جاباما
۱۰۶۵۹۵۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جشنواره فیلم فجر ۳۹، فعلا تماشاگر ندارد

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت که جشنواره امسال بدون نمایش فیلم‌ها برگزار می‌شود و فقط داورها، فیلم‌ها را تماشا می‌کنند و سیمرغ‌ها اهدا می‌شود!

خبرگزاری فارس: دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت که جشنواره امسال بدون نمایش فیلم‌ها برگزار می‌شود و فقط داورها، فیلم‌ها را تماشا می‌کنند و سیمرغ‌ها اهدا می‌شود!

جشنواره فیلم فجر ۳۹، فعلا تماشاگر ندارد

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد:

*جمع‌بندی‌های متعدد ما با اهالی سینما در شورای سیاستگذاری ما را به دو رویکرد رساند. در وهله اول برپایی جشنواره فقط برای داوران جشنواره است. یعنی جشنواره هیچ نمایشی نخواهد داشت و داوران در بخش‌های مختلف فیلم‌ها را خواهند دید. اگر در روزهای پیش رو وضعیت سلامت رو به بهبود برود، اولین گزینه این است که آثار کاندیدای هیأت داوران از جمع فیلم‌های رسیده در بخش‌های گوناگون برای مخاطبان اولویت اول (اهالی سینما و رسانه) و در اولویت دوم برای مخاطبان به شیوه ۵۰ درصدی به نمایش درآید.

*جشنواره در موعد مقرر برگزار می‌شود و برگزیدگان ۲۷ سیمرغ روز ۲۲ بهمن اعلام خواهد شد. اگر شرایط کرونایی اجازه داد و به وضعیت ایمن رسیدیم، عموم مردم هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فیلم‌ها را ببینند.

* پیش‌بینی ما برای بخش سودای سیمرغ، حداکثر ۵۰ فیلم متقاضی است که آمار دقیق آن بعد از تقاضای آثار اعلام می‌شود. امسال در هیچ بخشی هیات انتخاب نداریم نه در بخش مستند، نه در بخش کوتاه، نه سودای سیمرغ نه بخش تبلیغات. البته به علاقه‌مندان و مخاطبان قول می‌دهم سه ـ چهار فیلم ماندگار در این دوره خواهیم داشت و اینگونه نیست که فیلم خوب نداشته باشیم. درباره فیلم آقای فرهادی (قهرمان) هم بعید می‌دانم فیلم ایشان به جشنواره برسد.

* در این دوره از جشنواره، هیأت داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فیلم‌های حرفه‌ای و فیلم‌های اول کارگردان‌ها را در همه بخش‌ها مورد داوری قرار می‌دهد. این شانس امسال برای همه فیلم‌ها وجود دارد که شاید اگر هیات انتخاب وجود داشت، در این قضاوت لحاظ نمی‌شدند. ۱۲ بهمن ماه کاندیداهای جشنواره نزد خودمان مشخص خواهد بود. بعید می‌دانم مجموع کاندیداها بیش از ۱۰ ـ ۱۲ فیلم باشد. این کار دشواری نیست و فیلم‌ها به جشنواره خواهند رسید.

* (درباره امکان برپایی جشنواره فیلم فجر به صورت آنلاین هم آن را غیرممکن دانست): در این زمینه هم فکر شده بود اما این تضمین وجود ندارد فیلمی که در سامانه‌ها به نمایش دربیاید، به سرقت نرود. این یک ریسک نامعقول برای فیلم‌های سینمایی بلند در ایران است. اگر شرایط جامعه فراهم شد و به شیوه دوم رسیدیم، اهالی رسانه از ۱۲ بهمن در برج میلاد آثار جشنواره را خواهند دید.

* (درباره فیلم حمید نعمت‌الله (قاتل و وحشی): اگر فیلمی در گردونه داوری قرار بگیرد، حتما باید پروانه نمایش ویژه جشنواره را به دست بیاورد. به لحاظ قانونی پروانه نمایش در سازمان سینمایی و معاونت نظارت برای اکران عمومی، اکران خارج از کشور و پروانه ممیزی حداقلی (نمایش در جشنواره‌ها ومراکز خاص) است که ما در گفت‌وگو با دوستان در معاونت نظارت و ارزشیابی به این نتیجه رسیدیم فیلم‌های انتخاب شده داوران توسط معاونت نظارت برای کسب پروانه نمایش حداقلی به دست بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج