و توانایی‌های خودش را به نمایش بگذارد. این بازیکنان و دیگر جوانان پرسپولیس که در تمرینات این تیم حاضر هستند این شانس را دارند که از روزهای سخت پرسپولیس در آسیا تا نیم‌فصل نخست برای خود یک فرصت بسازند. باید دید به این ترتیب گل‌محمدی به چه شکل و چگونه از این بازیکنان در مسیری که پیش رو دارد، بهره می‌برد.

واریز؛ ۲ هفته دیگر

در شرایطی که ۲ هفته از لیگ برتر را پشت سر گذاشته‌ایم، بازیکنان پرسپولیس هنوز پیش‌پرداخت فصل خود را دریافت نکرده‌اند. پرسپولیسی‌ها که پیش از حضور در دوحه قطر برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان با وعده دریافت مطالبات پیش‌فصل خود مواجه شده بودند، بعد از صعود به فینال این رقابت‌ها، بازگشت به ایران و انجام ۲ هفته از مسابقات داخلی نیز هنوز نتوانسته‌اند به خواسته خود دست یابند. این در حالی است که پرونده شکایت‌های مربوط به بدهی‌های این باشگاه، سهم زیادی در بدقولی مدیران قبلی و حال حاضر تیم نسبت به پرداخت مطالبات بازیکنان داشته است. باشگاه پرسپولیس آخرین دریافتی خود از اسپانسر و کارگزار باشگاه را نیز خرج بدهی مربوط به پرونده برانکو کرد و توانست از این پرونده خارج شود.

با این حال بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس انتظار دارند باشگاه هر چه زودتر همانند دیگر تیم‌های لیگ برتری نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند. مشکلات مالی بازیکنان به حدی بوده که طی هفته‌های اخیر یحیی گل‌محمدی مجبور به پرداخت از حساب شخصی خود به برخی بازیکنان شده است. اکنون اما مدیران پرسپولیس در رایزنی‌هایی که با بخش اسپانسر و کارگزار باشگاه داشته‌اند، این وعده را به بازیکنان داده‌اند که تا ۲ هفته دیگر بخشی از مطالبات آنها پرداخت خواهد شد.

قول شکوری به پرسپولیسی‌ها

ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره پاداش آسیایی سرخ‌پوشان توضیحاتی ارائه کرد. شکوری درباره چگونه خرج شدن پاداش آسیایی سرخپوشان گفت: «من این قول را به هواداران می‌دهم که نمی‌گذاریم حتی یک ریال یا سنت از این پول جایی غیر از باشگاه پرسپولیس هزینه شود. اگر این اتفاق رخ دهد مطمئن باشید من خودم یک لحظه هم در باشگاه پرسپولیس نمی‌مانم. امیدواریم این پول را بتوانیم جذب کنیم و آن را در راستای توسعه پرسپولیس و زیرساخت‌های پرسپولیس هزینه کنیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج