جاباما
۱۰۶۲۹۹۰
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

عوارض دستکاری تاریخ زایمان در دنیای کرونازده

رییس انجمن متخصصین زنان با اشاره عوارض زایمان کمتر از ۳۹ هفته، گفت: اصرار به انجام زایمان در تاریخ خاصی مانند ۹۹/۹/۹ آنهم در شرایط همه‌گیری کرونا در کشور می‌تواند منجر به عوارضی مانند بستری شدن طولانی‌تر در بیمارستان شود. از طرفی مداخله در زایمان مادران باردار مبتلای بدون علامت به کرونا می‌تواند بیماری کرونا را برای آنها سخت‌تر کند.

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن متخصصین زنان با اشاره عوارض زایمان کمتر از ۳۹ هفته، گفت: اصرار به انجام زایمان در تاریخ خاصی مانند ۹۹/۹/۹ آنهم در شرایط همه‌گیری کرونا در کشور می‌تواند منجر به عوارضی مانند بستری شدن طولانی‌تر در بیمارستان شود. از طرفی مداخله در زایمان مادران باردار مبتلای بدون علامت به کرونا می‌تواند بیماری کرونا را برای آنها سخت‌تر کند.

دکتر اعظم سادات موسوی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ممکن است تولد نوزاد قبل از ۳۹ هفته‌ کامل عوارض زیادی برای جنین و مادر داشته باشد، گفت: بالغ شدن ریه‌ جنین عمدتا در روزهای آخر بارداری اتفاق می‌افتد و سزارین‌های خارج از زمان مناسب می‌تواند منجر به بستری شدن نوزاد در NICU و عوارض جدی دیگری مانند زردی برای او شود.

وی افزود: از طرف دیگر مادرانی که حاملگی‌های اول خود را تجربه می‌کنند و تصمیم به زایمان و تولد نوزادی با شرایط خوب دارند، باید اجازه دهند زایمان به خودی‌خود آغاز شود و دخالتی در شروع زایمان نداشته باشند تا بتوانند زایمانی طبیعی با تمام شرایط مناسب را پشت سر بگذارند.

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: بنابراین اگر این مادران بخواهند در تاریخ و مناسبت خاصی زایمان کنند، دخالت‌هایی که در امر زایمان صورت می‌گیرد می‌تواند عوارض جدی برای نوزاد داشته باشد. همچنین تمام این موارد می تواند زایمان را که یک پدیده‌ فیزیولوژیک است تبدیل به پروسه‌ای کند که برای مادر هم عوارض داشته باشد.

وی با اشاره همه‌گیری کرونا در ایران و جهان، اظهار کرد: مداخلات غیر ضروری در مادر در چنین شرایطی می‌تواند منجر به عوارضی مانند بستری شدن طولانی‌تر در بیمارستان شود. همچنین ممکن است مادرانی باشند که مبتلای بدون علامت به کرونا هستند و مداخلاتی در آنها برای آغاز پروسه زایمان می‌تواند بیماری کرونا را برای آنها سخت‌تر کند. بنابراین از خانم‌ها می‌خواهم اصرار نکنند که در تاریخ خاصی مانند ۹۹/۹/۹ زایمان کنند.

وی با بیان اینکه زایمان و تاریخ تولد خاص هیچ مزیتی برای مادران و نوزادان ندارد، تاکید کرد: تولد نوزاد در این تاریخ هیچ فرقی با تولد در ۹۹/۹/۱۰ یا ۹۹/۹/۱۱ نخواهد داشت. قرار نیست کسی از نزدیکان کودک تاریخ تولد را فراموش کند که رُند بودن تاریخ آن امتیاز خاصی داشته باشد. باید اجازه دهیم پروسه فیزیولوژی زایمان در زمان مناسب خود انجام شود.

موسوی با اشاره به ابلاغیه اخیر معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر برخورد با بیمارستان‌ها و پزشکان متخلفی که بیش از تعدادی خاص در روز ۹۹/۹/۹ زایمان انجام دهند، تصریح کرد: من مطمئنم که برای هیچکدام از همکاران متخصص زنان و زایمان فرقی نمی‌کند که زایمان در چه تاریخی انجام شود اما از سمت بیماران ممکن است تحت فشار قرار گیرند. همکاران مطلع هستند که پرونده زایمان‌های تاریخ ۹۹/۹/۹ مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر بدون اندیکاسیون سزارین انجام شده باشد با متخلف برخورد شود. اما در مواردی که اندیکاسیون‌هایی وجود داشته باشد و لازم باشد سزارین در همان روز انجام شود پزشک نمی‌تواند سزارین را به تاخیر بیندازد و در این شرایط نمی‌توان محدودیتی قائل بود اما باید سعی شود هیچ زایمانی زودتر از ۳۹ هفته انجام نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همتی

      با شناسنامه پز دادن واقعا خنده داره

    • بدون نام

      سرنوشت بچه راا با ایکار عوض میکنند

    • حسن کچل

      من متولد 5/5/55 هستم که چی فخر فروشی داره ،هنره ؟فقط برای من جالبه که اتعاقی جور دراومده ،حالا بازور بچه ها تونو در روزیکه خدا امر کرده بدنیا بیاد جلوشو بگیرید تا در روز خاصی متولد بشه دست بردن در کار خداوند و قانونشه و امکان دگرگون شدن سرنوشت هم داره ولی نه به نحوی که شما فکر میکنید سرنوشتی که خدا در اونروز مقرر کرده شاید زیبا ترین و بهترین زندگی و سرنوشت باشه و شما شاید با اینکار بهم بزنیدش البته باز خداوند دانا و اگاه است ،الله اعلم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج