۱۰۶۴۲۷۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جنایت جنگی در لباس قربانی!

بررسی ۲۰ هزار سند در کنار ۲۵ هزار تصویر و جان باختن ۴۲۳ تن، ثابت کرد که سربازان استرالیایی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در افغانستان مرتکب «جنایت جنگی» شده‌اند.

خراسان: بررسی ۲۰ هزار سند در کنار ۲۵ هزار تصویر و جان باختن ۴۲۳ تن، ثابت کرد که سربازان استرالیایی بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در افغانستان مرتکب «جنایت جنگی» شده‌اند.

براساس این اسناد که کمتر از دو هفته پیش منتشر شده، ۳۹ زندانی و غیرنظامی غیرمسلح افغان به دست ۱۹تن از نیروهای ویژه استرالیایی به قتل رسیده‌اند.

جنایت جنگی در لباس قربانی!

همین رویداد باعث شد که «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح دیروز (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود به آن واکنش نشان دهد. «ژائو لیجیان» در توئیتی، تصویری از یک نظامی استرالیایی منتشر کرد که چاقویی را بر گلوی یک کودک افغان قرار داده و در توضیحات عکس به طعنه نوشته شده بود: «نترسید، ما آمده‌ایم که برای شما صلح به همراه آوریم».

این دیپلمات چینی سپس در توئیت خود با اشاره به گزارشی که به تازگی از جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان منتشر شده، تصریح کرد: «از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان به دست سربازان استرالیایی بهت‌زده شده‌ام. ما چنین اقداماتی را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار محاکمه آن ها هستیم».

ساعاتی پس از انتشار این پیام، رسانه‌های استرالیایی گزارش دادند که این توئیت باعث تنش در روابط پکن و «کانبرا» شده است. پس از انتشار توئیت دیپلمات چینی، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا خواستار حذف این تصاویر «کاملاً مشمئزکننده» شد.

نخست‌وزیر استرالیا در توئیتی نوشت: «این (تصاویر) کاملاً اهانت‌بار است و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست... دولت چین باید از انتشار چنین پستی شرمسار باشد. این اقدام، آن ها را در مقابل چشمان جهان خوار می‌کند».استرالیا ،این تصویر را فتوشاپی اعلام کرده است . هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اما انتقاد اسکات موریسون را رد کرده و گفته که استرالیا باید از رفتار نیروهایش در افغانستان «شرمنده» باشد.

پس از انتشار خبرِ رسوایی استرالیا در روزهای گذشته، ژنرال «آنگس کمپبل» رئیس نیروهای دفاعی استرالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: گزارش اطلاعات موثقی ارائه شده است که نشان می‌دهد نظامیان استرالیایی، تسلیحات یا بیسیم‌هایی را روی بدن اجساد غیرنظامی افغان قرار می‌دادند تا این گونه جلوه دهند که فرد قربانی در عملیات کشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج