جاباما
۱۰۶۱۷۹۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

علی‌اف: چه‌ کسی می‌تواند از ما انتقاد کند؟

" الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان گفت : رهبران کشورهای غربی حق ابراز نگرانی در باره اماکن دینی در قره باغ را ندارند .

ایرنا نوشت: " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان گفت : رهبران کشورهای غربی حق ابراز نگرانی در باره اماکن دینی در قره باغ را ندارند .

به گزارش خبرگزاری رسمی " آذرتاج " ، علی اف روز گذشته در سفر به شهرستان " آقدام " که اخیرا به کنترل جمهوری آذربایجان درآمده است ، طی سخنانی در مقابل مسجد تخریب شده این شهرستان گفت: پس از پایان جنگ در قره باغ عده ای از رهبران کشورهای غربی در باره اماکن دینی مسیحی در این سرزمینها ابراز نگرانی می کنند .

رییس جمهوری آذربایجان اظهار داشت : کسی نباید در این زمینه نگران باشد و بخصوص رهبران کشورهای غربی و آن عده از انها که احساسات اسلام هراسی را برافروختند و اهانت به مقدسات اسلامی را نادیده می گیرند و حتی عاملان اهانت به این مقدسات را توجیه می کنند .

علی اف تصریح کرد : آنها حق ندارند در این زمینه بحث کنند ، ضمن اینکه تمامی اماکن مذهبی در سرتاسر جمهوری آذربایجان گنجینه تاریخی ما است .

وی با اشاره به توجه خاص دولت جمهوری آذربایجان به حفاظت از همه اماکن مذهبی در این کشور گفت : چه کسی می تواند از ما انتقاد کند ، آیا انهایی که مساجد را تعطیل کردند و یا سر خوک کشته شده را به مساجد مسلمانان انداختند ؟

علی اف با اشاره به مسجد شهرستان آقدام گفت : دشمن وحشی گاو و خوک را در این مسجد نگهداری می کرد و عکس های در این زمینه در اینترنت هم پخش شده است .

وی با اشاره به این که ارامنه در مساجد شهرستانهای آزاد شده " زنگیلان " و " جبرایل " نیز خوک نگه داشتند، افزود : ما همکاری تنگاتنگ با سازمان یونسکو داریم و چنانچه می خواهند به این منطقه سفر کنند و از اماکن مذهبی مسیحی بازدید کنند ، بهتر است به این مسجد هم سر بزنند و ببینند پیش از این چه کارهایی در اینجا انجام داده است .

رییس جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد : سفیران آن عده از کشورها و از جمله کشورهای عضو گروه مینسک ( آمریکا ، فرانسه و روسیه ) که وظیفه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ را برعهده دارند ، چند سال پیش از این مسجد بازدید کردند ولی چرا این موضوع را مطرح نکردند و چرا این وضعیت موجب نگرانی کشورهای غربی نشده است .

علی اف گفت : این به آن معنی است که انها اهانت به مساجد مسلمانان ، نگهداری گاو و خوک در این اماکن و تخریب انها را نادرست نمی دانند؛ و اگر چنین است این نظر خود را به صراحت اعلام کنند و بروند به مشکلات کشورهای خود رسیدگی کنند و در امور ما دخالت نگنند .

رییس جمهوری اذربایجان همچنین با اشاره به تخریب کامل شهرستان اقدام ، گفت : این شهر شاهد وحشیگری های بسیاری بوده است، ولی ما این شهر و تمامی روستاهای آن را بازسازی و احیا خواهیم کرد .

شهر آقدام که در سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی نیروهای ارمنستان اشغال شده بود ، بر اساس توافق سه جانبه ۹ نوامبر ( ۱۹ آبان ماه ) روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان پس داده شد .

آقدام که یکی از شهرستانهای مهم منطقه قره باغ به شمار می رود ، در ۲۷ سال گذشته مانند شش شهرستان دیگر تحت اشغال، بطور کامل تخریب شده است .

این شهرستان واقع در ۲۵ کیلومتری شهر " خانکندی " مرکز قره باغ کوهستانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است و راه ورود به سه شهرستان دیگر " خوجاوند" ، " اسگران" و " آقدره" در قره باغ است.

با ورود ارتش جمهوری آذربایجان به شهرستان آقدام ، آوارگان جنگی ساکن این شهرستان پس از ۲۷ سال، فرصت بازگشت به خانه خود را پیدا کردند.

این در حالی است که منابع خبری جمهوری آذربایجان و ارمنستان گزارش دادند ، ارامنه در حین ترک این شهرستان خانه ها و دیگر واحدهای مسکونی و اجتماعی را به آتش کشیدند .

بر اساس توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، دو شهرستان باقی مانده " کلبجر " و " لاچین " در قره باغ تا ۱۱ آذرماه به جمهوری آذربایجان پس داده شود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصر

      آفرین به علی اف .ان شاءالله که دست صهیونیستها را هم از آن منطقه قطع کنی.

    • رهگذر

      آقا علی اف چرا در باکو خودت مسجد تاریخی را ویران نمودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج