جاباما
۱۰۶۴۹۴۳
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش به احتمال رئیس‌جمهور شدن نظامی‌ها

سردار صنیع‌خانی گفت: حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی بود که در طول این سالها در راس قرار داشت. او خود را پایین نیاورد، خودش را متعلق به همه ملت می دانست و هرجا که می رفت همین وضعیت را داشت. همین بود که ما دیدیم در روز تشییع ایشان چه اتفاقی افتاد.

جماران نوشت: سردار صنیع‌خانی گفت: حاج قاسم سلیمانی از جمله افرادی بود که در طول این سالها در راس قرار داشت. او خود را پایین نیاورد، خودش را متعلق به همه ملت می دانست و هرجا که می رفت همین وضعیت را داشت. همین بود که ما دیدیم در روز تشییع ایشان چه اتفاقی افتاد.

سردار صنیع خانی از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره فراجناحی بودن سردار سلیمانی گفت: درباره بحث فراجناحی بودن حاج قاسم که الان مطرح است، در گذشته چیزی گفته نمی شد و فقط خواص از این روحیه او با خبر بودند. البته خود مردم متوجه این موضوع شده بودند، اما بعد از شهادت ایشان زبان ها باز شد و به برکت فضای مجازی موارد و مصادیقی از فراجناحی بودن او را مردم مشاهده کردند .

صنیع خانی افزود: البته افرادی که با او کار می کردند و در زیر مجموعه مسئولیتی او بودند کاملا با روحیه او آشنا بوده و آن را لمس کرده بودند.

امام فرمودند دو قشر در اختلافات سیاسی ورود نکنند

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به تاکیدات بنیان گذار جمهوری اسلامی نسبت به دخالت نکردن سپاه در مسائل سیاسی گفت: حضرت امام (س) تاکید می کردند که لازم است دو قشر به مسائل سیاسی و اختلافات بین جناح ها وارد نشوند؛ یکی از آن ها ائمه جمعه و نمایندگانشان در استان ها بودند. امام این افراد را مخصوصا از ورود به مسائل اختلاف برانگیز سیاسی و گروه بندی ها بازداشته بودند.

وی افزود: قشر دیگر نیز نیروهای مسلح به خصوص سپاه بود. امام بر این موضوع تاکید بسیاری داشتند که بحث آن به کرات برای مردم بیان و منعکس شده است.

این فرمانده پیشین سپاه پاسداران معتقد است علت این تاکید آن است که رهبری نظام باید در راس هرم و فراتر از همه دسته بندی ها قرار داشته باشد تا قاعده [هرم] و همه کسانی که به این نظام پایبند هستند را شامل شود. اگر غیر از این باشد و رهبری پایین تر بیاید حمایت بخشی از جامعه را از دست می دهد.

ائمه جماعات مسائل اختلاف برانگیز را در منبرهای خود مطرح نکنند

صنیع خانی با بیان اینکه سپاه و ائمه جمعه باید در راس هرم قرار بگیرند گفت: سپاه متعلق به "همه مردم" است.

ائمه جمعه در هر استانی متعلق به همه مردم آن استان یا آن شهرستان هستند. البته ما می توانیم این موضوع را حتی به همه ائمه جماعات مساجد نیز بسط دهیم. اگر در مورد ائمه جماعات مساجد نیز چنین وضعیتی وجود داشته باشد و مسائل اختلاف برانگیز را در مساجد و بر منبرهای خود مطرح نکنند، خود به خود افراد بیشتری جذب مسجد می شوند ، اما مشاهده می کنیم به خاطر آنکه این افراد رعایت نکردند و برخی، شان خودشان را پایین آورده اند؛ تفرق اتفاق افتاده است . این افراد هر چه موقعیت خود را از راس هرم مذکور پایین تر بیاورند جمع بیشتری را از دست خواهند داد.

وی تاکید کرد: فراجناحی بودن حاج قاسم سلیمانی هم ذیل همان فرمان امام خمینی ( س) تعریف می شود، چرا که او خود را سرباز امام می دانست.

صنیع خانی افزود: او از جمله افرادی بود که در طول این سال ها در همان راس هرم قرار داشت و شان خود را پایین نیاورد. حاج قاسم خود را متعلق به همه ملت می دانست و هر جا که می رفت چنین وضعیتی داشت. همین بود که ما در روز تشییع جنازه ایشان شاهد اتفاقات نادری بودیم .

مردم با هو و جنجال ما جمع نمی شوند

این فرمانده دفاع مقدس تاکید کرد: مردم با هو و جنجال ما جمع نمی شوند؛ بلکه چیزی باید بر دلشان بنشیند و به یک باور برسند. ما خیلی وقت است که ادعا می کنیم فراجناحی هستیم و فلان کارها را می کنیم. اما حاج قاسم علاوه بر اینکه به این موضوع باور داشت بلکه به آن عمل کرد. ما شاهد موارد متعددی بوده ایم که حاج قاسم در هر مسئولیت که قرار می گرفت کاملا به این مساله پایبند بود. او خودش را به یک جمع ، محدود نمی کرد، بلکه دستان و آغوش خود را برای همه باز گذاشته بود. او برای همه بود؛ خدا هم خواست که در دل همه بنشیند و الحمدلله نشست.

صنیع خانی پایان گفت: ما باید از حاج قاسم درس بگیریم و خود را متعلق به همه مردم بدانیم. آن وقت است که می توانیم منشاء اثر شویم و خدمتی بکنیم . اگر ما ذهنمان را به محدوده خودی و غیرخودی تقسیم کنیم ، خود به خود، خودمان را کوچک کرده ایم.

حاج قاسم بزرگ شد چون متعلق به همه بود

این فرمانده پیشین سپاه پاسداران در پایان گفت: انشاءالله هرچه می گذرد صحبت های بیشتری درباره الگوهای رفتاری حاج قاسم گفته شود و انشاءالله برای همه ما درسی باشد که راه او را دنبال و همچون او عمل کنیم. انشالله

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      هرکه می خواهد رییس جمهور بشه متعلق به هیچ جنایی. نباشه وطن پرست باتدبیر، با بصیرت ، مدیریت و احساس مسولیت، ارق به ایران ، انقلابی ، رهبر دوست باشه

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

        رای‌ بی‌ رای هر‌ کی میخواهد‌ باشد‌ جون‌ دیگه‌ مردم‌ اصلا‌ اعتماد‌ ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج