۱۰۶۵۹۸۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

صداوسیما بر چه مداری مدیریت می‌شود؟

۹۰هفته از توقف ناگهانی پخش پربیننده‌ترین برنامه صداوسیما گذشت...

آی‌اسپورت: ۹۰هفته از توقف ناگهانی پخش پربیننده‌ترین برنامه صداوسیما گذشت. از نود حرف می‌زنیم؛ برنامه‌ای که عادل فردوسی‌پور تنها سه شب پیش از تعطیلی آن، جایزه بهترین تهیه‌کننده صداوسیما را از رییس سازمان گرفت و در نطقی کوتاه از جفایی که آن روزها تجربه می‌کرد از پشت صحنه ساخت برنامه ۲۰۱۸ تا پشت‌پرده فشارهای روی نود حرف زد.

عادل به عنوان بهترین مجری و تهیه‌کننده سال ۹۷، از اجرای نود به عنوان پربیننده‌ترین برنامه صداوسیما کنار گذاشته شد تا یکی از بهترین برندهای تاریخ صداوسیما به محاق برود. از آن روز هیچ دلیلی برای این این تعطیلی بیان نشد. در تمام این مدت، دوشنبه‌ هر هفته جای خالی نود در کنداکتور صداوسیما توی ذوق می‌زد و جای خالی عادل در فوتبال ایران احساس می‌شد. پس از این سکوت طولانی علی فروغی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی اینترنتی بالاخره از استدلالش برای کنار گذاشتن عادل حرف زد؛ از اینکه عادل بر «مدار» او نمی‌چرخید و با روش کارِ عادل، صداوسیما از هم «می‌پاشید». این استدلال ابهامات و سوالات زیادی ایجاد کرده که امیدواریم مدیر جوان شبکه سه بیشتر به آن‌ها فکر کند و پاسخی برای آن‌ها داشته باشد.

صداوسیما بر چه مداری مدیریت می‌شود؟

۱- چطور مجری و تهیه‌کننده‌ای که به ادعای آقای فروغی در حال فروپاشی صداوسیما بوده، در اسفند ۹۷ چند روز پیش از تعطیلی نود جایزه بهترین تهیه‌کننده را از رییس سازمان صداوسیما گرفته؟ چطور امکان دارد فردوسی‌پور که از مرداد ۷۸ تا اسفند ۹۷ به صورت هفتگی برنامه نود را روی آنتن می‌بُرد، در آن ۲۰سال نه تنها برای صداوسیما تهدیدی نساخت، بلکه همیشه از بهترین‌ها بود، بالاترین آرای مردمی را گرفت و نگرانی‌ای برای مدیران شبکه و سازمان صداوسیما ایجاد نکرد؟ آیا این شائبه پیش نمی‌آید که مشکل آقای فروغی با عادل کاملا شخصی بوده؟ چرا با مدیران گذشته به مشکل نخورده؟ آیا بعد از دوران مدیریت آقای فروغی، این مشکل بین مدیر بعدی شبکه سه و عادل هم پیش می‌آید؟

۲- چگونه امکان دارد عادل که به ادعای آقای فروغی اینقدر برای صداوسیما خطرناک بوده، از اجرای نود کنار گذاشته می‌شود اما هنوز در صداوسیما برنامه فوتبال ۱۲۰ را تهیه می‌کند؟ چطور عادل در نود اجازه تهیه‌کنندگی ندارد ولی در فوتبال ۱۲۰ با چراغ سبز آقای فروغی برای فصل جدید برنامه می‌سازد؟ چگونه می‌شود که عادل با وجود تهیه‌کنندگی در شبکه ورزش که زیرمجموعه شبکه سه است، در دو سال گذشته اجازه کار در شبکه سه را نداشته؟ چه تفاوتی بین شبکه ورزش و شبکه سه وجود دارد؟

۳- آقای فروغی خبر می دهد که سال ۹۹ با ترفیع عادل موافقت کرده‌. مجری‌ای که مهم‌ترین جایزه جشنواره صداوسیما را دریافت و سال ۹۹ ترفیع گرفته، چگونه هنوز در شبکه سه ممنوع‌التصویر است؟ چه می‌شود که ساترا به عادل اجازه اجرای برنامه اینترنتی را نمی‌دهد؟ مجموعه این تناقض‌ها عجیب نیست؟

۴- نگرانی آقای فروغی از فروپاشی سازمان صداوسیما به خاطر عادل، از آن ادعاهای باورنکردنی است. چطور می‌شود سازمانی با این بودجه کلان، با بیش از ۱۰۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی و حدود ۴۸ هزار پرسنل، به خاطر یک مجری از هم بپاشد؟ کاش اقای فروغی بیشتر توضیح بدهد که کدام کار عادل دقیقا مصداق خروج از پست دروازه‌بانی است؟

۵- بودجه صداوسیما برای سال آینده ۲۶۱۹ میلیارد تومان است. شبکه سه به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین شبکه‌های صداوسیما بر مدار آقای فروغی می‌چرخد اما آیا عملکرد او در این دوران موفق بوده؟ «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار با حکم مراجع تقلید، مسابقه بخت‌آزمایی و قمار شناخته و تعطیل شد. «عصر جدید» احسان علیخانی نیمه کاره رها شد، «فوتبال برتر» هم که به موفقیت نرسید و انگار محمدحسین میثاقی هم به خاطر خروج از مدار، دو شب از اجرای هفتگی برنامه را از دست داده.

همین چند روز پیش هم پروژه سریال‌سازی با جواد رضویان و سیامک انصاری به خاطر ناکامی نیمه کاره متوقف شد. در دورانی که پروژه‌های عظیم شبکه سه یکی پس از دیگری به مشکل می‌خورند، گویا همچنان بزرگ‌ترین پروژه آقای فروغی تداوم حذف عادل است؛ پروژه‌ای که هنوز استدلال منطقی‌ای برای آن وجود ندارد و به جز آقای فروغی، همه طیف‌های سیاسی از ارزشی و اصولگرا تا اصلاح طلب و تمامی بینند‌گان صداوسیما و تماشاگران فوتبال با آن مخالف هستند.

۶- چه کسی جواب این سوال‌ها را می‌داند؟

مهدی امیرپور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج