جاباما
۱۰۶۳۴۸۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

همه جا تعطیل؛ لیگ کشتی به راه

در حالی که از روز گذشته هفته دوم محدودیت‌های کرونایی شروع شده، اما فدراسیون کشتی و سازمان لیگ همچنان اصرار به برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی دارند.

روزنامه ایران ورزشی: در حالی که از روز گذشته هفته دوم محدودیت‌های کرونایی شروع شده اما فدراسیون کشتی و سازمان لیگ همچنان اصرار به برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی دارند. براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا رفت و آمدهای برون‌شهری با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو است اما فدراسیون کشتی اصرار دارد در آخر همین هفته دور برگشت مسابقات لیگ برتر کشتی را استارت بزند و در نهایت هم با ۴ برگزاری این مسابقات را به پایان برساند.

دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد که اتفاقاً موفقیت‌آمیز بود. به همین دلیل فدراسیون کشتی با وجود تمام محدودیت‌ها می‌خواهد دور برگشت را هم برگزار کند اما اتفاقاتی در برگزاری انتخابی تیم ملی رخ داد و منجر به مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از کشتی‌گیران شد که حالا همین موضوع باعث شده برخی مقابل تصمیم فدراسیون کشتی قرار بگیرند و آن را برای سلامتی کشتی‌گیران خطرناک بدانند؛ تصمیمی که مورد انتقاد زیادی قرار گرفته و بسیاری عقیده داشتند که بهتر است اصلاً این مسابقات برگزار نشود اما سازمان لیگ و فدراسیون کشتی نظر دیگری در این باره دارند. حتی در اعتراض به همین تصمیم تیم احتشام‌‌گستر از حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر انصراف داده است. بیانیه تیم احتشام‌گستر برای کناره‌گیری از لیگ برتر در نوع خود بسیار جالب توجه و با مسئولیت‌پذیری همراه است.

آنها در بیانیه خود اعلام کردند: «این روزها کرونا همه ایران را فرا گرفته است و کادر درمان سخت در تلاش هستند. کمبود تخت برای بیماران و فراوانی افراد مبتلا به کرونا باعث شده تا کادر درمان روزهای سخت و دشواری را سپری کند. به همین دلیل تیم احتشام‌گستر می‌خواهد به کمک کادر درمان بیاید و با انصراف از ادامه حضور در مسابقات تلاش کند که از افزایش تعداد مبتلایان جلوگیری کند.»

این تصمیم را باید ارج نهاد که تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا به افزایش تعداد مبتلایان در این روزها کمک نکنند. به نظر این تصمیم را سازمان لیگ و فدراسیون کشتی هم می‌توانستند اتخاذ کنند. تصمیمی که با تعویق یک هفته‌ای مسابقات لیگ برتر کشتی که هیچ اتفاقی هم در آن رخ نمی‌داد، این سازمان و فدراسیون کشتی هم می‌توانستند از تصمیم دولت حمایت کنند و هم اینکه به کمک کادر درمان بیایند، ضمن اینکه سلامت کشتی‌گیران و کادر فنی هم به خطر نمی‌افتاد.

هنوز افرادی که در انتخابی تیم ملی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بهبود پیدا نکرده‌اند. شاید شاخص‌ترین فرد هم محمد بنا است که هنوز در منزل در حال طی روند درمان است. در چنین شرایطی چرا باید یک بار دیگر کشتی‌گیران و مربیان جانشان را به خطر بیندازند؟

ضمن اینکه اعلام محدودیت‌ها هم برای حضور در تهران کشتی‌گیران و مربیان را با مشکل روبه‌رو کرده است. برخی از کشتی‌گیران که ساکن شمال بوده و عضو تیم‌های پایتخت هستند، حالا برای آمدن به تهران و حضور در کنار تیم‌های خود با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند. با اعلام ستاد مبارزه با کرونا ورود افراد با ماشین‌های شخصی و با پلاک شهرستان به تهران یا شهرهای دیگر ممنوع است و همین یک سؤال بزرگ را به وجود آورده؛ کشتی‌گیران چطور باید از شهرهای مختلف در تهران جمع شوند؟

لیگ برتر کشتی شاید بتوان گفت هر شرایطی را تجربه کرده بود و فقط مانده بود برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی که این را هم تجربه کرد. تجربه‌ای که شاید دیگر تکرار هم نشود و همین یک دوره برای همیشه در تاریخ به یادگار بماند. حتماً این نوع برگزاری لیگ برتر در سال‌های آینده بارها مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت و حتماً یکی از پرخاطره‌ترین مسابقات لیگ برتر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج