۱۰۶۳۸۲۹
۴ نظر
۵۰۱۷
۴ نظر
۵۰۱۷
پ

کشاندن زائران کهنسال فقط برای ۱۶۰هزار تومان!

پیامک سازمان حج و زیارت، زائران حج ۹۸ را در هفته تعطیل و حساس کرونا، راهی بانک‌ها کرد.

ایسنا: پیامک سازمان حج و زیارت، زائران حج ۹۸ را در هفته تعطیل و حساس کرونا، راهی بانک‌ها کرد.

سازمان حج و زیارت، سه‌شنبه چهارم آذرماه خبر داد که مازاد هزینه حج ۹۸ به حساب زائران واریز می‌شود؛ مبلغی در حدود ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۶۰ هزار تومان.

در ادامه آن، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره مبلغی که روز پنجم آذرماه به حساب زائران حج ۹۸ واریز شد، توضیح داد که «با توجه به اینکه همه ساله هزینه سفر زائران براساس نرخ تمام شده و مصوبه کمیته نرخ گذاری از متقاضیان تشرف به حج تمتع دریافت می‌شود، مابه التفاوت به حساب زائران واریز می‌شود. حال که حسابرسی حج تمتع ۹۸ به پایان رسیده، بنا به دستور رییس سازمان حج و تأیید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مقرر شد به تناسب گروه قیمتی کاروان‌ها، مازاد دریافتی به حساب زائرانی که در سال ۹۸ به سرزمین وحی مشرف شده بودند واریز شود.»

روابط عمومی این سازمان نیز یک روز بعد، پیامکی را به زائران با این مضمون فرستاد: «احتراما، با توجه به اتمام حسابرسی مالی عملیات حج تمتع سال ۹۸، مازاد دریافتی به میزان حداقل مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا یک میلیون ۶۰۰ هزار ریال به تناسب گروه قیمتی کاروان، به حساب جنابعالی در بانک ملی واریز شد.»

در پیام دیگری که با فاصله زمانی، از طرف روابط عمومی سازمان حج و زیارت بدست زئران رسید، تکرار و تاکید شد: «احتراما، به اطلاع می‌رساند مازاد هزینه‌های حج ۹۸ به حساب مشرف‌شدگان به سرزمین وحی واریز شد. در صورتیکه جنابعالی تا کنون دریافت نکرده‌اید، خواهشمند است برای دریافت وجه مذکور با همراه داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانکی ملی مراجعه فرمایید.»

کشاندن زائران کهنسال فقط برای ۱۶۰هزار تومان!
تصویر این پیامک‌ها

سازمان حج و زیارت، این پیام را درست در هفته ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونا فرستاده است و زائران را در چنین شرایط حساسی، به تعجیل در مراجعه به بانک، برای دریافت ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان انداخته است. برخی از این زائران که در روزهای گذشته برای پیگیری پیامک سازمان حج و زیارت به بانک مراجعه کرده‌اند، در تماس‌هایی با ایسنا، اطلاع دادند که شاهد حضور تعداد قابل توجهی از افراد کهنسال در بانک‌ها برای دریافت مبلغ اعلام شده از سوی این سازمان، بوده‌اند.

آنچنان که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت توضیح داده، این حسابرسی هر سال صورت می‌گرفته است و به نظر نمی‌رسد اتفاق تازه‌ای بوده باشد، پس چه دلیلی داشته در وضع موجود که بیشتر فعالیت‌ها و ترددها برای کاهش تعداد مبتلایان ویروس کرونا، متوقف و یا محدود شده است، این همه فراخوان داده شود تا زائرانی که اتفاقا در گروه حساس کرونا دسته‌بندی می‌شوند، برای مراجعه به بانک شتابزده شوند!؟

بنا بر گزارش‌هایی که سازمان حج و زیارت داده است، سال ۱۳۹۸ حدود ۸۸ هزار زائر با پرداخت هزینهای در حدود ۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار تا حدود ۲۸ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان، به حج رفتند که میانگین سنی آنها ۵۶ سال بود. ۴۰ درصد آن زائران بیشتر از ۶۰ سال داشتند و حدود ۲۴ هزار نفرشان بالای ۷۰ سال بودند و ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر هم بیش از ۸۰ سال داشتند. رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز در همان سال، شایع‌ترین بیماری زائران را فشار خون، دیابت و ناراحتی‌های قلبی گزارش کرده بود؛ همان بیماری‌های زمینه‌ای ویروس کرونا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کرونا برا مسعولین میخونه:: ظاهرا،با پا پس میزنید ؛باا دست پیش میکشید ۰دل دیونمو به اتیش میکشید اخه همینکارا باعث میشه فکر کنیم ایا هست یا نیست یعنی بانک نمیفهمه برا کی رفته برا کی نرفته روزای تعطیلی و حضور مستقیم

    • بدون نام

      میخوان کرونا بگیرن وبمیرن و ازبردنشون
      به حج راحت بشن

    • خاک بر سر ما

      نسل کشی
      کشاندن و تجمع کردن به خطر ۱۲۰ هزار تومان پول بیماران ضمینه ای خطرناک برای کشتن و راحت شدن و کم کردن جمعیت و هزینه ها مثل پرداخت یارانه
      معیشتی
      وام کرونایی
      و بازگشت و چپاول به جیب خودشان

    • بدون نام

      دیگه باید یجوری ثابت کنن چقدر تصمیم گیران بی لیاقتند
      ان شاءالله اونی که این تصمیم گرفته کرونای حاد بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج